کاهش ارزش بورس

یک چهارم کل ارزش بورس از دست رفت

ناصر موسوی عضو هیئت رئیسه مجلس، با انتقاد از بی‌‍‌توجهی دولت در بازگرداندن بازار سرمایه به ریل عادی اعلام کرده، حدود یک‌ونیم تریلیون تومان برابر با ۲۵ درصد کل ارزش بورس از دست رفته است. ناصر موسوی‌ لارگانی در توئیتی که شامگاه شنبه اول شهریور منتشر کرد، این پول را «سرمایه مردم» خوانده و نوشته که «وعده‌ها و اقدامات» دولت «ثمر نداده است» و باعث افت شاخص بورس شده است.

مواجه شاخص بورس با رکود تهاجمی

به گزارش نیک پرداخت و به نقل از برات نیوز، این نماینده مجلس توضیح بیشتری درباره از دست رفتن این میزان از سرمایه در بورس نداده ولی اشاره او به سقوط‌ پیاپی شاخص بورس تهران در روزهای اخیر است. شاخص بورس تهران در ابتدای سال جاری حدود ۵۰۰ هزار واحد بود، اما در حالی که کشور با رکود تورمی مواجه است، به صورت شگفت‌انگیزی چهار برابر رشد کرد و در ۲۰ مرداد از مرز دو میلیون واحد گذشت و بعد از آن به سرعت شروع به سقوط کرد.

ضرر شهروندان از کاهش ارزش بورس

مردادماه گذشته اعلام شد که مردم در سال جاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند و افت شاخص بورس می‌تواند بسیاری از شهروندان که به تازگی جذب این بازار شده‌اند را متضرر کند. همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره تداوم افت شاخص بورس ، محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی گفته بازار در حال اصلاح است.

بیشتر بخوانید: تراکنش های روزانه تتر از بیت کوین و پی پال فراتر رفت

دولت بورس را رها نمی‌ کند

او که شنبه‌ شب در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت افزایش شاخص بورس به دو میلیون واحد را یک‌باره توصیف کرد و تاکید کرد که دولت بورس را رها نخواهد کرد. آقای واعظی با رد اینکه دولت از طریق بورس دنبال تأمین کسری بودجه است، گفت افت شاخص بورس و رسیدن شاخص بین ١.۶ تا ١.٧ میلیون واحد تقریبا اصلاح می‌شود.

پیشتر، حسن روحانی رئیس‌جمهور، روز ۲۹ مرداد در واکنش به سقوط متوالی و چشمگیر شاخص بورس گفته بود: «مردم باید بدانند که خط مستقیم در بورس و به طور کل بورس تحقق نمی‌یابد. اینکه یک خط دائم به سمت بالا رشد کند. این خط دائم پایین و بالا می‌شود. تاکید من مراقبت از بازار بورس است». گفتنی است شاخص بورس همچنان نزولی و رو به پایین در حرکت است.

منبع: برات نیوز

خوشحال می‌ شویم نظرات و پیشنهادات شما را در خصوص این مطلب در بخش کامنت‌ها بخوانیم.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست