واردات خودرو با ارز دیجیتال

ارز دیجیتال به واردات خودرو کمک می‌کند؟

مشکل واردات خودرو در مناطق آزاد و به خصوص کیش همیشه وجود دارد و حتی با وجود موافقت معاون رئیس جمهور در خصوص واردات خودرو به مناطقی مانند کیش، قشم و چابهار، از سوی  بانک مرکزی نسبت به تامین ارز مشکل وجود دارد. با این حال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اعتقاد دارد که شاید ارز دیجیتال بتواند این مشکل را حل کند.

به گزارش نیک پرداخت و به نقل از برات نیوز غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: اگر بانک مرکزی این اجازه را بدهد، امکان واردات خودور با ارز دیجیتال برای این سه منطقه آزاد وجود دارد و مشکل خودرو در مناطق آزاد قابل حل است.

مشکل بانک مرکزی با تامین ارز

وی درباره مشکل واردات خودرو در مناطق آزاد مانند کیش گفت: بحث واردات خودرو یک قصه پر غصه است. ما همیشه و در هر جایی که امکان داشته است این مشکل را مطرح کرده ایم و تا مراحل خوبی هم پیش رفتیم. موافقت واردات خودرو به کیش، قشم و چابهار را از معاون اول رئیس جمهور، گمرک و وزارت صمت را نیز اخذ کردیم ولی بانک مرکزی نسبت به تامین ارز مشکل داشت.

ایشان ادامه داد: «ما اعلام کردیم که ارز مورد نیاز را از بانک مرکزی نخواهیم گرفت ولی گفتند تورم ارزی و شرایط کشور به شکلی است که این امکان وجود ندارد.»

تامین ارز مورد نیاز با کمک ارز دیجیتال

مظفری افزود: پیشنهاد بعدی ما این بود که ارز مورد نیاز را از طریق ارز دیجیتال تولید شده در مناطق آزاد که منشا و میزان آن مشخص است تامین خواهیم کرد و هیچ فشاری نیز به ارز کشور وارد نمی آورد. امیدواریم برای هفته آینده جلسه ما با ریاست بانک مرکزی هماهنگ شود و این موضوع را پیگیری کنیم و درخواست‌های بخش خصوصی برای راه اندازی صرافی ارز دیجیتال را نیز ارائه کنیم.

واردات خودرو با ارز دیجیتال
واردات خودرو با ارز دیجیتال

فعالیت پانزده هزار دستگاه استخراج رمزارز

مظفری با اشاره به اینکه تامین ارز دیجیتال نیز از طریق سیستم های تولید ارز دیجیتال انجام خواهد شد که هم اکنون نیز در جزیره کیش در حال تولید است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز با خریداری معادل ۱۵ مگاوات برق فعالیت می کنند. اگر بانک مرکزی این اجازه را بدهد، امکان واردات خودور با ارز دیجیتال برای این سه منطقه آزاد وجود دارد و مشکل خودرو قابل حل است.

وی با بیان اینکه قانون مناطق آزاد امتیازاتی برای سرمایه گذاران در نظر گرفت است و طبیعی است که دولت، مجلس و ما هم باید به آن قانون وفادار باشیم، تصریح کرد: از جناب استاندار هرمزگان درخواست دارم که هرچه در توان دارند به کار بگیرند تا چارچوب های قانونی مناطق آزاد حفظ شود. در مورد طرح و لایحه های مطرح شده در مجلس نیز دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد حضور فعالی داشته تا از قانون مناطق آزاد صیانت شود.

بیشتر بخوانید: افزایش ۵۵ درصدی انتقالات کوچک ارز دیجیتال در آفریقا

رقابت برای جذب سرمایه گذار از کشورهای همسایه

مظفری با اشاره به اینکه به نظرم قانون فعلی مناطق آزاد قانون خوب و مترقی است، اضافه کرد: باید بتوانیم با مناطق آزاد کشورهای همسایه برای جذب سرمایه گذار رقابت کنیم. اگر در مناطق آزاد معافیت مالیاتی ۲۰ ساله داریم، در بسیاری از مناطق آزاد دنیا، مادام العمر معافیت مالیاتی اعمال می شود. مزایای سرمایه گزاری یک سرمایه گذار در توسعه مناطق آزاد بیشتر از مزایای دریافت مالیات از او است. اگر در مناطق آزاد، سرمایه گذاری و خلق ثروت انجام می شود، قطعا آثار مثبت آن در جهت محرومیت زدایی از همه مناطق کشور است.

منبع: برات نیوز

خوشحال می شویم نظرات خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید.

 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست