فریلنسر چیست

فریلنسر چیست یا کیست ؛ شناخت سبک های کاری مدرن و نوین

فریلنسر چیست ؟ بسیاری از افراد دقیقا نمی‌دانند که وقتی از فریلنسرها و فریلنسینگ صحبت می‌شود، منظور چیست. فریلنسرها همان افرادی هستند که به صورت آزاد و مستقل از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای آنها کار می‌کنند و نیازی به حضور فیزیکی‌شان در هیچ مرکز و اداره‌ای نیست. فریلنسر شدن در صورت داشتن مهارت‌های مختلف، راهی ساده و سریع برای کسب درآمد از راه دور و در منزل است. در ادامه درباره این سبک کاری منعطف و جالب بیشتر گفته شده است:

فریلنسر چیست

فریلنسر چیست - شغل

همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، در پاسخ به این پرسش که فریلنسر چیست ؟ نخست باید بگوییم که این پرسش کمی به اصلاح نیاز دارد و باید به این شکل تغییر کند: «فریلنسر کیست؟».

فریلنسرها افرادی هستند که بدون مقید شدن به سازمان یا شرکتی برای آنها به صورت دورکاری، پروژه‌های مختلف انجام می‌دهند.  فریلنسرها هیچ قید و محدودیت خاصی برای ادامه همکاری با سازمان‌های مختلف ندارند. در واقع، فریلنسرینگ نوعی کسب‌ و کار شخصی است که از طریق فناوری و به صورت دورکاری انجام می‌شود. فریلنسرها مانند پیمان‌کارانی هستند که از راه دور فعالیت می‌کنند. انعطاف برنامه‌های کاری، یکی از مهم‌ترین مزایای فریلنسر شدن است.

بیشتر بخوانید: روش‌ های مدیریت درآمد فریلنسینگ را بشناسیم

مزایای کار کردن به عنوان یک فریلنسر چیست ؟

فریلنسر چیست - مزایا

دلایل زیادی وجود دارد که افراد را به فریلنسر بودن تشویق می‌کند. مثلا از جمله مزایای این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در کنار شغلی ثابت و رسمی می‌توانید به فریلنسر بودن هم ادامه بدهید و درآمد اضافی داشته باشید. ساعات و شکل کاری فریلنسرها منعطف است بنابراین اخلالی در شغل دیگرتان به وجود نخواهد آمد.
  • در صورت داشتن مهارت و امکانات کافی نیازی به مهیا کردن شرایط خاص و ویژه‌ای برای شروع کار وجود ندارد.
  • به محض یافتن یک ارباب رجوع با شرایط پرداخت خوب، می‌توانید شروع به کار کنید و سرعت تولید درآمد در آن بالا است.
  • استقلال شما به عنوان یک فرد شاغل در این سبک از کار کردن به شدت بالا است.
  • بنا به میل و شرایطی که دارید، امکان کار کردن به عنوان فریلنسر به شکل پاره‌وقت و تمام وقت وجود دارد.

اما بد نیست که نیم‌نگاهی به دشواری‌های مسیر فریلنسر شدن هم داشته باشید. موارد زیر نشان می‌دهد که دشواری‌های احتمالی کار کردن به عنوان فریلنسر چیست :

  • برای رسیدن به درآمدی ثابت و معین به کمی زمان نیاز دارید.
  • برای کسب درآمد باید پیوسته کار کنید و هیچ‌گونه وقفه و مرخصی جایز نیست.
  • مدیریت کردن پروژه‌های مختلف و ارتباط برقرار کردن با کارفرمایان گوناگون نیازمند داشتن هنر مدیریت و نظم است.
  • میزان دستمزد فریلنسرهای تازه‌کار اندک است.
بیشتر بخوانید: فرصت های شغلی برای مشتاقان زندگی به صورت دیجیتال نومد

فریلنسرها چه نوع کارهایی انجام می‌دهند؟

انواع کار برای یک فریلنسر چیست ؟ فریلنسرها می‌توانند با هر تخصصی در هر زمینه‌ای که امکان انجام پروژه‌های حرفه‌ای از راه دور ممکن باشد، کار و فعالیت کنند. مثلا:

  • نویسندگی به صورت دورکاری
  • طراحی وبسایت
  • دستیاری مجازی
  • کتابداری از راه دور
  • مدیریت ارتباط با مشتری و شبکه‌های اجتماعی

ملزومات اولیه کار به عنوان فریلنسر چیست ؟

فریلنسر چیست - مزایا

برای شروع باید بدانید که ملزومات اولیه کار به عنوان فریلنسر چیست. پیش از هر چیزی باید مهارت‌هایی داشته باشید تا با استناد به آنها، شرکت‌های مختلف پروژه‌های خود را به شما بسپارند. در واقع، فریلنسر بودن هم مانند هر شغل حرفه‌ای دیگری نیاز به دانش و مهارت‌های تخصصی دارد.  برای اینکه کار خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کنید، بهتر است تهیه موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • برای خود طرح کسب‌وکار (business plan) داشته باشید. حتی اگر لزومی به دریافت مجوزهای کاری لازم برای شما وجود ندارد باز هم بهتر است خودتان طرح کسب‌وکار مشخصی برای خود داشته باشید و در آن از خدمات، بازار هدف و استراتژی‌های بازاریابی‌تان بگویید.
  • راه‌اندازی یک وبسایت برای خود هم کار بسیار خوبی است. در این وبسایت می‌توانید خود را معرفی کرده و با ارائه نمونه‌ کارهای سابق‌تان، مرجعی قابل‌استناد برای ارزیابی کارتان داشته باشید.
  • داشتن پروفایل و حساب کاربری حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین و… می‌تواند به یافتن شغل‌های بهتر برای شما کمک کند.
  • شماره تماس مخصوصی برای ارتباطات کاری و حرفه‌ای خود داشته باشید.
  • کارت ویزیتی حرفه‌ای برای خود طراحی و آماده کنید.
  • داشتن مدرکی دال بر اینکه فعالیت‌های قبلی‌تان در پروژه‌های گذشته قابل‌قبول و خوب بوده است هم می‌تواند مفید واقع شود. پس بهتر است، کارفرمایان قبلی اقدام به معرفی و بعضا تمجید از شما کنند.
بیشتر بخوانید: سایت‌ های فریلنسر ایرانی را بیشتر بشناسید

شیوه پیدا کردن کار برای یک فریلنسر چیست ؟

فریلنسر چیست - معایب

راه یافتن شغل و پروژه‌های مختلف به عنوان فریلنسر چیست ؟ برای اینکه کار و پروژه‌های مختلفی به دست بیاورید باید هوشیار باشید. مثلا:

  • در شبکه‌های ارتباطی خود در اینترنت و فضای مجازی یا زندگی واقعی به دنبال کار و پروژه‌ باشید.
  • مخاطب هدف خود را انتخاب کنید و ببینید که در چه نقاطی امکان دسترسی به مخاطبان هدف‌تان وجود دارد. با شناسایی فضاهایی که احتمال حضور مخاطبان در آن وجود دارد، خود را در معرض ایجاد ارتباطات با آنها قرار بدهید.
  • وبسایت‌هایی وجود دارند که به افراد در پیدا کردن مشاغل دورکاری کمک می‌کنند. نمونه‌های بسیار معروف خارجی این وبسایت‌ها، سایت آپ‌ورک یا گورو است. پس مراجعه به سایت های فریلنسر خارجی و داخلی را در نظر داشته باشید.
  • به پیوستن به انجمن‌های تخصصی مرتبط با شغل و حرفه‌تان، فرصت یافتن کار و گسترش ارتباطات خود را افزایش بدهید.

در آخر:

یادتان باشد که به مدد فناوری، امکان کار کردن و فعالیت‌های مختلف بیش از هر زمان دیگری برایتان فراهم شده است. فقط باید کمی هوشیاری به خرج بدهید تا امکان کار کردن در زمینه حرفه‌ای به صورت دورکاری مقدور شود. هوشیاری، استفاده مناسب از ظرفیت‌های زیاد شبکه‌های اجتماعی و بالا بردن مهارت‌های مختلف حرفه‌ای خود، می‌تواند شما را در مسیر فریلنسر شدن راهنمایی و حمایت کند.

واقعیت این است که برای انجام بسیاری از مشاغل نیاز جدی به حضور فیزیکی در ادارات و سازمان‌ها نیست. این سبک از کار کردن می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی در صرفه‌جویی انرژی‌های مختلف به افراد و شرکت‌ها کمک کند.

شاید فکر کنید اگر از طریق سایت‌‌های فریلنسر به شغل مورد علاقه خود دست پیدا کردید، چگونه می‌توانید با توجه به محدودیت‌های تراکنش مالی و بانکی بین المللی که در ایران وجود دارد، درآمد خود را نقد کنید. نگران این موضوع نباشید نیک پرداخت با خدمات نقد کردن درآمد ارزی به کمک شما خواهد آمد.

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش مسترکارتفروش وب مانیفروش ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست