علی ربیعی سخنگوی دولت

وعده تعدیل قیمت ارز از جانب سخنگوی دولت

تعدیل قیمت ارز یکی از اهداف دولت است که بنا به گفته سخنگوی دولت با بازگشت ارزهای صادراتی و با کمک بانک مرکزی و وزرات نفت ممکن خواهد شد.

به گزارش نیک پرداخت، علی ربیعی، با بیان اینکه با تلاش وزارت نفت و بانک مرکزی برای بازگشت ارز‌های صادراتی، قیمت ارز متعادل می‌شود، گفت: تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس اقدام حمایتی از سوی دولت در بازار سرمایه است. بنای دولت حمایت از بازار سرمایه است و دولت در دوران تحریم توجه ویژه‌ای به بورس خواهد داشت.

بنای دولت حمایت از بازار سرمایه است

سخنگوی دولت گفت: تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس اقدام حمایتی از سوی دولت در بازار سرمایه است. بنای دولت حمایت از بازار سرمایه است و با عمق بخشیدن بازار سرمایه این سیاست دنبال می‌شود. برداشت از محل صندوق توسعه دو محل داشت که یکی برای کارگران بیکار شده ناشی از کرونا بود و مابقی آن برای وزارت بهداشت بوده و به جز این دو جا هزینه نخواهد شد. از سوی دیگر دسترسی به این منابع سخت است و باید تبدیل به ریال شود که اگر بی دقتی شود عاملی برای تورم می‌شود.

سرعت وصول ارزی

وی اضافه کرد: در پنج مرحله ۵۰۰ میلیون یورو از یک میلیارد یورو را در اختیار سازمان برنامه بودجه قرار دادیم. بر اساس برنامه ریزی‌ها بانک مرکزی با وصول ارزی با سرعت بیشتری تبدیل میکند و در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه فشار روسیه و چین برای برقراری ارتباط حداقلی ایران با آمریکا مورد تایید نیست گفت: ما همیشه آماده متوسل شدن به دیپلماسی برای کاهش اختلافات و امنیت جهانی هستیم. تا زمانیکه از سوی آمریکا بازسازی اعتماد از دست نرفته صورت نگیرد، امیدی به نتیجه بخش بودن دیپلماسی نمایشی آمریکا نداریم.

بیشتر بخوانید: آیا سرمایه گذاری روی بیت کوین کش در نیمه دوم ۲۰۲۰ معقول است؟

کوپنی شدن کالا‌های اساسی

علی ربیعی همچنین بیان کرد: کوپنی شدن کالا‌های اساسی دو مشکل تامین منابع مالی و مشکلات در شیوه اجرا دارد. رقم ۱۴ میلیارد دلار ارز اختصاص یافته به یارانه کالا‌های اساسی به دلیل تحریم‌ها کاهش یافته است و به دنبال اختصاص بهینه این منابع هستیم.

وی افزود: تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس اقدام حمایتی از سوی دولت در بازار سرمایه است. بنای دولت حمایت از بازار سرمایه است و با عمق بخشیدن بازار سرمایه این سیاست دنبال می‌شود. ستاره خلیج فارس به زودی وارد بورس می‌شود. اظهارنظر‌های جعلی برای تخریب بورس افزایش یافته است. دولت در دوران تحریم توجه ویژه‌ای به بورس خواهد داشت. سخنگوی دولت تاکید کرد: طرح اوراق سلف نفتی از دستور کار دولت خارج نشده و هم برای تامین نقدینگی دولت و هم برای جامعه مفید است.

وعده تعدیل قیمت ارز

وی افزود: دولت هزینه مقاومت از عزت ملی را میدهد. هیچ دولتی وجود ندارد که بتواند ادعا کند وظایف خود را بدون نقص ادامه می‌دهد. باید اشکالات واقع گرایانه عنوان شود. سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت تا مرداد ۱۴۰۰ پرتلاش و با عقلانیت ایستاده است. با منافع سیاسی کوتاه مدت روح و روان جامعه را خدشه دار نکنیم.

وی درباره قیمت ارز نیز اضافه کرد: با تلاش وزارت نفت و بانک مرکزی برای بازگشت ارز‌های صادراتی، قیمت ارز متعادل می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست