بورس انرژی

بورس انرژی شاهد عرضه انواع فرآورده پتروشیمی می‌شود

بورس انرژی ایران امروز میزبان معامله انواع فراورده‌های نفتی و شاهد عرضه انواع فرآورده پالایشی و پتروشیمی است.

عرضه فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در بورس انرژی

به گزارش نیک پرداخت، رینگ داخلی و بین‌الملل این بورس، امروز ‌سه‌شنبه، ۱۸ شهریورماه شاهد عرضه کالاهای آیزوریسایکل، حلال ۴۰۰، حلال ۴۰۲، حلال ۴۰۶، حلال ۴۱۰، حلال ۵۰۲ و حلال ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان، آیزوریسایکل و حلال ۴۰۲ پالایش نفت بندرعباس، برش سنگین، گاز پروپان صنعتی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام، پنتان پالایش نفت کرمانشاه، رافینت ۲ شرکت پتروشیمی شیمی بافت و نفت سفید و نفت سفید عمده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است و برش سنگین و رافینت شرکت پتروشیمی نوری، برش سنگین شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، ریفورمیت و هیدروکربن سنگین پتروشیمی بوعلی سینا، گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندرامام، بنزین اکتان ۸۷، بنزین اکتان ۸۷ (دریایی)، بنزین اکتان ۹۱ و گازوئیل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین‌الملل عرضه می‌شود.

دیروز چه کالاهایی معامله شد؟

روز ‌دوشنبه (۱۷ شهریورماه) کالاهای اکستراکت نفت سپاهان، آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز، آیزوفید و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز، برش سنگین، سوخت کوره سبک و نیتروژن مایع پتروشیمی تبریز، برش سنگین پتروشیمی جم، برش سنگین شرکت پتروشیمی امیرکبیر، سی‌او پالایش نفت آبادان، متانول پتروشیمی زاگرس، متانول پتروشیمی شیراز، متانول شرکت متانول کاوه و میعانات گازی مجتمع گاز پارس‌جنوبی در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران معامله شد. در این روز بیش از ۱۳.۶۶۳ تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از ۶۱۱ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران دادوستد شد.

بورس انرژی
شرکت بورس انرژی ایران، کار پذیرش و نظارت بر معاملات انرژی و اوراق بهادار مربوطه را انجام داده و تلاش می‌کند تا شفافیت اطلاعات و دسترسی عادلانه سهامداران حقیقی و حقوقی به معاملات به صورت منصفانه و آنلاین، در دسترس باشد

بیشتر بخوانید: کیف پول الکتریوم همچنان گرفتار حمله فیشینگ است

بورس انرژی چیست؟

شرکت بورس انرژی (سهامی عام) بر اساس قانون بازار اوراق بهادار ایران در سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی تاسیس و در سال ۱۳۹۱ در اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری به ثبت رسید.

فعالیت‌های عملیاتی بورس انرژی در زمینه انجام معاملات نقدی، قرارداد سلف موازی استاندارد،  قرارداد‌های آتی و اختیار معامله و به منظور مرتفع‌سازی نیازهایی، چون خرید و فروش منابع انرژی، تامین مالی برای تولیدکنندگان و تامین منابع انرژی برای توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان، از همان سال تصویب آغاز به فعالیت نمود.

زمانی که صحبت از بورس انرژی است یعنی خبری از معاملات بورسی و فرابورسی شرکت‌هایی مانند مواد غذایی، سیمان، حمل و نقل، معدنی و فلزی و … نیست و معاملات فقط در حوزه انرژی اعم از نفت، گاز، برق و محصولات پتروشیمی و… انجام می‌پذیرد. بورس انرژی، همان طور که از اسمش پیداست به طور اختصاصی فقط در حوزه انرژی در معاملات بورسی فعالیت می‌کند. اگر قصد حضور در بازار بورس دارید،  بورس انرژی فرصتی طلایی برای درآمدزایی خواهد بود.

منبع: بورس انرژی

خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید و آخرین اخبار این حوزه را در اینستاگرام نیک پرداخت دنبال کنید. 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست