آرامش نسبی بازار طلا در پی کشف واکسن ویروس کرونا

آرامش نسبی بازار طلا در پی خبر کشف واکسن ویروس کرونا

کووید ۱۹ چند ماهی است که به یکی از موثرترین ابزارهای اقتصادی دنیا بدل شده است. همان بیماری که با آمدنش همه محاسبات اقتصادی کشورها را در هم ریخت. به نقل از برات نیوز، این بیماری خطرناک و همه‌گیر که تمام کشورها را درگیر کرده است؛ توانسته بازار جهانی را تحت تاثیر قرار دهد. اتفاقی که باعث شد بازار طلا آرام بگیرد. با نیک پرداخت همراه باشید تا ببینیم چه شد که این آرامش نسبی به بازار طلا تزریق شد؟

انتشار خبر احتمال کشف واکسن بیماری کرونا، قیمت این فلز گران و پرطرفدار را کاهش داد. فلزی که در نتیجه اختلافات آمریکا و چین سیری صعودی یافته بود با خبر کشف واکسن کرونا مسیر رفته را بازگشت و با کاهش نسبی مواجه شد. این فلز گرانبها در بازار معاملات آتی آمریکا، با ۳ درصد افزایش، به ۱۷۳۹ دلار و ۸۰ سنت رسید. طلا در بازار سنگاپور هم با ۲ درصد افزایش، با قیمت ۱۷۳۵ دلار و ۸۳ سنت معامله شد. این رقم روز دوشنبه به بالاترین حد از اکتبر سال ۲۰۱۲ صعود کرده بود اما پس از این که شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد واکسن آزمایشی کووید ۱۹ نتایج امیدوارکننده ای در مراحل اولیه آزمایش نشان داده است و بازارهای سهام و نفت صعودی شدند، از این رکورد عقب نشینی کرد. این اتفاق اقتصادی منجر به جهش قابل توجه بازارهای سهام آسیا شد.

همچنین کشورهای ایتالیا، اسپانیا و ایالت نیویورک آمریکا که کانونهای شیوع ویروس کرونا بودند در حال رفع تدریجی محدودیتهای قرنطینه هستند که از بازگشت به زندگی عادی حکایت دارد. بازار طلا از ابتدای سال میلادی با رشدی ۱۴ درصدی روبرو بود. در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۰۰۶ دلار و ۹۵ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، ۸۱۰ دلار و ۱۲ سنت بود. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۱۷ دلار و هفت سنت بود.

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست