برآورد میزان ارز قابل حمل و تعیین سقف نگهداری ارز

برآورد میزان ارز قابل حمل و تعیین سقف نگهداری ارز

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بر اساس دستورالعمل اجرایی میزان ارز قابل حمل، نگهداری و مبادله داخل کشور و همچنین حمل و نگهداری ارز (اسکناس) توسط اشخاص، حداکثر تا سقف مبلغ ۱۰.۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها بلامانع است و حمل و نگهداری ارز (اسکناس) برای مبالغ بیشتر از ۱۰.۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها توسط اشخاص، صرفا درصورت داشتن یکی از مدارک شامل: سند موسسه اعتباری، رسید سنا و اظهارنامه گمرکی مجاز خواهد بود. در ادامه با نیک پرداخت همراه باشید.

به گزارش برات نیوز، مشخص شد که سند موسسه اعتباری و رسید سنا، حداکثر ۶ ماه از تاریخ صدور، دارای اعتبار خواهد بود و قبل از انقضای مهلت مذکور، دارندگان سند موسسه اعتباری و رسید سنا باید به یکی از روش‌های زیر اقدام کنند:

  • واریز ارز مربوطه به حساب ارزی یکی از موسسات اعتباری
  • فروش ارز به یکی از موسسات اعتباری به نرخ بازار (مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز ETS)
  • یا فروش به صرافی با درج در سامانه سنا

میزان ارز قابل حمل

در این راستا اسناد مذکور پس از گذشت مهلت زمانی منظور شده (۶ ماه)، فاقد اعتبار بوده و مشمول قوانین و مقررات مربوطه خواهد شد. همچنین برای مساعدت با اشخاصی که قبلا ارز خود را از طریق صرافی‌های مجاز یا بانک‌ها و موسسات اعتباری تهیه کرده‌اند؛ از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل (۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۹)، سه ماه مهلت داده شده تا نسبت به تعیین تکلیف ارز خود در قالب یکی از روش‌های فوق اقدام کنند.

نکته حائز اهمیت این است، چنانچه مشخص شود که منشاء ارزهای موضوع دستورالعمل ابلاغی، حاصل از پولشویی و تأمین مالی تروریسم ‌باشد؛ ‌ برابر قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم عمل خواهد شد. ضمنا به بانک های عامل و صرافی‌ها تأکید شده، اطلاع رسانی لازم در خصوص میزان ارز قابل حمل را به مشتریان خود انجام دهند.

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست