افزایش سقف انتقالی کارت به کارت

افزایش سقف انتقالی پول از عابربانک برخی شعب

به نظر می‌رسد برخی شعب بانکی سقف انتقالی پول از عابربانک را افزایش داده‌اند و از ۵ میلیون تومان به ۱۵ میلیون رسانده‌اند. بعید نیست که این موضوع به دلیل قرمز شدن شیوع کرونا و جلوگیری از حضور در باجه‌ها باشد.

به گزارش نیک پرداخت، برخی شعب بانکی از تغییر سقف وجه برداشت انتقالی خبر داده اند و گفته اند که از ۱۵ مهرماه وجه انتقالی از ۵ میلیون تومان در باجه‌های درجه یک و دو به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

افزایش سقف برداشت انتقالی

گزارش‌های میدانی از برخی شعب بانکی حکایت از افزایش سقف برداشت انتقالی دارد که بر این اساس، هیأت مدیره برخی بانک‌ها، با افزایش سقف برداشت انتقالی در باجه‌های خدمات بانکی موافقت کرده و از افزایش مبلغ ۵۰ میلیون ریالی به سقف‌های جدید خبر داده‌اند.

افزایش سقف انتقالی پول در عابربانک
از ۱۵ مهرماه وجه انتقالی از ۵ میلیون تومان در باجه‌های درجه یک و دو به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

سقف برداشت در باجه های درجه یک و دو

یکی از متصدیان نظام بانکی در این باره گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که در ۱۵ مهرماه به شعب ابلاغ شده، سقف برداشت انتقالی در باجه‌های درجه یک و دو از ۵ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است. به گفته وی، همچنین در باجه‌های درجه سه و چهار نیز این سقف انتقالی از ۵ میلیون تومان به ده میلیون تومان تغییر کرده است. در عین حال خبرها حکایت از آن دارد که سقف برداشت نقدی بدون تائید شعب ناظر، کماکان ۵ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: صرافی همتا به همتای لوکال بیت کوینز در روسیه فیلتر شد

سقف کارت به کارت از طریق اپلیکیشن

لازم به ذکر است که سقف کارت به کارت در اپلیکیشن های پرداخت برای بعضی از بانک ها ۳ میلیون تومان و برای برخی دیگر ۱ میلیون تومان در یک شبانه روز است. این سقف از طریق دستگاه خودپرداز، روزانه ۳ میلیون تومان است. لازم به ذکر است که سقف انتقال وجه، توسط بانک مبدا و صرف نظر از بانک مقصد تعیین می شود و مربوط به این اپلیکیشن ها نیست.

اما اخیرا، با توجه به شرایط خاص بهداشتی کشور و به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بانک مرکزی دستور افزایش سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و دورن بانکی) را صادر کرده است تا بدین ترتیب مراجعات غیرحضوری به شعب بانکی و خودپردازها کاهش پیدا کند. سقف کارت به کارت مجاز روزانه بانک‌ها با هم تفاوت دارند برای مثال بانک آینده تا ۶ میلیون تومان و بانک سرمایه و ایران زمین و … ۱ میلیون تومان است.

منبع: مهر

خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید. 

 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست