افزایش قیمت دلار

نقش مستقیم افزایش قیمت دلار در بازار سرمایه

سعید اسلامی عضو شورای عالی بورس از سیگنال گرفتن بورس از افزایش قیمت دلار می‌گوید: متاسفانه مجموعه سیاست ‌گذاری‌ها در اقتصاد کشور به سمت تنش در بازار ارز پیش رفته و هر چند که مردم انتظار اصلاح قیمت در بازار سرمایه را داشتند اما وضعیت بازار ارز باعث این افزایش‌ها در بورس شد.

بازار سرمایه متاثر از قیمت دلار

به گزارش نیک پرداخت و به نقل از ایلنا، سعید اسلامی درباره دلایل افزایش ۵۳ هزار واحدی شاخص با وجود اینکه از چند روز گذشته آثار آغاز اصلاح قیمت دیده می‌شود، اظهار داشت: بازار سرمایه به شدت به سایر تصمیمات در اقتصاد وابسته است، از آنجایی که متاسفانه قیمت دلار در چند روز اخیر رو به رشد بوده، این رشد نرخ، سیگنال افزایش قیمت را در بازار سرمایه می‌دهد.

وی با بیان اینکه قیمت یک امر نسبی است، ادامه داد: سیگنال‌هایی که سایر بازارها می‌دهند، برای مردم انتظارات تورمی ایجاد می‌کند، به طور قطع بازار سرمایه هم از این جریان مستثنی نخواهد بود و مردم برای حفظ ارزش دارایی خود، ترجیح می‌دهند در بخش سرمایه‌گذاری نقد شونده بازار باقی بمانند.

تنش در بازار ارز

عضو شورای عالی بورس افزود: بنابراین اگر می‌خواهیم که بازار سرمایه قیمت‌ها را به درستی نشان دهد باید انتظارات را در جامعه درست شکل دهیم. متاسفانه مجموعه سیاست ‌گذاری‌ها در اقتصاد کشور به سمت تنش در بازار ارز پیش رفته و هر چند که مردم انتظار اصلاح قیمت در بازار سرمایه را داشتند اما وضعیت بازار ارز باعث این افزایش‌ها در بورس شد. اسلامی تاکید کرد: موضوع مهم بازار سرمایه این است که حجم معاملات امروز نزدیک به ۲۹ هزار میلیارد تومان بوده که نشان می‌دهد که حجم معاملات هم بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید: سخنگوی صنعت برق: نیروگاه‌ها می‌توانند ارز دیجیتال استخراج کنند

ارز، مهمترین سیگنال بازار سرمایه

وی با اشاره به اینکه مهم ترین سیگنال بازار سرمایه ارز است، افزود: متاسفانه سیاست گذار هم سیگنال بدتری به بازار سرمایه می‌دهد از جمله اجرای برخی از محدودیت‌ها برای بازار ارز که نشان می‌دهد دولت ارز ندارد و متاسفانه نتیجه این سیاست گذاری‌ها را مستقیما در بازار ارز می‌بینیم البته باید توجه داشته باشیم که انتظارات تورمی هم در کشور شکل گرفته است و سرمایه‌داران امروز انتظارات تورمی بسیار بالایی دارند. وضعیت بازار سرمایه هنوز هم نگران کننده نیست. اگر همین روند امروز بازار تا سه روز دیگر ادامه باشد، شاخص به دو میلیون می‌رسد.

منبع: ایلنا

خوشحال می شویم نظرات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید. 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست