کشف 20 دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در کرج

کشف ۲۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در کرج

۲۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در محدوده توزیع برق جنوب شهرستان کرج شناسایی و کشف و ضبط شد.

به گزارش نیک پرداخت، پس از اینکه دستگاه های اجرایی اطلاع دادند که تمام ماینرها باید با مجوز اقدام به استخراج رمزارز کنند، برخی ماینرها همچنان به شیوه قبل به صورت غیرمجاز به این کار ادامه دادند. دولت نیز برای افرادی که این مراکز را تعیین کنند پاداش تعیین کرد. با این حال هنوز برخی افراد به صورت غیرقانونی به این کار ادامه می دهند.

شناسایی ۲۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز

حال تعدادی ماینر غیر مجاز که با دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز به‌صورت غیرقانونی از تعرفه‌های برق ارزان قیمت استفاده و رمزارز استخراج می کردند، با همکاری کارشناسان دفتر بازرسی، معاون دادستانی و کلانتری، دستگیر و دستگاه های آنها کشف، جمع‌آوری و تحویل مراجع قضایی شد.

این خبری بود که عزیز آقازاده،  مدیر توزیع نیروی برق جنوب شهرستان کرج که این دستگاه ها را در آنجا کشف کرده بود داد.

تاکنون بیش از یک‌هزار مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده است که در کشور پراکنده‌اند. پیش از این وزارت اقتصاد از مردم نیز برای معرفی مراکز غیر قانونی استخراج رمزارز کمک خواست و از آنها خواست در ازای معرفی مزارع غیر قانونی ارز پاداش دریافت کنند.

دستگاه های غیرمجاز پرمصرف هستند

بنا بر اعلام وزارت نیرو، عزیرآقازاده با اشاره به پرمصرف بودن این دستگاه‌ها اظهار کرد: استفاده از این دستگاه‌ها باعث آسیب‌رسانی به تاسیسات و لوازم برقی مشترکان، خاموشی ناشی از کمبود برق و در نتیجه موجب نارضایتی مشترکان می‌شود.

بیشتر بخوانید: تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ آبان (۳۱ اکتبر ۲۰۲۰)

تخفیف در ازای گرفتن مجوز

دارندگان مجوز استخراج رمز ارز می‌تواننند با راهکارهای در نظر گرفته شده می‌توانند تا ۴۷ درصد از تخفیف بهای برق برخوردار شوند. این راهی است که شاید این مراکز تشویق به گرفتن مجوز شوند و در ازای آن بتوانند از تخفیف خوبی وزرات نیرو برای استخراج رمزارز استفاده کنند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که نگهداری دستگاه های استخراج بدون مجوز در ایران ممنوع است و ماینرها باید ظرف یک ماه یا نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند و یا دستگاه های خود را تحویل دهند.

منبع: ایسنا

خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید. 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست