جدیدترین کیف پول ساتوشی ناکاموتو شناسایی شد

آیا شایعه شناسایی جدیدترین کیف پول ساتوشی ناکاموتو صحت دارد؟

به نقل از برات نیوز، هفته گذشته یک کیف پول بیت کوین که از سال ۲۰۰۹ مسدود بود؛ اولین انتقال خود را در طی ۱۱ سال گذشته انجام داد و ۵۰ بیت کوین، معادل ۴۰۰ هزار دلار را جابه‌جا کرد. با توجه به اینکه این کیف پول، در اولین سال معرفی بیت کوین ایجاد شده، یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های این رمز ارز محسوب می‌شود. به همین دلیل بعد از انتشار خبر این انتقال، عده‌ای این کیف پول را به عنوان جدیدترین کیف پول ساتوشی ناکاموتو، خالق رازآلود بیت کوین معرفی کردند. در ادامه با نیک پرداخت همراه باشید.

آیا این کیف پول متعلق به ساتوشی ناکاموتو است؟

با توجه به اینکه این سکه‌ها، به «عصر تولد ساتوشی» یعنی زمان استخراج اولین بلاک‌‌ها و اوج فعالیت ساتوشی ناکاموتو مربوط می‌شود؛ برخی معتقد هستند که به احتمال زیاد، کیف پول مذکور به خالق بیت کوین تعلق دارد. اکنون پس از انتشار خبر انتقال این سکه‌ها، انتظار می‌رود کریگ رایت که ادعا می‌کند همان ناکاموتوی معروف است؛ خود را صاحب این کیف پول معرفی کند. کریگ رایت، مالک کیف پول ساتوشی ناکاموتو اما اگر ثابت شود که این سکه‌ها ارتباطی با خالق بیت کوین ندارد، احتمالا دست این ناکاموتوی قلابی رو می‌شود و دیگر نمی‌تواند در این زمینه ادعایی کند. شاید هم این انتقال، ترفندی از طرف خالق اصلی بیت کوین باشد تا ادعای دروغین کریگ رایت را برملا کند. اطلاعاتی وجود دارند که احتمال ارتباط این کیف پول با ساتوشی ناکاموتو را تا حد زیادی کم می‌کنند. مدت‌ها است که عده‌ای با تحلیل اطلاعات موجود از اولین ماینرها، توانسته‌اند الگوی انتقال‌های ساتوشی را شناسایی کنند. با استفاده از این الگوها که به آن‌ها «پاتوشی» گفته می‌شود؛ می‌توان کیف پول‌های منتسب به خالق بیت کوین را شناسایی کرد. همچنین در روزهای اخیر، تعداد زیادی بلاک با همین الگو و از طریق یک دستگاه مشترک استخراج شده‌اند؛ بنابراین می‌توان این دستگاه کامپیوتر را به ساتوشی نسبت داد.
ارتباط کیف پول ساتوشی ناکاموتو با الگوی پاتوشی
هر چند «الگوی پاتوشی» تنها یک نظریه است و صحت آن همچنان سوال‌ برانگیز است، اما با مقایسه‌ این الگو با الگوی کیف پولی که عده‌ای از آن به عنوان جدیدترین کیف پول ساتوشی ناکاموتو یاد می‌کنند؛ می‌توان دریافت که به احتمال زیاد، این کیف پول به خالق اسرارآمیز بیت کوین تعلق ندارد.

بر خلاف تصور، تعداد ماینرها در سال ۲۰۰۹ کم نبود!

افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، تصور می‌کنند که در سال ۲۰۰۹ یعنی اولین سال معرفی بیت کوین، به غیر از ساتوشی ناکاموتو، خالق این رمز ارز، تنها دو استخراج‌کننده دیگر وجود داشت. اما مارتی مالمی که یکی از این استخراج‌کنندگان است، ادعا می‌کند که از طریق یک فهرست پستی در زمینه رمزنگاری با بیت کوین آشنا شده است. این موضوع نشان می‌دهد که قبل‌ از مارتی مالمی یا همزمان با او، افراد دیگری هم با بیت کوین آشنا بودند و حداقل برای یک‌بار آن را امتحان کردند. به همان‌ اندازه که احتمال دارد این کیف پول تازه کشف‌شده، متعلق به خالق بیت کوین باشد؛ ممکن است به یکی دیگر از ماینرهای اولیه مربوط باشد؛ اما راهی برای کشف آن وجود ندارد. این اتفاق در سال‌های اخیر بارها تکرار شده‌ اما دقیقا مانند اتفاق اخیر، هیچ دلیل محکمی برای ارتباط دادن یک کیف پول به ساتوشی ناکاموتو وجود نداشته است. منبع: برات نیوز
اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست