با پیشتازی بایدن، احتمال کاهش ارزش دلار تقویت شد

با پیشتازی بایدن، احتمال کاهش ارزش دلار تقویت شد

تا این ساعت از روز چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹، جو بایدن ۲۶۴ به ۲۱۴ در کسب رای الکترال پیشتاز است و تنها ۶ الکترال تا پیروزی بایدن باقی مانده است. با احتساب این شرایط احتمال کاهش ارزش دلار و تضعیف بیشتر آن وجود دارد.

به گزارش نیک پرداخت، احتمال پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موجب تضعیف ارزش دلار شده و کارشناسان پیش بینی می‌کنند که احتمال کاهش بیشتر نیز وجود دارد.

تاثیر نتایج آرای الکترال بر کاهش ارزش دلار

کشمکش­ها میان دو حزب دموکرات و جمهوری­خواه هنوز تمام نشده و آراء در ایالت های مختلف در حال شمارش است. اما نتایج آرای الکترال نشان از پیروزی بایدن دارد. طی دو روز پس از انتخابات با کاهش شدید ارز و سکه مواجه شدیم. به طوری که قیمت دلار در بازار ارز هم اکنون ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان، یورو ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان و درهم امارات ۷ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است.

بر اساس این گزارش شاخص دلار که در برابر تعدادی از ارزها سنجیده می‌شود ۶ دهم درصد کاهش یافت. همچنین ارزش دلار در برابر پوند انگلیس و ین ژاپن ۲ دهم درصد افت کرد و به ضعیف‌ترین سطح خود طی دو سال گذشته در مقابل یوآن چین رسید. همچنین در مقابل دلار کانادا و دلار استرالیا و نیوزیلند هم در سطح پایین‌تری قرار گرفت. کاهش ارزش دلار در حالی است که جو بایدن ۲۶۴ رأی الکترال جمع کرده و تنها ۶ رأی الکترال دیگر لازم دارد تا بر مسند کاخ سفید تکیه زند.

ترامپ رقیب وی نیز تنها ۲۱۴ رأی الکترال کسب کرده است. کمپین مبارزاتی ترامپ فرم‌های پیگیرد قانونی را در ایالت‌های پنسیلوانیا، میشیگان و جورجیا پر کرده‌اند و مدعی هستند که مخالفان آنها در صدد دزدیدن رأی آنها از صندوق‌های رأی به نفع بایدن بوده‌اند.

تاثیر نتایج آرای الکترال بر ارزش طلا

این موضوع بر قیمت سکه و طلا نیز تاثیر گذاشته است و هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک‌ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان، قیمت دلار ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون تومان است. همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۷ میلیون تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت بیت کوین به ۱۴۵۰۰ دلار؛ هدف بعدی ۱۷۰۰۰ دلار است؟

هشدار سرمایه گذاران به تاثیرات کوتاه مدت

سرمایه گذاران هشدار می‌دهند که ابهام در انتخابات می‌تواند تأثیر بسیار منفی بر ارزش دلار در کوتاه مدت داشته باشد. برخی می‌گویند که شرایط بازار تلاش می‌کند که بایدن به پیروزی برسد. به طوری که شواهد از با ارزش شدن ارزها باعث شد که ترامپ تعرفه‌های تنبیهی اعمال کند.

برخی دیگر نیز هشدار می‌دهند در صورتی که بایدن رئیس جمهور بشود ارزش دلار به این زودی به تعادل نخواهد رسید. در حال حاضر بازار در انتظار اخبار جدیدی از فدرال رزرو آمریکا هم هست که انتظار می‌رود نشست دو روزه‌اش امروز پنجشنبه به پایان برسد، اما با این حال انتظار نمی‌رود که در سیاست مالی فدرال رزرو به ویژه در شرایط فعلی که نتایج انتخابات مشخص نیست، وجود داشته باشد.

منبع: فارس

خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید. 

 

 

 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست