ساخت کیف پول بیت کوین

۹ نکته مهم در انتخاب کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین ، یک برنامه یا اپلیکشین است که به شما اجازه می‌دهد بیت کوین کش (BCH) یا بیت کوین کور (BTC)، ارسال یا دریافت کنید. در این کیف پول‌ها امکان مشاهده موجودی بیت کویت کش و بیت کوین کور وجود دارد؛ همچنین در کیف پول‌های بیت کوین می‌توانید تراکنش‌های صورت گرفته را مشاهده کنید. اگر قصد استفاده از صرافی ارز دیجیتال یا سرمایه‌گذاری روی بیت کوین را دارید، انتخاب یک کیف پول را جدی بگیرید. کیف پول‌های فراوانی برای انتخاب وجود دارد. می‌توانید از کیف پول رسمی بیت کوین نیز استفاده کنید. در ادامه قصد داریم قدم به قدم نکات مهم ساخت کیف پول بیت کوین را ارائه دهیم. بهتر است که این نکات را در نظر داشته باشید و به آن‌ها توجه کنید. این‌ها پیشنهاداتی هستند که به شما کمک می‌کنند تا تصمیم بهتری اتخاذ کنید.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری از حساب بیت کوین به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

 

کیف پول بیت کوین

۱. امنیت

امنیت کیف پول بیت کوین اهمیت بسیار بالایی دارد و نباید آن را دست کم بگیرید. اگر از یک کیف پول تحت وب استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که وب‌سایت مورد نظر از پروتکل HTTPS استفاده می‌کند. پروتکل HTTPS با امنیت بالایی داده‌ها را بین کاربر و وب‌سایت انتقال می‌دهد. نکته‌ی دیگری که باید در امنیت کیف پول مدنظر داشته باشید، این است که ورود به صفحه کاربری در دو مرحله انجام شود. به عبارت دیگر، در هنگام ورود به صفحه‌ی شخصی علاوه بر درخواست رمز ورود؛ کد احراز هویت ارسالی نیز مورد نیاز باشد.

۲. قابلیت تعریف چند رمز (multisig)

در کنار امنیت دسترسی به حساب کاربری، امنیت انتقال نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که کیف پول شما، امکان تعریف چند کد برای ارسال یا دریافت پول را داشته باشد؛ از حمله کلاهبردان و هکرها در امان خواهید ماند. اگر کیف پول شما این امکان را داشته باشد؛ جهت واریز ارز به حساب شخص دیگر، نیاز است که آن شخص رمز تعریف شده توسط شما را وارد کند. اگر شخص رمز تعریف شده را به درستی وارد کند، پول به حساب او واریز خواهد شد؛ در غیر این صورت، پول به حساب شما بازمی‌گردد.

کیف پول

۳. مالکیت بیت کوین

اگر به کلیدهای محرمانه (Private Key) بیت کوین موجود در کیف پول خود دسترسی ندارید، پس کنترلی روی آن‌ها ندارید. اگر قصد ساخت کیف پول بیت کوین را دارید، این مسئله یک فاکتور بزرگ است. در اختیار داشتن کلیدهای محرمانه، به معنای تحت کنترل بودن بیت کوین توسط شما است و از این طریق (چه در داخل کیف پول و چه خارج از آن) قادر به نقل و انتقال آن‌ها خواهید بود. این قابلیت همچنین این امکان را به شما می‌دهد که خارج از کیف پول، از کیف پول خود بک آپ داشته باشید.

۴. آیا کیف پول از آدرس مشخصی استفاده می‌کند؟

آیا کیف پول انتخابی Hierarchical Deterministic است؟ این نوع کیف پول‌ها که به کیف پول HD معروف هستند، همواره آدرس‌های بیت کوین جدید استفاده می‌کنند که موجب افزایش امنیت می‌شود. در طی سال‌ها، امنیت کاربر در بیت کوین حین استفاده از کیف پول از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. کیف پول‌های دترمینیستیک (Deterministic)، گامی رو به جلو برای امنیت بیشتر است.

بین کوین کیف پول

۵. شفافیت

 

آیا شرکت سازنده کیف پول در مورد عملیات خود شفاف است؟ آیا این افراد هویت خود را مشخص می‌کنند؟ و از همه مهم‌تر، آیا کیف پول از کد متن‌باز استفاده می‌کند؟ اگر کد کیف پول متن‌باز نیست، فهمیدن نحوه تامین امنیت کیف پول سخت است. کاربران می‌توانند کیف پول‌های متن‌باز را بررسی کنند و به دنبال نقاط ضعف آن‌ها باشند. کاربران عموما نقاط ضعف را به سازنده اعلام می‌کنند. همچنین مطمئن شوید که شرکت سازنده، کد کیف پول را به صورت مرتب آپدیت می‌کند.

شفافیت خدمات

۶. ناشناس بودن

آیا ناشناس بودن برای شما مهم است؟ آیا شرکتی که انتخاب کردید اطلاعات کاملی برای ثبت نام می‌خواهد یا اینکه روند ثبت نام با ثبت ایمیل کامل خواهد شد؟ آیا یک روند تایید هویت وجود دارد؟ این‌ها سؤالاتی هستند که پاسخ به آن‌ها می‌تواند در انتخاب کیف پول مناسب مفید باشد.

۷. تجربه کاربری کیف پول بیت کوین

استفاده از کیف پول آسان است یا باعث سردرگرمی خواهد شد؟ بر روی کاغذ این مسئله نباید خیلی سخت باشد و ساخت کیف پول بیت کوین نیاز به تجربه چندانی ندارد. به نحوه استفاده بیت کوین خود هم فکر کنید. ممکن است یک کیف پول فقط برای کاربران موبایل ایجاد شده باشد و شما دنبال این گزینه باشید. اگر یک کاربر حرفه‌ای‌تر هستید شاید ترجیح دهید که یک کلاینت حرفه‌ای بیت کوین، در اختیار شما باشد و بتوانید آن را مستقیم دانلود کنید. حتی گزینه‌های دیگری مانند کیف پول سخت‌افزاری هم وجود دارد که می‌توانید به صورت آفلاین از آن استفاده کنید.

۸. بک آپ و پشتیبان گیری از کیف پول

تهیه بک آپ هم یکی از نکات مهم در زمینه بیت کوین است. بهتر است که شرکت سازنده، راهی مناسب برای تهیه پشتیبان را فراهم کند. همچنین بک آپ شما باید رمزگذاری شده باشد. اگر نیازی به دسترسی به این بک آپ داشتید، نباید روند این کار سخت و پیچیده باشد.

بکاپ کیف پول بیت کوین

۹. آیا کیف پول اعتبار بالایی دارد؟

این مهم‌ترین سوالی است که باید بپرسید. اگر می‌خواهید کیف پولی را انتخاب کنید که در حال پیشرفت باشد و جایگاه خوبی دارد، باید کمی تحقیق کند. از دوستان خود سوال کنید یا به فوروم‌هایی مانند Bitcoin Reddit و Bitcoin Forum بروید. در این فوروم‌ها نظرات مردم در مورد این کیف پول‌ها را پیدا کنید. تجربه آن‌ها را بپرسید و از اعتبار کیف پول جویا شوید.

نتیجه‌گیری

ساخت کیف پول بیت کوین کاری آسان است. اما انتخاب آن گاهی سخت می‌شود. بهتر است که با دقت تمام به دنبال یک کیف پول باشید که با نیاز شما همخوانی داشته باشد. می‌توانید از کیف پول رسمی بیت کوین هم استفاده کنید. همچنین مشکلی ندارد اگر از چندین کیف پول برای چندین کار استفاده کنید.

 

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • کسی میدونه بهترین کیف پول برا نگهداری چیه من رابین هود قفل شده رو گوشیم اصلا نه میتونم ارز ها رو بردارم نه میتونم چیزی واریز کنم داخلش

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست