استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین چیست و چه اصولی دارد؟

بیت کوین که قدرتمندترین ارز دیجیتال در جهان است هر روز محبوبیت بیشتری کسب می‌کند و افراد بیشتری خواهان به دست آوردن این ارز گرانبها هستند. یکی از راه‌های به دست آوردن بیت کوین استخراج آن است. اما استخراج بیت کوین به چه معنا است؟ استخراج بیت کوین، فرایندی است که در آن تراکنش‌های بیت کوینی صورت می‌گیرد. امنیت تراکنش‌های در سیستم بلاک چین بسیار مهم است. بلاک چین هم بستر یا پلتفرمی است که فعالیت‌های تجاری الکترونیک با ارزهای دیجیتال در آن صورت می‌گیرد. هر مجموعه‌ای از تراکنش‌ها تشکیل یک بلاک را می‌دهند. تامین امنیت تراکنش‌های مختلف بر عهده ماینرها است. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر درباره استخراج بیت کوین برایتان بگوییم.

استخراج بیت کوین چه اصولی دارد؟

استخراج بیت کوین - ماینر

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری از حساب بیت کوین به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

همان‌طور که عنوان شد تامین امنیت تراکنش‌های بیت‌کوینی بر عهده استخراج‌کنندگان یا همان ماینرها است. تامین حفاظت از تراکنش‌ها با ایجاد هَش‌هایی (hash) است که در  هر  بلاک  یعنی مجموعه از تراکنش‌ها ایجاد می‌شود. هش یک کُد نام‌گذاری است که وقتی تراکنشی انجام، ثبت یا تایید می‌شود در بلاک چین به وجود می‌آید. هر بلاک برای اینکه مورد تایید قرار بگیرد نیاز به تایید مشروعیت خود از بلاک قبلی دارد. سپس، ماینرها تلاش می‌کنند تا  سریعا بلاکی برای تراکنش‌های تازه‌ صورت گرفته طراحی کنند یعنی قبل از اینکه ماینر دیگری بتواند بلاک ایجاد کند.

بیت‌کوین برای تراکنش‌های بین‌المللی بسیار گزینه مناسبی است. زیرا نیاز به پرداخت هزینه مالیاتی و حق پرداخت برای معاملات با آن وجود ندارد. در نتیجه، برای انجام تجارت‌های بین‌المللی بسیار مفید است. در واقع، ارزهای دیجیتالی، پولی برای خرید و فروش‌های روزانه نیستند پس می‌توان روی آنها به عنوان انتخابی مناسب برای معاملات حساب کرد.

هزینه استخراج بیت کوین چگونه است؟

هزینه استخراج بیت کوی - هزینه

پردازش بلاک‌ها و استخراج بیت کوین به تنهایی کار دشواری است. به همین خاطر ماینرها در قالب گروه‌ها و مجموعه‌هایی کنار هم جمع می‌شوند تا یک بلاک تشکیل داده و بتوانند جایزه ساخت بلاک را از آن خود کنند. به مجموعه‌ بلاک‌ها در کنار هم بلاک چین گفته می‌شود. بلاک چین در واقع، نوعی دفترکل برای تراکنش‌های مختلف ارزی دیجیتالی به حساب می‌آید. هر بلاک بعد از تشکیل شدن باید از سوی یک گره در شبکه ارتباطی بیت کوینی مورد تأیید قرار بگیرد. در این فرایند که به آن تأیید عملیات گفته می‌شود، بلاکی که تازه به وجود می‌آید، از سوی سایر اعضای شبکه پذیرفته خواهد شد.

استخراج‌کنندگان (ماینرها)‌ باید تمام داده‌های موجود در بلاک جدید را تأیید کنند. دشواری این کار به این موضوع برمی‌گردد که مراحل تایید شدن بلاک جدید از سوی سایر اعضا طولانی است و در نتیجه تولید هر بلاک به مدتی زمان نیاز دارد. به همین خاطر پیش‌بینی اینکه بلاک بعدی چه زمان و از سوی چه ماینرهایی تشکیل می‌شود کمی دشوار است.

هر بلاک از زنجیره‌ای از بلاک‌ها تشکیل می‌شود که تولید و رسیدگی به هر یک زحمت و کار زیادی می طلبد. تغییر هر بلاک هم که نیاز به بازتولید محتوا دارد. محتوایی که با بلاک قبلی سنخیت و شباهت دارد. این کار باعث حفظ امینت بلاک‌ها و دور نگاه داشتن آن‌ها از دستکاری می‌شود. هر چند که شرح فعالیت‌های مختلف برای استخراج بیت کوین کمی سخت به نظر می‌رسد اما با ورود به این عرصه و پیدا کردن تجربه عملی، کار آسان خواهد شد.

امنیت استخراج بیت کوین چطور تامین می‌شود؟

استخراج بیت کوین - امنیت

بیشتر بخوانید: ماینینگ اتریوم چگونه انجام می‌شود؟

ماینرها با ایجاد هَش برای هر بلاک استخراج شده سعی در حفظ امنیت تراکنش‌ها دارند. همه فعالیت‌های صورت گرفته برای تشکیل بلاک‌ها هم در سیستم بلاک‌چین ثبت می‌شود و امکان تغییر آنها به هیچ‌وجه وجود ندارد. فعالیت در بلاک‌چین بسیار رقابتی است و باید قبل از ماینرهای دیگر، بلاک خود را تشکیل بدهید. در چند سال اخیر نرخ ساخت هَش‌ها بسیار افزایش پیدا کرده و به همین خاطر ایجاد بلاک‌ها در بلاک‌چین به صورت انفرادی کار دشواری شده است. برای کار کردن در بلاک چین و استخراج بیت کوین و… باید اطلاعات کافی کسب کنید و از تجربه سایرین هم بهره ببرید.

پس از استخراج بیت کوین می‌توانید مستقیما آن را به ریال تبدیل کنید یا برای اینکه در بازار پر تلاطم ارزهای دیجیتال سرمایه ثابتی داشته باشید، بیت کوین را به تتر یا استیبل کوین‌هایی از این دست تبدیل کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اخبار روز در زمینه ارزهای دیجیتال و رمزپایه با نیک پرداخت همراه باشید.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست