رشد 630 درصدی حملات سایبری در دوران کرونا

رشد ۶۳۰ درصدی حملات سایبری در دوران کرونا

طبق آمار جدیدی که به‌تازگی منتشر شده، حملات سایبری به زیرساخت‌های ابری جهان در دوران کرونا، ۶۳۰ درصد نسبت‌ به سال گذشته افزایش یافته است. با شیوع کرونا و اعلام فاصله‌گذاری اجتماعی در بیشتر کشورها، دورکاری و استفاده از سرویس‌های فضای ابری در اینترنت افزایش پیدا کرد. آماری که شرکت امنیت سایبری مک‌آفی (McAfee) منتشر کرده است نشان می‌دهد که حملات سایبری در دوران کرونا توانسته رکورد عجیبی را ثبت کند. در ادامه با نیک پرداخت همراه باشید.

بنابر گزارش منتشر شده در وب‌سایت زد دی نت (ZDNet)، کارشناسان و محققان مک‌آفی اعلام کرده‌اند که در بازه زمانی ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی، حملات سایبری به سرویس‌هایی که بیشترین تعامل را با کاربران دارند مانند سیسکو وب اکس (Cisco Webex)، زوم مایکروسافت تیمز (Zoom for Teams) و اسلک (Slack)، رشد قابل‌توجهی داشته است. همچنین اعلام شده که بیشترین استفاده کاربران از فضای ابری در این بازه زمانی، مربوط به خدمات آموزشی، شرکت‌های تولیدی و خدمات مالی بوده است.

حملات سایبری در دوران کرونا

به نقل از برات نیوز، در چند سال اخیر، وجود باج‌افزارها (Ransomware) و بدافزارهای مختلف که به سیستم‌های رایانه‌ای حمله می‌کردند و اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی افراد را سرقت می‌کردند؛ خسارات زیادی به شرکت‌ها و دولت‌ها وارد کرده‌اند که از آن‌ها می‌توان به بدافزار WannaCry اشاره کرد.

از جمله شرکت‌هایی که با این حملات سایبری خسارت دیدند، می‌توان به شرکت مالی اکوئیفاکس (Equifax) آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت انگلستان، وزارت‌ دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها و همچنین شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) آمریکا اشاره کرد. این موضوع نشان می‌دهد که امروزه هم شرکت‌های کوچک و هم شرکت‌های بزرگ، درگیر این حملات سایبری می‌شوند و استثنایی وجود ندارد.

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست