خرید هاست از GoDaddy

خرید هاست از GoDaddy چه مزایا و معایبی دارد؟

در پروسه خرید هاست و سرور خارجی همیشه یکی از گزینه‌هایی که در نظر می‌گیریم، خرید هاست از GoDaddy‌ است. این شرکت به قدری در زمینه ارائه خدمات هاست، دامنه و سرور معروف است که بدون بررسی خدمات آن، نمی‌توان تصمیم درباره خرید هاست را نهایی کرد. در مقاله پیش رو، نگاهی تحلیلی به امکانات، مزایا و همچنین معایب خرید هاست از GoDaddy انداختیم. در خلال مقاله، ابتدا کمی با این سرویس دهنده هاست و سرور خارجی آشنا خواهیم شد و سپس آپ‌تایم، عملکرد و سرویس‌های این شرکت را بررسی می‌کنیم.

هاست GoDaddy چقدر معتبر است؟

شرکت هاست GoDaddy نیاز به معرفی ندارد. همه این شرکت را می‌شناسند. این شرکت نه تنها در ایالات متحده، بلکه از سراسر دنیا مشتری دارد و از نظر بین‌المللی این شرکت در وضعیت خوبی قرار دارد. در کشور آمریکا هم این شرکت با تبلیغات و سرویس‌های خود توانسته معروفیت فراوانی کسب کند.

این شرکت در سال ۱۹۹۷ و نزدیک به دو دهه پیش پایه‌گذاری شد. در ابتدا نام این شرکت Jomax Technologies بود. GoDaddy کار خود را در بالتیمور مریلند آغاز کرد. به دلیل سرمای هوا، این شرکت مقر خود را به اسکاتس‌دیل آریزونا تغییر داد. باب پارسونز (Bob Parsons) بنیان‌گذار این شرکت است. او قبل از ساخت هاست GoDaddy، شرکت Intuit را در اختیار داشت که با قیمت ۶۵ میلیون دلار آن را به فروش رساند و به تجارت هاستینگ وارد شد.

طی سال گذشته، این شرکت توانست حدود دو میلیارد دلار درآمد داشته باشد. البته با توجه به این نکته که GoDaddy بزرگ‌ترین ثبت‌کننده دامنه در تمام دنیا است، این درآمد چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. کارمندان این شرکت به ۶ هزار نفر می‌رسد و ۱۷ میلیون مشتری فعال در سرتاسر دنیا دارد.

با در نظر گرفتن تمام این حقایق به نظر می‌رسد خرید هاست از GoDaddy می‌تواند خرید موفقی باشد. اما همیشه اعداد و ارقام، ضامن کیفیت نیستند، گاهی اوقات هم پیش می‌آید که برندهای بزرگ نتایج عملکردی خوبی ندارند. آن‌ها پول بیشتر، کارکنان بیشتر و سرورهای بیشتری در اختیار دارند، اما ممکن است در کمال تعجب همچنان عملکرد خوبی نداشته باشند. پس با ادامه مقاله بررسی خرید هاست از GoDaddy‌ همراه باشید تا بتوانید تصمیم بهتری برای خرید سرور یا هاست از شرکت‌های خارجی بگیرید.

با خرید هاست از GoDaddy چه چیزی انتظار ما را می‌کشد؟ آیا این شرکت همانند همکاران بزرگ خود خدمات بدی ارائه می‌دهد؟ یا این شرکت توانسته با خدمات خود به یک شرکت محبوب تبدیل شود؟ بگذارید اطلاعات کافی را ارائه دهیم.

مزایای خرید هاست از GoDaddy

هاست GoDaddy ثروتی بزرگ دارد. ثروت این شرکت بیش از برخی کشورها است. در این روند موفقیت‌آمیز، این شرکت درس‌های فراوانی گرفته و خدمات خوبی دارد.

آپ‌تایم میانگین ۹۹/۹۵ درصد

هاست GoDaddy

هاست GoDaddy از ابتدا عملکرد خوبی دارد. در طول هشت ماه تست، این شرکت آپ‌تایم میانگین ۹۹/۹۵ درصد را داشت. با چنین میانگینی، شما به هیچ عنوان مشکلی با آپ‌تایم سرورهای این شرکت نخواهید شد. عموما هنگامی به آپ‌تایم توجه می‌کنید که هاست شما ضعیف باشد. اما هاست GoDaddy اینگونه نیست.

میانگین سرعت در ماه‌های مختلف سال ۲۰۱۸ به ترتیب زیر است:

آپ‌تایم میانگین ژانویه: ۹۹/۹۸ درصد

آپ‌تایم میانگین فوریه: ۹۹/۹۶ درصد

آپ‌تایم میانگین مارس: ۹۹/۹۱ درصد

آپ‌تایم میانگین آوریل: ۹۹/۹۹ درصد

آپ‌تایم میانگین مه: ۹۹/۹۴ درصد

آپ‌تایم میانگین ژوئن: ۹۹/۹۸ درصد

آپ‌تایم میانگین ژوئیه: ۹۹/۸۵ درصد

آپ‌تایم میانگین اوت: ۹۹/۹۹ درصد

سرعت فوق‌العاده

بعد از این که خیال شما از آپ‌تایم راحت شد، باید به فکر سرعت باشید. سرعت یک بخش مهم از وبسایت است. سرعت پایین سرور، باعث می‌شود که وب سایت شما با سرعت کم‌تری بارگزاری شود و نتیجه آن بازدید کم‌تر برای سایت شما خواهد بود. پس برای اینکه بتوانید خرید هاست از GoDaddy را مد نظر قرار بدهید، باید سرعت سرورهای آن را هم بررسی کنیم.

در طی سال‌ها، همه ما به سرعت بالا عادت کرده‌ایم. با یک اینترنت مناسب، باید بتوانید در استانداردی حدود ۵۰۰ میلی‌ثانیه یا همان نیم ثانیه به یک سایت دسترسی پیدا کنید و این سایت در این زمان لود شود.

اما هاست GoDaddy استانداردها را یک پله جلوتر می‌برد. در طول هشت ماه به صورت میانگین، این هاست سرعت بارگذاری ۴۴۸ میلی‌ثانیه را ارائه می‌دهد. این سرعت، اگر بهترین سرعت نباشد، مطمئنا یکی از بهترین سرعت‌های موجود در بین شرکت‌های ارائه دهنده هاست و سرور است.

حال نگاهی دقیق‌تر به سرعت بارگزاری در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم:

سرعت میانگین ژانویه: ۳۶۳ میلی‌ثانیه

سرعت میانگین فوریه: ۴۱۵ میلی‌ثانیه

سرعت میانگین مارچ: ۳۸۶ میلی‌ثانیه

سرعت میانگین آپریل: ۳۹۵ میلی‌ثانیه

سرعت میانگین می: ۴۱۵ میلی‌ثانیه

سرعت میانگین ژوئن: ۴۹۲ میلی‌ثانیه

سرعت میانگین جولای: ۵۴۱ میلی‌ثانیه

سرعت میانگین آگوست: ۵۸۷ میلی‌ثانیه

سرویس‌های اضافه

خرید هاست از GoDaddy

GoDaddy به خاطر ارائه سرویس خرید دامنه، سرور و هاست شناخته می‌شود. اما امکانات دیگری هم وجود دارد که تجارت‌های کوچک را به خرید هاست از GoDaddy تشویق کند. اگر شما هم کسب و کاری کوچک دارید، می‌توانید از این مجموعه سرویس‌های به خوبی استفاده کنید.

به عنوان مثال هاست GoDaddy، یک سازنده وبسایت به نام GoCentral دارد و به کمک این قابلیت می‌توانید وبسایت خود را آنلاین کنید. همچنین با خرید هاست ازGoDaddy حدود ۱۲۵ اپلیکیشن دیگر هم در اختیار شما قرار خواهد گرفت و سریع به حساب کاربری هاست شما متصل می‌شود.

همچنین از طریق هاست GoDaddy به برخی از طراحان حرفه‌ای هم متصل خواهید شد. می‌توانید خدمات این طراحان را خریداری کنید و اجازه دهید تا آن‌ها کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

معایب خرید هاست از GoDaddy

تا اینجا که به نظر مشکلی وجود ندارد. آپ‌تایم قوی و سرعت بالا نوید یک سرویس بسیار خوب را می‌دهند. با این حال هرید هاست از GoDaddy هم بدون مشکل نیست.

با ادامه مقاله بررسی شرکت هاستینگ GoDaddy همراه باشید تا با هم این مشکلات را بررسی کنیم.

بسته‌های ارزان محدود هستند

هاست GoDaddy

هاست GoDaddy یک سری بسته ارزان‌قیمت ارائه می‌دهد و تلاش دارد با این بسته‌ها در دور رقابت قرار بگیرد. با این حال به نظر می‌رسد، با پایین آمدن قیمت، امکانات این بسته‌ها هم به شدت افت کرده است.

بسته Economy تنها اجازه ایجاد یک وبسایت را به شما می‌دهد. با این حال، چنین اتفاقی خیلی غیرمعمول نیست. اما بخش بد این است که یک سری امکانات مانند بکاپ، CDN یا تاییدیه SSL در این بسته ارائه نخواهد شد.

قیمت بسته Economy تنها ۲/۴۹ در ماه است و این قیمت بسیار رقابتی است. با این حال بسیاری از امکانات اضافه در دسترس نیست. باید برای دسترسی‌های بیشتر پول بیشتری هزینه کنید.

قیمت تمدید بالا

به خاطر دارید که گفتیم بسته Economy به شما تاییدیه SSL ارائه نمی‌دهد؟ خب این تاییدیه لازمه هر وبسایتی است. در چند وقت اخیر، گوگل سایت‌ها را مجبور به داشتن این تاییدیه می‌کند. ممکن است به برخی وبسایت‌ها سر زده باشید و با پیام خطر گوگل مواجه شوید.

در نتیجه، بسیاری از شرکت‌های هاستینگ به صورت رایگان این تاییدیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اگر این قابلیت در سرویس شرکت وجود نداشته باشد، برخی شرکت‌های همکار این قابلیت را ارائه می‌دهند.

در آخر، این تاییدیه به سود تمام کاربران این است.

هاست GoDaddy هم در ابتدا این تاییدیه را به شما اعطا خواهد کرد. اما اگر قرارداد شرکت را با دقت مطالعه کنید متوجه خواهید شد که برای تمدید این تاییدیه باید سالی ۷۵ دلار هزینه کنید. این هزینه تا زمان داشتن هاست ادامه خواهد داشت.

متاسفانه این اتفاق در مورد امکانات دیگر هم رخ خواهد داد. برخی سرویس‌های دیگر وبسایت هم همینطور هستند و باید برای تمدید آن‌ها هزینه کنید. از مهم‌ترین این سرویس‌ها، سرویس ایمیل است.

هنگامی که یک دامنه خریداری می‌کنید، طبیعتا باید ایمیل‌های خود را هم با این دامنه هماهنگ کنید. هاست GoDaddy به شما یک ایمیل اعطا خواهد کرد. اما تنها یک ایمیل در اختیار شما قرار می‌گیرد. باکس شما با Outlook هماهنگ خواهد شد.

اما مشکل اینجا است که برای تمدید همین ایمیل، باید سالانه ۶۰ دلار پرداخت کنید. مطمئنا شما با این ایمیل شناخته خواهید شد و بعید است که یک روزی نیاز به آن نداشته باشید.

اکثر شرکت‌ها این امکانات را به راحتی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این امکانات هزینه خاصی برای شرکت ندارد و مشتری هم اعتماد بیشتری به شرکت خواهد داشت. هاست GoDaddy هم این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما پس از مدتی مجبور به پرداخت هزینه گزاف خواهید بود.

قیمت تمدید هاست

شرکت‌های بزرگ هاستینگ، چندین دهه است که در حال ارائه سرویس هستند. اما همچنان شیوه قیمت‌گذاری قدیمی خود را دارند.

یکی از حقه‌های اصلی شرکت‌ها، ارائه یک بسته شگفت‌انگیز است. این بسته قیمت بسیار پایینی مانند ۹۹ سنت دارد و باور کردنی نیست. اما وقتی قرارداد را بخوانید متوجه می‌شوید که مجبورید تا چند سال تعهد پرداخت داشته باشید. اگر این شرکت‌ها نتوانند شما را به خرید بسته بالایی مجبور کنند، از قیمت تمدید بالا استفاده خواهند کرد.

ارزان‌ترین بسته هاست GoDaddy ۲/۴۹ دلار در ماه است. اما این قیمت ثابت باقی نمی‌ماند. از سال بعدی این قیمت به ۹۹/۷ دلار پرش خواهد داشت.

پس به جای اینکه یک بسته خوب با قیمت ارزان در اختیار شما قرار بگیرد، مجبور خواهید شد که قیمتی بالا برای خرید هاست ضعیف پرداخت کنید.

تضمین بازگشت پول مبهم

عموما ما از قرارداد بین مشتری و فروشنده به راحتی عبور می‌کنیم. هیچکدام حوصله خواندن کامل آن را نداریم، اما باید این کار را انجام داد. مخصوصا هنگامی که مشعول خرید هاست از GoDaddy هستید.

اکثر شرکت‌ها تضمین می‌دهند که پول شما را در صورت ناراضی بودن به شما بازگردانند. هاست GoDaddy هم چنین قابلیتی دارد. اگر یک هاست یک ساله خریداری کنید، تا ۳۰ روز امکان بازگشت پول را دارید. اما در ادامه قرارداد، یک سری نکات دیگر هم ذکر شده است.

شرکت ذکر می‌کند که تنها در صورتی امکان بازگشت پول وجود دارد که سرور شما فعالیتی در این ۳۰ روز را تجربه نکرده باشد. این نکته یک نکته مبهم است. فعالیت سرور چگونه تعریف می‌شود؟ چگونه هاست GoDaddy تصمیم می‌گیرد که سرور شما فعالیت داشته یا نداشته است؟

جواب این سوال را ما هم نمی‌دانیم. اگر روزی به آن نیاز پیدا کردید، مطمئنا جواب آن را متوجه خواهید شد.

نظرات متفاوت در مورد پشتیبانی

هاست GoDaddy

پشتیبانی هاست GoDaddy سرویسی است که نظر مشخصی در مورد آن وجود ندارد و نظرات متفاوتی ایجاد شده است.

پشتیبانی که در آمریکا رخ می‌دهد بسیار خوب است. مقر اصلی پشتیبانی برای ساکنین آمریکا در آریزونا قرار دارد و بسیاری از مشکلات تکنیکی را افراد پشتیبان برای شما حل خواهند کرد. با این حال، این نوع پشتیبانی برای مشکلات سنگین سیستمی است.

اما اگر به دنبال یک راه‌حل آسان باشید چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ اگر سوال شما در مورد تضمین بازگشت پول باشد باید از چه طریقی اقدام کنید؟ بهترین راه چت آنلاین است. اما یک مشکل وجود دارد، هر گاه تلاش کردیم از چت آنلاین شرکت استفاده کنیم، با مشکل ارتباط مواجه شدیم. ویجت چت تا زمانی که شما قصد پرسیدن سوال را داشته باشید بدون مشکل کار می‌کند، اما هنگام پرسیدن سوال قطع خواهد شد.

قیمت بسته‌ها و نکات کوتاه خرید هاست از GoDaddy

در لیست روبرو، نگاهی گذرا و سریع به قیمت بسته‌های هاست GoDaddy خواهیم داشت:

  • بسته Economy: امکان ساخت یک وبسایت با قیمت ۲/۴۹ دلار ماهانه در سال اول
  • بسته Deluxe: این بسته کمی پیشرفته‌تر است و به شما امکان تولید تعداد بی‌نهایتی از وبسایت‌ها با قیمت ۴/۹۹ ماهانه در سال اول را می‌دهد.
  • بسته Ultimate: قدرت بیشتر، دیتابیس بیشتر و یک سال تاییدیه SSL با پرداخت ماهانه ۷/۹۹ دلار در سال اول
  • بسته Business: با قیمت ۱۹/۹۹ دلار در ماه برای سال اول، شما یک VPS و SSL رایگان دریافت خواهید کرد.
  • دامنه رایگان: یک دامنه رایگان برای سال اول در اختیار شما قرار می‌گیرد و پس از یک سال باید هزینه آن را پرداخت کنید.
  • راحتی ثبت‌نام: ثبت‌نام در این سرویس آسان است و کار زیادی ندارد.
  • پرداخت: می‌توان از طریق تمامی کارت‌های اعتباری، پرداخت را انجام داد.
  • تایید حساب: عموما حساب شما سریعا تایید خواهد شد.
  • کنترل پنل: سرویس یک پنل cPanel را به شما ارائه خواهد داد.
  • اپلیکیشن‌ها: نصب اپلیکیشن‌هایی مانند جوملا و وردپرس بسیار آسان است و با یک کلیک صورت خواهد گرفت.

پیشنهاد ما

از آنجایی که این شرکت یک هاستینگ شناخته شده و قوی است، خرید هاست از GoDaddy به نظر منطقی خواهد بود. آپ‌تایم شرکت بالا است و سرعت بارگذاری صفحات واقعا مثال زدنی است. با این حال، مشکلات احتمالی مختلفی وجود دارد که شاید رخ دهند. سال اول دریافت سرویس از GoDaddy بسیار خوب است. اما از سال بعد مجبور هستید که دو یا سه برابر هزینه اولیه را پرداخت کنید.

شرکت‌های مختلف دیگری مثل شرکت هاست و دامنه Inmotion Hosting وجود دارند که می‌توانید بدون نگرانی از هزینه‌های مخفی و اضافه از آن‌ها هاست دریافت کنید. در صورت نیاز به خرید هاست خارجی از شرکت‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان نیک پرداخت در تماس باشید.

خرید از سایت های خارجیهاستینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست