آزمون های آزمایشی تافل

کسب آمادگی برای آزمون تافل با آزمون های آزمایشی تافل (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به بررسی اهمیت استفاده از آزمون‌ های آزمایشی تافل برای آماده شدن شرکت در امتحان اصلی پرداخته شد. آزمون‌ های آزمایشی تافل از منابع مختلف قابل دسترس هستند. در قسمت قبل مگوش به عنوان یکی از منابع موثق آزمون‌ های آزمایشی تافل معرفی شد. علاوه بر مگوش منابع رایگان و پولی دیگری برای آزمون‌ های آزمایشی تافل وجود دارند. در ادامه این مقاله می‌توانید فهرستی از این منابع را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:  نمونه سوالات تافل برای کسب آمادگی برای شرکت در آزمون تافل (قسمت اول)

دیگر آزمون‌ های آزمایشی تافل

اگر تا زمان امتحان فرصت زیادی دارید بهتر است نمونه سوالات تافل بیشتری تمرین کنید. به این منظور در فهرست زیر می‌توانید منابع دیگری برای آزمون‌های آزمایشی رایگان مشابه تافل را مشاهده کنید.

نمونه سوالات مرتبط تافل ETS

آزمون آزمایشی رایگان

این نرم افزار بسیار مشابه فضای آزمون تافل است و منبع بسیار موثقی برای نمونه سوالات تافل به شمار می‌رود. این نرم‌افزار تنها قابل استفاده برای سیستم ویندوز است. بنابراین اگر سیستم عامل مک دارید نمی‌توانید از این برنامه استفاده کنید. برنامه هر آزمون مرتبط تافل ETS بصورت زیر است.

سه ریدینگ (مشابه آزمون اصلی)

دو لیسنینگ (یک سوم بخش لیسنینگ در آزمون اصلی)

سه سوال اسپیکینگ (نصف بخش اسپیکینگ آزمون اصلی)

دو سوال رایتینگ (مشابه آزمون اصلی)

بیشتر بخوانید:  آزمون اینترنتی تافل چه مزیت هایی دارد؟

نمونه سوالات تافل iBT

این آزمون‌ های آزمایشی تافل بصورت فایل PDF عرضه شده‌اند و در قالب نرم افزار نیستند. بنابراین فاقد فایل‌های صوتی و تصویری هستند. این نمونه سوالات در مقابل دیگر گزینه‌هایی که دارید کمتر می‌توانند در راه آماده سازی برای آزمون کمک‌تان کنند. زیرا تجربه استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها بیشتر شما را در فضای آزمون قرار داده و در نتیجه مفیدتر هستند. چهار بخش این نوع نمونه سوالات از الگوی زیر پیروی می‌کنند.

یک ریدینگ ( یک سوم بخش ریدینگ آزمون اصلی)

سه لیسنینگ ( نصف بخش لیسنینگ آزمون اصلی)

شش سوال اسپیکینگ (مشابه آزمون اصلی)

دو سوال رایتینگ (مشابه آزمون اصلی)

هر کدام از این آزمون‌ها اگرچه کاملا هم سطح با آزمون اصلی نیستند تمام تیپ سوال‌های امتحان تافل را پوشش می‌دهند.

برنامه آمادگی سریع ETS، یکی از بزرگترین نمونه سوالات رسمی رایگان تافل

برنامه آمادگی سریع ETS، یکی از بزرگترین نمونه سوألات رسمی رایگان تافل

این نمونه سوالات مشابه فایل‌های PDF هستند که در بخش قبل به آن پرداختیم با این تفاوت که فایل صوتی هم دارند. این نوع از آزمون‌ های آزمایشی تافل چهار نمونه سوال مجزا را شامل می‌شوند. البته تنها دو تای آخر از این چهار نمونه سوأل فایل صوتی دارند. با تمرین هر کدام از این نمونه سوالات نصف یک آزمون کامل را انجام می‌دهید. الگوی این نمونه سوالات بصورت زیر است.

یک ریدینگ (یک سوم آزمون اصلی)

سه لیسنینگ (نصف آزمون اصلی)

سه اسپیکینگ (نصف آزمون اصلی)

یک رایتینگ (نصف آزمون اصلی)

مگوش برای دو آزمون آزمایشی اول و دوم نیز فایل‌های صوتی غیر رسمی ارائه داده است. این فایل‌های صوتی همه‌ی لکچرهای موجود در دو PDF اول را شامل می‌شوند.

تمرین PDFهای سه و چهار تقریبا معادل یک آزمون اصلی هستند. البته یک ریدینگ کمتر از آزمون اصلی است که می‌توانید با انجام دادن یکی از ریدینگ‌های PDF یک یا دو این کمبود را جبران کنید. با این وجود هنوز یک قدم بزرگ با آزمون اصلی فاصله دارید. زیرا آزمون اصلی در فضای یک نرم افزار است و با فایل PDF بسیار متفاوت است. در نسخه‌های PDF زمان انجام هیچ‌یک از بخش‌ها محاسبه نمی‌شود. همچنین در بخش لیسنینگ این نوع آزمون‌های آزمایشی تافل در حین گوش دادن به فایل صوتی می‌توانید پرسش‌ها را نیز مشاهده کنید. با این وجود در آزمون اصلی تا پیش از اتمام هر فایل صوتی سوالات در دسترس نیستند. تمام این‌ نکات چیزی از ارزش‌های این نمونه سوالات کم نمی‌‌کند. اما می‌توان گفت که تجربه‌ای مشابه آزمون اصلی در اختیارتان قرار نمی‌دهد.

پس در ابتدای تمرین برای آزمون تافل به سراغ این نمونه سوالات نیایید. سعی کنید در ابتدا با آزمون‌های دیگری که کوتاه‌تر هستند شروع کنید. در آغاز راه می‌توانید از نمونه سوالات مرتبط تافل استفاده کنید تا با فضای نرم افزار آزمون آشنا شوید. بعد از این تمرین‌های اولیه و زمانی که آمادگی برای انجام دادن آزمون‌های کامل ۴ ساعته داشتید می‌توانید با ترکیب کردن دو PDF از این نمونه سوالات تقریبا یک آزمون کامل را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:  تمرین بخش اسپیکینگ و رایتینگ برای موفقیت در آزمون تافل

دوره آموزشی آنلاین رسمی تافل

دوره آموزشی آنلاین رسمی تافل و آزمون‌های آزمایشی تافل

سازمان ETS کلاس‌های آنلاین برای آمادگی آزمون تافل ارائه می‌دهد. در این کلاس‌ها نمونه سوالات آزمایشی مشابه آزمون در اختیار افراد قرار می‌گیرد. این کلاس‌های در وبسایت EdX برگزار می‌شوند.

شرکت در این کلاس‌ها معایبی دارد. یکی از ملموس‌ترین این عیب‌ها این است که فرد برای شرکت در کلاس‌ها باید منتظر آغاز ترم باشد. درس خواندن خود را نیز باید مطابق برنامه آموزشی کلاس پیش ببرد. بعد از آغاز کلاس تمام فایل‌ها و اطلاعات مورد نیاز تا آخر دوره آموزشی در اختیار فرد قرار نمی‌گیرد. بخش ریدینگ در هفته دوم، لیسنینگ در هفته سوم و بخش‌های اسپیکینگ و رایتینگ نیز به ترتیب در هفته‌های چهارم و پنجم ارائه می‌شوند. این کلاس‌ها چندین بار در سال برگزار می‌شوند اما ممکن است زمان آغاز آن با برنامه شما مطابقت نداشته باشد.

یکی دیگر از نقاط ضعف این برنامه آن است که نمونه سوالات آزمایشی در فضای نرم‌افزار پیاده نشده‌اند. در نتیجه تجربه مشابه آزمون برایتان فراهم نمی‌کنند.

با این وجود این برنامه آموزشی مزیت‌های بیشماری به همراه دارد. در آزمون‌های آزمایشی تافل بخش‌های ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ کامل هستند. تنها بخش لیسنینگ نصف آزمون اصلی است. با این حال هر نمونه سوأل سه نوع لیسنینگ آزمون را که شامل مکالمه، لکچر و بحث کلاسی در برمی‌گیرد. بنابراین تمام تیپ سوأل‌های لیسنینگ در هر نمونه سوأل پوشش داده می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های این برنامه آموزشی تقریباً کامل این است که از تمرین آنلاین تافل TPO گرفته شده. استفاده از برنامه TPO تا حدودی گران است اما با استفاده از این کلاس‌های آنلاین می‌توانید بصورت رایگان از این خدمات بهره‌مند شوید.

تمرین‌ های تافل پولی

اگر برایتان مقدور است تا مبلغی را برای آماده سازی در تافل خرج کنید اول از همه به مگوش سر بزنید. همچنین منابع دیگری در زیر معرفی شده‌اند که با پرداخت هزینه می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

راهنمای رسمی تافل

راهنمای رسمی تافل و آزمون آزمایشی تافل

با وجود نقص‌های ناچیز راهنمای رسمی تافل منبع بسیار موثقی برای آماده سازی این آزمون است. مهمتر از همه این است که توسط همان سازمانی ارائه می‌شود که آزمون را طراحی می‌کند.

کتاب سه آزمون کامل را در برمی‌گیرد و نرم‌افزار آزمون نیز در سی‌دی ارائه می‌شود. نمونه سوال اول اندکی قدیمی بوده و بنابراین کاملاً مشابه آزمون اصلی نیست. با این وجود تفاوت‌ها خیلی ناچیز هستند. نمونه سوالات دوم و سوم نیز کاملاً مشابه آرمون تافل iBT هستند. نرم‌افزاری که با آن کار می‌کنید نیز بسیار شبیه فضای آزمون است.

تست رسمی تافل iBT

کتاب دو جلدی تست رسمی تافل پنج آزمون کامل تافل را در برمی‌گیرد و با قیمت مناسب به فروش می‌رسد. این نمونه سوالات فقط یک مشکل دارند. با خرید جلد اول این کتاب نمونه سوالات روی کاغذ و فایل‌های صوتی با سی‌دی ارائه می‌شوند اما نرم‌افزار در دسترستان قرار نمی‌گیرد.

با این وجود جلد دوم کتاب شامل نرم افزار نیز می‌شود. با خریدن دو جلد این کتاب پنج آزمون کامل بعلاوه نرم‌افزار آزمون به شما داده می‌شود. جلد یک و دو الگوی یکسانی دارند و تنها سوالات آن‌ها متفاوت است. با این وجود از آن‌جایی که سوالات جلد دوم جدیدتر هستند بیشتر به آزمون اصلی شبیه هستند.

بیشتر بخوانید:  تفاوت تافل و آیلتس چیست؟

آزمون آنلاین تمرین تافل TPO

آزمون آزمایشی تافل آنلاین

هر ساله ETS سری جدید نمونه سوالات تافل قبلی را منتشر می‌کند. این تست‌ها آزمون آنلاین تمرین تافل یا TPO نام دارند. هر تست TPO یک آزمون تافل کامل به شمار می‌رود. بهترین تمرین کسب آمادگی برای شرکت در آزمون تافل استفاده از این نمونه سوالات است. این آزمون‌ های آزمایشی تافل در فضای نرم افزار مشابه امتحان اصلی ارائه می‌شوند. نمره شما توسط نرم‌افزار تخمین زده می‌شود و زمان نیز محاسبه می‌شود.

با این وجود قیمت بالای نمونه سوالات TPO از معایب آن به شمار می‌رود. قیمت هر کدام از این تست‌ها ۴۵ دلار است. با این مبلغ می‌توانید هر دو جلد کتاب تست رسمی تافل را بخرید که شامل ۱۰ نمونه سوال کامل به همراه نرم افزار است. از دیگر نقاط ضعف این تست‌ها یکبار مصرف بودن آن را می‌توان نام برد. در حقیقت تنها یکبار می‌توانید نمونه سوالات را حل کنید. بعد از آن دیگر قابل استفاده مجدد نیستند. همچنین سیستم نمره دهی بخش‌های اسپیکینگ و رایتینگ توسط کامپیوتر انجام شده و قابل اعتماد نیست. در کل می‌توان گفت این نمونه سوالات کمک بسیار بزرگی برای موفقیت در آزمون تافل می‌کنند اما قیمت بسیار بالایی دارند. ضمنا فراموش نکنید با استفاده از خدمات نیک پرداخت هیچ مشکلی برای پرداخت هزینه آزمون تافل نخواهید داشت.

 

آزمون های بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست