پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران پذیرفته شد

پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران پذیرفته شد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد افزایش کمک هزینه حق مسکن کارگران مشمول قانون کار را با قید ۲ فوریت جهت بررسی و تصویب، به هیئت وزیران ارایه کرد که مورد تصویب قرار گرفت. در ادامه با نیک پرداخت همراه باشید.

به گزارش برات نیوز، ۱۷ خرداد ماه دویست و نود و دومین نشست شورای عالی کار با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور بررسی حق مسکن کارگران تشکیل جلسه داد. مصوبات این جلسه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن بود که برای تأیید نهایی، به هیئت وزیران فرستاده شد و بعد از تصویب در هیئت وزیران، قابلیت اجرایی در فیش‌های حقوقی کارگران را خواهد داشت.

روز گذشته پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت از تصویب افزایش حق مسکن در هیأت دولت، خبر داد.

در این اطلاع رسانی آمده بود، پیشنهاد افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در جلسه ۱۷ خرداد ۹۹ شورای عالی کار از سوی محمد شریعتمداری به هیأت دولت ارائه شد و مورد موافقت قرار گرفت.

به موجب این پیشنهاد، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای تیر سال ۹۹، مبلغ ۳ میلیون ریال تعیین می‌شود. حق مسکن کارگران در سال قبل یک میلیون ریال بود.

افزایش حق مسکن کارگران
به گفته رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری، سبد معیشت کارگران در شرایط کرونا بزرگتر شده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیشنهاد افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار را با قید ۲ فوریت جهت بررسی و تصویب به هیئت وزیران ارایه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

این در حالی است که به گفته رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری، سبد معیشت کارگران در شرایط کرونا بزرگتر شده است و به سمت ۵ و نیم میلیون تومان رفته است. دولت باید به روش‌های مختلف از کارگران حمایت کند، چرا که با دستمزد فعلی و حق مسکن حتی اگر افزایش یابد؛ هزینه‌های زندگی کارگران تأمین نمی‌شود.

ناصر چمنی گفت: «کارگران عقب‌ماندگی مزدی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصدی دارند. بر اساس گزارش‌های میدانی که از نقاط مختلف کشور گرفته‌ایم، هزینه معیشت کارگران نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این بیش از تورمی است که شناسایی کردیم. در تمام کشورها، دستمزد آیتم‌های مختلفی دارد که از خوراک و پوشاک تا ایاب و ذهاب و سفر را شامل می‌شود؛ ولی متاسفانه شرایط کشور ما به گونه‌ای است که ضریب اهمیت بسیاری از آیتم‌های دستمزد کارگران را تغییر دادیم و تمام آیتم‌هایی که دستمزد دارد را کنار گذاشته‌ و تنها روی بحث خوراکی‌ها متمرکز شده‌ایم.»

چمنی با تاکید بر لزوم بهبود فضای کسب و کار در کشور اظهار کرد: «اکنون چندین سال است که از لحاظ فضای کسب و کار در وضعیت خوبی به سر نمی‌بریم و درمورد نرخ رشد اقتصادی هم که در برخی دولت‌ها شاهد بودیم؛ نرخ رشد یک درصد و ۳ درصدی که اعلام شد، از محل رشد صنعت و تولید نبود بلکه فروش نفت و درآمدهای نفتی باعث شده که درآمد سرانه ما بالا برود و به حساب رشد اقتصادی گذاشته شود.»

وی دلیل اصلی نامساعدبودن فضای کسب و کار ایران را خودتحریمی‌های داخلی دانست و گفت: «اگرچه تحریم‌های بیگانگان در فضای کسب و کار کشور بی‌تاثیر نبوده ولی خودتحریمی، بدتر از تحریم‌های خارجی است و به تولید و اشتغال ضربه می‌زند.»

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست