۲۰ شرکت در مرحله ورود به بازار سرمایه هستند.

بازار سرمایه منتظر ورود ۲۰ شرکت جدید

محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که حدود ۲۰ شرکت در مرحله ورود به بازار سرمایه هستند.

بازار سرمایه ترسو است!

به نقل از نیک پرداخت و به گزارش برات نیوز، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که حدود ۲۰ شرکت در مرحله ورود به بازار سرمایه هستند گفت: رفتار معاملاتی در چند روزی که این بازار منفی شد نشان می‌دهد که پول های ورودی به بازار سرمایه هوشمند نیست بلکه ترسو است.

الزامات ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه

محسن خدابخش با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار و فرابورس ایران متولی ایجاد زمینه‌های ورود شرکت‌ها برای تأمین مالی به بازار سرمایه هستند، افزود:
الزاماتی برای ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه قرار داده شده است از جمله اینکه شرکت‌ها برای ورود به این بازار باید خودشان اعلام آمادگی کنند که می‌خواهند از طریق بازار سرمایه برای تأمین مالی خود اقدام کنند. با توجه به اینکه ممکن است شفاف شدن فعالیت‌های مالی شرکت‌ها برای آن‌ها هزینه‌هایی از جمله مالیات داشته باشد بنابراین برخی از شرکت‌ها تمایلی برای ورود به بازار سرمایه ندارند. از زمانی که همه اطلاعات یک شرکت، شفاف به سازمان بورس ارائه شد حداکثر تا یک ماه می‌تواند کار‌های اداری را انجام دهد و وارد بورس شود و این زمان صرف بررسی مدارک می‌شود.

بیشتر بخوانید: نکاتی در مورد فرایند لیکوئید شدن پوزیشن در صرافی‌های ارز دیجیتال

عوامل رشد سرمایه

خدابخش، نقدینگی بالا، رکود در دیگر بازار‌ها و نبود سهولت نقد شوندگی آن بازارها، افزایش نرخ ارز و نرخ‌های بازار پول را از عوامل رشد بازار سرمایه برشمرد و ادامه داد: افراد برای حفظ ارزش پول خود وارد بازار سرمایه شدند. سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در بورس باید به سودآوری شرکت ها، ارزش دارایی و آینده آن شرکت توجه کند. سرمایه گذاران با علم، به بازار سرمایه ورود کنند و ارزش ذاتی شرکت‌ها را همواره مدنظر قرار دهند. باید کارگزاری‌ها را تشویق کنیم که شعبات و آی. تی خود را توسعه دهند.

وی افزود:

شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و شرکت سپرده گذاری مرکزی و اوراق بهادار در حال عملیات آماده سازی هسته معاملات هستند و تلاش می‌کنند در معاملات، مشکل ایجاد نشود. خدابخش با اشاره به اینکه روز چهارشنبه ۱۸ تیر، عرضه اولیه داشتیم، اضافه کرد: ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آخرین عرضه اولیه بازار سرمایه، شرکت کردند.

خوشحال می‌شویم که سوالات و نظرات‌‌تان را درمورد این مطلب در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست