شرایط دریافت ویزا برای ادامه تحصیل در آلمان

شرایط دریافت ویزا برای ادامه تحصیل در آلمان

ادامه تحصیل در آلمان همواره بین دانشجویان ایرانی پرطرفدار است. با توجه به دانشگاه‌های مدرن و فرصت‌های تحصیلی مناسب برای دانشجویان بین‌المللی شاید شما هم به ادامه تحصیل در آلمان فکر کنید اما قبل از هر چیز باید مقدمات کار یعنی ویزای تحصیلی آلمان را فراهم کنید. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، ممکن است بسته به اینکه از کجا آمده‌اید و چه مدت قصد ماندن در آلمان را دارید، به ویزای خاص برای ورود به آلمان نیاز داشته باشید. در ادامه در مورد شرایط دریافت ویزا برای ادامه تحصیل در آلمان توضیحات بیشتری ارائه می‌کنیم:

نکات قابل توجه برای ویزای ادامه تحصیل در آلمان

  • درخواست خود را هر چه زودتر ارائه دهید! ممکن است مدت زمان صدور ویزا، چندین ماه طول بکشد و شما نمی‌توانید بدون ویزای معتبر وارد کشور آلمان شوید.
  • ویزای درستی را درخواست کنید، ویزای گردشگری و ویزای دوره‌ی زبان را نمی‌توان به ویزای دانشجویی تبدیل کرد. اگر ویزای اشتباهی را بگیرید، دولت آلمان شما را مجبور می‌کنند که از خاک این کشور خارج شوید تا مجددا برای درخواست ویزا درست در کشور خودتان اقدام کنید.
  • برنامه‌ی سفر خود به آلمان را طوری زمانبندی کنید که به اندازه کافی برای ثبت‌نام در دانشگاه و انجام امور اداری فرصت داشته باشید. ثبت‌نام در دانشگاه یک پیش شرط گرفتن «اجازه اقامت برای اهداف تحصیلی» است.
  • اطمینان حاصل کنید که گذرنامه‌ (پاسپورت) شما برای ماندن در آلمان اعتبار داشته باشد. اگر زمانی که در آلمان هستید، پاسپورتتان منقضی شود، شما را مجبور می‌کنند به کشورتان بازگردید و اعتبار گذرنامه‌ی خود را تمدید کنید.

شرایط درخواست انواع ویزای تحصیلی آلمان برای کشور شما

شرایط درخواست انواع ویزای تحصیلی آلمان در کشور شما

به احتمال زیاد شما برای ورود به کشور آلمان، به یک ویزا نیاز دارید که باید قبل از سفر از طریق سفارت آلمان در کشورتان برای صدور ویزا درخواست دهید. بسته به مدت زمان سفر و هدف سفر شما، برای برخی کشورها موارد استثنائی نیز وجود دارد.

آخرین شرایط درخواست انواع ویزای تحصیلی آلمان برای تمام کشورها را در وب سایت دفتر امور خارجه فدرال آلمان ببینید.

بیشتر بخوانید: بورسیه تحصیلی دولت سوئیس در سال ۲۰۱۹

سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور شما، در مورد شرایط درخواست انواع ویزای تحصیلی آلمان اطلاعات بیشتری را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید آدرس‌ تمام سفارتخانه‌های آلمان را در وب سایت دفتر امور خارجه‌ی فدرال آلمان پیدا کنید.

انتخاب ویزای صحیح برای ادامه تحصیل در آلمان

 انواع ویزای تحصیلی آلمان

نوع ویزایی که شما به آن نیاز دارید بستگی به این دارد که قبلا از یک دانشگاه آلمانی پذیرش گرفته‌ باشید یا خیر. (آیا به عنوان توریست می‌توانید برای تحصیل وارد آلمان شوید؟ خیر، ویزای توریستی را نمی‌توان به یک ویزای دانشجویی یا ویزای درخواست دانشجویی تبدیل کرد).

انواع ویزای تحصیلی آلمان :

۱. ویزای درخواست تحصیل (Visum zur Studienbewerbung)

اگر هنوز برای یک دوره‌ی دانشگاهی یا بورس تحصیلی پذیرش دریافت نکرده‌اید، باید برای دریافت ویزای درخواست تحصیل اقدام کنید. این ویزای سه ماهه به شما اجازه می‌دهد تا شرایط لازم برای پذیرش در یک دانشگاه آلمانی را بدست آورید. اگر فکر می‌کنید که سه ماه زمان کافی نیست، می‌توانید مدت اعتبار ویزای خود را حداکثر تا شش ماه افزایش دهید. اگر در این مدت توانستید پذیرش یک دانشگاه یا یک بورس تحصیلی را دریافت کنید، می‌توانید برای ویزای دانشجویی درخواست بدهید.

۲. ویزای دانشجویی (Visum zu Studienzwecken)

اگر شما پذیرش دانشگاه یا بورس تحصیلی دریافت کرده‌اید، باید برای ویزای دانشجویی درخواست دهید. ویزای دانشجویی معمولا سه ماه معتبر است. در طول این سه ماه، شما باید برای اقامت طولانی مدت، به دفتر نام نویسی اتباع خارجی مراجعه کنید و درخواست اقامت دهید.

مدارک و شرایط درخواست ویزا برای ادامه تحصیل در آلمان

مدارک و شرایط درخواست انواع ویزای تحصیلی آلمان

می‌توانید لیست کامل مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا را از سفارتخانه‌ی آلمان جویا شوید. به طور معمول مدارک زیر از شما خواسته می‌شود:

  • گواهی تأیید بیمه‌ی درمانی
  • اثبات داشتن منابع مالی یا دادن تعهد نامه‌ی مالی
  • سوابق و مدارک تحصیلی
  • گواهی مهارت در زبان آلمانی یا مدرک تحصیلی برای رفتن به یک دوره‌ی زبان در آلمان
  • برای یک ویزای درخواست دانشجویی: تایید ارسال درخواست پذیرش به یک دانشگاه (یا مدرسه عالی)
  • برای یک ویزای دانشجویی: گواهی پذیرش از یک دانشگاه (یا مدرسه عالی) یا بورس تحصیلی در آلمان

اجازه اقامت هنگام ادامه تحصیل در آلمان

باید برای دریافت اجازه اقامت درخواست دهید. اگر شهروند یک کشور عضو اتحادیه‌ی اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ یا سوئیس نیستید و قصد تحصیل بیشتر از ۹۰ روز را دارید، باید در سه ماه اول ورود به آلمان، برای اجازه اقامت در اداره‌ی نام‌نویسی اتباع خارجی در شهر دانشگاه خود درخواست دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب ها برای آمادگی آزمون آیلتس کدام کتاب‌ ها هستند؟

مدارک لازم برای درخواست اجازه‌ی اقامت در اداره‌ی نام نویسی اتباع خارجی آلمان:

  • تأیید ثبت‌‌نام از اداره ثبت احوال
  • گواهی تایید بیمه درمانی خصوصی یا عمومی
  • کارت‌شناسایی دانشجویی از دانشگاه مورد نظر در آلمان (یا گواهی ثبت نام)
  • اثبات داشتن منابع مالی یا تعهد نامه‌ی مالی(اگر قبلا برای درخواست ویزا تعهد مالی ندادید)
  • گذرنامه‌ی معتبر و ویزای فعلی
  • گواهی بهداشت (در صورت نیاز)
  • اجاره نامه (در صورت نیاز)
  • عکس پرسنلی مانند عکس گذرنامه (در صورت نیاز)
  • پول برای پرداخت هزینه اقامت (در دفتر بین المللی)

در ابتدا، اجازه اقامت دو ساله دریافت می‌کنید که در صورت لزوم قابل تمدید است. برای تمدید نیز باید گواهی رضایت دانشگاه از تحصیل خود را ارائه دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط درخواست انواع ویزا برای ادامه تحصیل در آلمان با سفارتخانه یا کنسولگری آلمان در کشور خود تماس بگیرید. می توانید آدرس سفارتخانه‌‌های آلمان در کشورهای مختلف را در وب سایت دفتر امور خارجه‌ی فدرال آلمان پیدا کنید.

فراموش نکنید نیک پرداخت با تجریه و دانش در زمینه راهکارهای پرداخت بین‌المللی می‌تواند در تمامی مراحل دریافت ویزای تحصیلی آلمان از پرداخت هزینه آزمون تافل و آیلتس گرفته تا هزینه تعیین وقت سفارت و پرداخت هزینه بلیط هواپیما و رزرو هتل شما را همراهی کند.

 

دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست