قیمت‌گذاری فریلنس

قیمت‌ گذاری فریلنسینگ به چند روش انجام می‌شود؟

در تجارت فریلنسینگ یا دورکاری، قیمت‌ گذاری فریلنسینگ اهمیت فراوانی دارد. متاسفانه یا خوشبختانه یک قیمت و قالب کلی وجود ندارد که بتوان تمامی پروژه‌ها را در آن قرار داد. باید خود را با متدها و شکل‌های مختلف قیمت‌ گذاری فریلنسینگ آشنا کنید و سپس با مشتری تماس بگیرید.

انواع قیمت‌ گذاری فریلنسینگ

متدها و روش‌های قیمت‌گذاری مختلفی وجود دارد. قیمت‌گذاری بر اساس هزینه، بر اساس قیمت بازار و قیمت‌گذاری بر اساس ارزش کار از روش‌های مختلف هستند. شیوه‌ای که انتخاب می‌کنید مشخص می‌کند که ساعتی، ماهانه یا پروژه‌ای کار خواهید کرد.

فریلنسرها عموما تصور دارند که باید همان درآمدی که یک کارمند تمام وقت دارند را حساب کنند. این قیمت به شما کمک می‌کند که درک درستی نسبت به مسیر کاری خود داشت باشید، اما این قیمت شامل هزینه‌هایی که کارفرما پیشین شما پرداخت می‌کرده، نمی‌شود. برخی مالیات، بیمه درمانی، هزینه سفر و هزینه وسایل مورد نیاز از جمله هزینه‌هایی هستند که کارفرما شما مسئول آن‌ها بوده است. با محسابه این هزینه‌ها شما می‌توانید از قیمت‌گذاری بر اساس هزینه استفاده کنید.

قیمت‌گذاری بر اساس هزینه

قیمت‌ گذاری فریلنسینگ

برای درک بهتر، یک مثال خواهیم زد. یک نویسنده فریلنسر را تصور کنید. این نویسنده یک سری خرج و مخارج ماهانه دارد.

اگر این نویسنده ۱۴۰ ساعت در ماه فعالیت داشته باشد باید ساعتی ۱۰.۵ هزار تومان هزینه برای هر ساعت دریافت کند تا به پایه حقوق تمام وقت برسد. این نویسنده باید مخارج زندگی و همچنین مخارج کاری خود را با همین میزان حقوق حساب کند.

اگر نویسنده مذکور، ۳۰ درصد به حقوق خود بیافزاید، با ۴۵۰ هزار تومان اضافه روبرو خواهد شد که می‌تواند این ۴۵۰ هزار را در مخارج دیگر مصرف کند یا پس‌انداز کند.

اگر قرار است در قیمت‌ گذاری فریلنسینگ ، از روش هزینه محور استفاده کنید، بهتر است مخارج زندگی را محاسبه کنید، آن را جمع بر مخارج کاری کنید و قیمت پایانی را ارائه دهید.

قیمت‌گذاری بر اساس قیمت بازار

این شیوه قیمت‌گذاری، بسیار ساده‌تر و کمی ریسکی‌تر خواهد بود. در این روش شما قیمت کاری دیگر فریلنسرها را پرس و جو می‌کنید. اگر شما نسبت به دیگران سرویس بیشتری ارائه می‌دهید پس هزینه بیشتر می‌شود و اگر سرویس شما کمتر است، ارزان‌تر خواهید بود.

افراد زیادی در زمینه فریلنس فعالیت دارند و هر شخص هزینه زندگی مشخص خود را دارد. نمی‌توان مشخصا به یک قیمت مشخص رسید، چون افراد مختلف بر اساس هزینه‌ها و ارزش پولی کشوری که در آن زندگی می‌کنند حقوق مختلفی دریافت خواهند کرد. بهتر است این روش را کنار بگذارید و از آن به عنوان یک منبع کلی استفاده کنید و آن را تبدیل به قانون نکنید.

قیمت‌گذاری بر اساس ارزش کار

آخرین قیمت‌ گذاری فریلنسینگ شیوه ارزش کار است. در این روش شما باید قیمت‌ گذاری فریلنسینگ را بر اساس ارزش محصولی که تحویل می‌دهید قرار دهید. باید هزینه تولید محصول مورد نظر را فراموش کنید و در عوض به ارزش آن فکر کنید.

اما چگونه می‌توان ارزش یک محصول را پیدا کرد؟ ارزش محصول بسیار آزاد است و نمی‌توان آن را مشخص کرد. اما یک راه وجود دارد. باید با مشتری خود صحبت کنید. تاثیری که محصول در تجارت آن‌ها را خواهد داشت توضیح دهید. حال این ارزش به دست آمده با یک قیمت پایه ارائه دهید. دیگر مجبور نیستید که ساعت کاری خود را اعلام کنید و کار شما پروژه‌ای خواهد شد.

نباید زمان کاری شما به عنوان یک عدد مشخص دیده شود. مشتری باید بداند که ارزش کاری که تحویل می‌دهید چیست و ارزش شما در تحویل دادن این کار چیست.

بنیاد قیمت‌ها

ابتدا شیوه اصلی قیمت‌ گذاری فریلنسینگ را مشخص کنید. سپس وقت این می‌رسد که مشخص‌تر عمل کنید. هزینه شما ساعتی، ماهانه یا کلی است؟ هر فریلنسر ممکن است برای پروژه‌های مختلف از این سه روش استفاده کند. در ادامه مزایا و معایب شیوه ساعتی و کلی را مشخص خواهیم کرد.

هزینه ساعتی

راحت‌ترین شیوه محسابه هزینه، هزینه ساعتی است و پرداخت آن الزام آور خواهد بود. اما مزایا و معایب این روش چیست؟

  • مزایا: می‌توانید در تمامی طول کاری خود هزینه دریافت کنید. در این شکل، اگر نیاز به یک بازبینی باشد، نیاز به نگرانی پرداخت نخواهید داشت.
  • معایب: به صورت کلی مشتری، یک قیمت مشخص در ذهن دارد و ممکن است برای گرفتن شغل، مجبور به پایین آوردن هزینه شوید.
  • مزایا: انگیزه کاری شما برای گذاشتن زمان بیشتر روی کار بالاتر خواهد رفت. همچنین امکان پیدا کردن شغل دیگر در ساعات غیرکاری هم وجود دارد.
  • معایب: قدرت انعطاف فراوانی شاید نداشته باشید. ممکن است یک کار مشخص را در زمانی مشخص انجام دهید. شاید مشتری انتظار داشته باشد در کار بعدی هم، در همین زمان کار را تحویل دهید.
  • معایب: اگر کار دیگری بگیرید و کارفرما شما هزینه ساعتی کار قبلی را بداند، انتظار دارد که در همان محدوده هزینه دریافت کنید.

هزینه کلی و پروژه‌ای

قیمت‌ گذاری فریلنسینگ

مشتریان عموما نسبت به پرداخت هزینه بالا در سیستم پروژه‌ای دید خوبی ندارند. اما این نوع پرداخت هزینه برای هر دو طرف خوب است.

  • مزایا: می‌توانید هر هزینه‌ای را تعیین کنید. همچنین در این شکل مشتری نسبت به کم کردن ساعات کاری به شما خرده نخواهد گرفت.
  • معایب: مشتری‌ها عموما کار زیادی می‌خواهند و تصور می‌کنند که می‌توان با همان هزینه اصلی، کار بیشتری دریافت کرد.
  • مزایا: در دریافت پروژه‌های بعدی دست شما باز خواهد بود. قیمت پروژه فعلی روی قیمت پروژه بعدی تاثیرگذار نخواهد بود.
  • معایب: شما بر روی سرعت پروژه دخالت نمی‌کنید. ممکن است یک پروژه ماه‌ها توسط مشتری طول داده شود و مشتری نگران ساعت کاری شما نیست.

در پایان باید بگوییم که قیمت‌گذاری فریلنس مقوله‌ای مشخص نیست. ممکن است شیوه دیگری برای کار داشته باشید. تمامی این روش‌ها به عنوان یک پیشنهاد مطرح شدند. هزینه‌ای که دریافت می‌کنید باید بر اساس میزان کار انجام شده و همچنین ارزش شما در پروژه تعیین شود.

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش مسترکارتفروش وب مانیفروش ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست