خانه‌ های خالی مردم، باعث رونق بازار بورس شده است

خانه‌ های خالی مردم، باعث رونق بازار بورس شده است

به نقل از برات نیوز، رضا رحمتی کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد که اخذ مالیات خانه‌ های خالی سبب شده تا عرضه در بازار مسکن شدت یابد و تعادل به این بازار برگردد. این بخش از نقدینگی که با هدف کسب سود کوتاه‌مدت در بازار مسکن وارد می‌شد، حالا به بازار بورس سرریز شده است. در ادامه با نیک پرداخت همراه باشید.

وی گفت: پس از اصلاح و استراحتی که شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌های مختلف در یک میلیون واحد داشتند؛ رسیدن قیمت‌ها به سطحی جذاب برای خرید و نیز رکود حاکم بر سایر بازارها سبب شد تا روند صعودی شاخص و روند کلی بازار سهام، دوباره آغاز شود و این روزها می‌توانیم ورود نقدینگی جدید را به بازار سهام شاهد باشیم.

رحمتی افزود: چنین اتفاقی درحالی رخ داده است که تورمی که سایر بازارها از ابتدای سال به آن دچار هستند و نمود آن را می‌توان در افزایش قیمت خودرو، مسکن، ارز و طلا دید هم باعث شده تا روند صعودی بازار سرمایه، شتاب بیشتری بگیرد؛ علاوه‌براین، به دلیل افزایش قابل توجه قیمت‌ها در سایر بازارها، رکود سنگینی در آن‌ها رخ داده که این عامل نیز سبب می‌شود تا نقدینگی میل بیشتری برای ورود به بازار سهام پیدا کند.

ورود خانه های خالی به بازار بورس
پیش‌بینی توقف رشد بازار سهام توجیهی ندارد.

در این میان سوالی مطرح می‌شود که سیاست‌های دولت به ویژه در بحث اخذ مالیات از خانه‌های خالی چه تاثیری بر معاملات بورس خواهد داشت؟

این کارشناس بازار سرمایه، در پاسخ به این سوال اذعان داشت: این بحث سالیان سال است که مطرح شده و باید دید که این بار، تصمیم برای گرفتن مالیات از خانه‌های خالی جدی است یا خیر؟

وی در ادامه افزود: در صورت تحقق چنین امری، گرفتن مالیات از خانه‌های خالی موجب تشدید عرضه در بازار مسکن و آرامش و تعادل این بازار می‌شود؛ بنابراین آن بخش از نقدینگی که با هدف کسب سود کوتاه‌مدت در بازار مسکن حضور دارد، از این بازار خارج شده و چون بازار سهام امروزه بهترین و سودآورترین گزینه برای سرمایه‌گذاری‌ست؛ بدون شک این اخذ مالیات‌ها می‌تواند اثر مثبتی بر معاملات بورسی داشته باشد.

رحمتی افزود: افت و خیزها و اصلاحاتی که کلیت بازار سهام را در چند ماه گذشته تحت تأثیر قرار داده‌اند؛ باعث شده تا سرمایه‌گذاران مخصوصا تازه‌واردان به بورس، با هر افتی از بازار خارج نشوند. برهمین اساس باتوجه به مجموعه عواملی که ذکر شد، پیش‌بینی توقف رشد بازار سهام توجیهی ندارد. البته باید بدانیم که رشد شاخص بورس و کلیت بازار سرمایه به معنای این نیست که همیشه این بازار مثبت خواهد بود و سود مناسبی را نصیب سهامدارن می‌کند، بنابراین تازه‌واردارن لازم است با مطالعه، اقدام به خرید و فروش سهام کنند و برای کنترل ریسک حضور در این بازار، بخشی از نقدینگی خود را در صندوق‌های سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست