بهبود بازار ارز با اپلیکیشن ملی خرید و فروش الکترونیکی ارز

بهبود بازار ارز با اپلیکیشن ملی خرید و فروش الکترونیکی ارز

یکی از ارکان اصلی اقتصاد هر کشور بر پایه ارز و پول خارجی است؛ پولی که با نبود آن، اقتصاد دنیا نابود می‌شود. از آن جایی که با تزریق ارز به اقتصاد کشورها، چرخ‌های اقتصاد می‌چرخد و کسب و کارها جان می‌گیرند؛ بازار ارز اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد یک کشور دارد. البته موضوع توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی برای انجام تبادلات الکترونیکی ارز، موضوعی است که این روزها به دغدغه جهانی تبدیل شده است. دولت‌ها با توسعه و ترمیم زیرساخت‌های خود، در جهت الکترونیکی‌کردن تبادلات ارزی قدم برمی‌دارند. با نیک پرداخت همراه باشید. ایران سال‌ها است که جزو کشورهای مجهز به سیستم تبادلات الکترونیکی ارز محسوب می‌شود، اما ایجاد یک سیستم سراسری برای استفاده مشتریان از این خدمات، با چند سال تاخیر صورت گرفت که در بهبود نابسامانی‌های بازار ارز موثر بود. برای تبدیل ارزها به یکدیگر و انتقال قدرت خرید از کشوری به کشور دیگر، بازاری به بزرگی کل جهان ایجاد شده است. ما به یک سیستم منسجم و صحیح نیاز داریم تا در این بازار پیچیده، از تبادلات جهانی عقب نمانیم و همگام با دنیا حرکت کنیم. برای این حرکت اقتصادی، وجود یک سیستم منسجم و همه‌گیر بر پایه فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات ضروری است که در عین حال، ملموس و اجرایی هم باشد.

امکان مبادلات الکترونیکی ارزی

خبر کوتاهی مبنی بر امکان تبادلات الکترونیکی ارز در کشور منتشر شد. طبق این خبر، قرار است کلیه تبادلات ارزی کشور در یک اپلیکیشن ملی صورت گیرد که در آن تمام صرافان سراسر کشور، اعم از صرافان مرزی و صرافان شهرهای کوچک و بزرگ حضور دارند. همچنین به کمک آن، امکان معرفی صرافان به مردم فراهم شده است. شاید خبر انتشار این نرم افزار ایرانی که از طریق کافه بازار قابل دانلود است، برای قشری که درآمدشان در این روزهای قرنطینه و کرونایی وابسته به تلاطمات بازار ارز است؛ امیدوارکننده باشد. تبادلات الکترونیکی بازار ارز ممکن شد

بازیگران ارزی بازار

کانون صرافان اپلیکیشنی ایجاد کرده تا با تسهیل ارتباط بین صادرکنندگان، خریداران و فروشندگان ارز بتواند فضای مناسبی برای خرید و فروش الکترونیکی ارز فراهم کند. این نرم افزار ایرانی، در سراسر کشور در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و با ایجاد گزینه صراف‌یاب و بانک یاب، روند خرید و فروش ارز در کشور را ساماندهی می‌کند. همچنین در این نرم افزار، امکان ثبت شکایات، انتقادات و پیشنهادات خریداران و فروشندگان ارز وجود دارد تا از این طریق، قاچاق ارز به کمترین حد ممکن برسد و مشکلات این بازار رفع شود.

آخرین تغییرات بازار جهانی ارز

این نرم افزار ملی خرید و فروش الکترونیکی ارز، محلی برای انتشار آخرین اخبار و رویدادهای مرتبط با این حوزه است تا کاربران به کمک آن، در جریان آخرین اطلاعات فعالیت‌های ارزی و همچنین اخبار بازارهای داخلی و جهانی قرار بگیرند. وجود این نرم افزار، نقش مهمی در حفظ آرامش بازار ارز خواهد داشت و کلیه مبادلات آن تحت نظارت دولت و به‌صورت قانونی انجام می‌شود؛ نظارتی که در کاهش تخلفات و نگرانی‌های فعالان این حوزه، بسیار موثر است.

دلال‌ها در بازار ارز

از جمله مزایای راه‌اندازی این نرم افزار داخلی، کوتاه‌شدن دست دلالان از بازار ارز و شفاف‌بودن معاملات ارزی است. در کشور ما وجود دلال‌ها و واسطه ‌گران ارزی، یکی از معضلات اساسی این بازار اقتصادی محسوب می‌شود که با بر هم زدن بازار در شرایط بحرانی، ضررهای جبران ناپذیری به این بازار پرسود می زنند؛ اما شاید این نرم افزار بتواند راهی برای درمان این درد کهنه باشد. از آنجایی که ذخایر ارزی، قدرت اقتصادی کشور ه حساب می‌آیند، این تلاش‌ها نقش مهمی در پایین‌آمدن نرخ ارز و رونق بازار جذب سرمایه مردمی دارد. با امید به این نرم افزار، می‌توان روزهای بهتری را برای این بازار بزرگ پیش‌بینی کرد. منبع: برات نیوز
اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست