ماینینگ اتریوم

ماینینگ اتریوم چگونه انجام می‌شود؟

در این مطلب قصد داریم به مسئله ماینینگ اتریوم بپردازیم. اتریوم بر پایه پروتکل بیت کوین و طراحی بلاک چین آن ساخته شده است. با این حال اتریوم تغییراتی نسبی دارد و این تغییرات اجازه می‌دهد که درخواست‌های خارج از سیستم پولی هم حفظ شوند. اصلی‌ترین شباهت دو ارز این است که هر دو تاریخچه کاملی از انتقال‌ها را در خود ذخیره می‌کنند، اما اتریوم بیشتر از این پیش می‌رود.

علاوه بر تاریخچه تراکنش‌ها، هر گره اتریوم آخرین وضعیت، اطلاعات فعلی و قراردادهای هوشمند درون شبکه را هم دریافت خواهد کرد.

ماینینگ اتریوم چگونه صورت می‌گیرد؟

برای ماینینگ اتریوم باید از کامپیوتر خود استفاده کنید. اگر با اتریوم آشنایی داشته باشید، می‌دانید که این ارز در قالب بلاک چین فعالیت دارد. پس تمامی تراکنش‌های موجود در پروتکل باید تایید شوند. هر تراکنش تایید و وارد بلاک چین اتریوم می‌شود. از این روند تایید گاهی اوقات به عنوان POW یا Proof of Work به معنای مدرک کار یاد می‌شود.

پس اگر شما یک ماینر هستید، باید مطمئن شوید که کسی در بلاک چین از پروتکل تقلب نمی‌کند. بگذارید از ابتدا بگوییم. ماینینگ اتریوم از طریق حل مسائل سخت و پیچیده ریاضی انجام می‎شود. هنگامی که یک مسئله حل شد، شما با دیگر ماینرها ارتباط برقرار می‌کنید. حداقل ۵۱ درصد ماینرها باید عدد به دست آمده را تایید کنند، پس از آن یک بلوک به بلاک چین اضافه خواهد شد.

برای ماین، نیازمند یک PC یا رایانه شخصی هستید که با یک کارت گرافیک تجهیز شده باشد. ماینینگ اتریوم عموما از حافظه تصویری استفاده می‌کند و باید مطمئن شوید که کارت گرافیک شما حداقل ۲ گیگابایت ظرفیت رام دارد. با تهیه این کارت، همه چیز برای ماینینگ اتریوم آماده است.

استخر استخراج

ماینینگ اتریوم

به صورت کلی، پروتکل ارز دیجیتال، تنها به افرادی پاداش می‌دهد که یک بلوک واقعی را پیدا کنند. به زبان دیگر، تنها ماینری پاداش خواهد گرفت که بلوک تراکنش خوب را محاسبه کند. اگر قدرت پردازش کامپیوتر تمام کسانی که مشغول به ماینینگ اتریوم هستند، مساوی باشد، پس احتمال اضافه کردن یک بلوک کاملا تصادفی است. برای افزایش احتمال، شما باید قدرت پردازش کامپیوتر را بالا ببرید. اینکار هزینه زیادی خواهد برد. اما می‌توانید به جای اینکار، وارد یک استخر استخراج شوید.

گزینه‌های مختلف ماینینگ اتریوم

گزینه‌ها و روش‌های فراوانی برای ماینینگ اتریوم وجود دارد. محبوب‌ترین روش، استخر استخراج است. در حقیقت این گزینه، مورد قبول‌ترین و قابل اعتمادترین گزینه برای ماینینگ است. گزینه‌های دیگر، ماین به صورت شخصی یا استفاده از سرویس‌های ابری است. اما کارشناسان توصیه می‌کنند که به صورت شخصی یا با استفاده از سرویس ابری ماین نکنید.

برای شروع، باید یک انتخاب قابل اعتماد و راحت داشته باشد و این انتخاب مشخصا استخر استخراج است. اینگونه می‌توانید با افراد دیگر کار کنید. می‌توانید کمک بیشتری دریافت کنید و در صورت اضافه کردن یک بلوک به بلاک چین، پاداش خود را تقسیم کنید. این تقسیم می‌تواند بر اساس میزان کار و میزان قدرت پردازشی شما باشد. راه‌های مختلفی برای تقسیم وجود دارد.

به هر حال، در انتخاب یک استخر استخراج باید احتیاط و هوشیاری لازم را داشته باشید. استخرها همگی شبیه به هم نیستند. چندین نکته وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. سایز استخر، میزان پرداخت و هزینه استخر از این نکات هستند. یک استخر با سایزی مطلوب و معمولی باعث می‌شود که کاربرانی به اندازه کافی وجود داشته باشد و همچنین پرداخت هم کافی باشد.

به دنبال استخری باشید که فعالیتی شفاف داشته باشد و استفاده از آن آسان باشد. در ضمن حداقل پرداخت هم مهم است. استخرها همگی یک حداقل را مشخص می‌کنند و درآمد شما باید به این حداقل برسد تا بتوانید درخواست پرداخت داشته باشید. به دنبال استخری با حداقل پایین باشید، اینگونه مجبور به صبر کردن بیش از اندازه نیستید.

هزینه استخر نباید بیش از یک مقدار مشخصی باشد. یک حداقل و حداکثری در این تجارت وجود دارد و توجه کنید که هزینه در راستای این میزان باشد. پرداخت هزینه درصدی حساب خواهد شد. بدین ترتیب هزینه‌ای که شما می‌پردازید وابسته به ارزی است که ماین می‌کنید. هزینه ورودی استخر عموما باید بین ۱ تا ۳ درصد از درآمد شما باشد. ورود به استخری که بیش از ۳ درصد دریافت می‌کند اصلا منطقی است.

یک گزینه استخر خوب، استخر استخراج ۲Miners Pool است. این سرویس به گونه‌ای طراحی شده که حتی تازه‌کارترین افراد هم بتوانند به راحتی فعالیت داشته باشند. این سرویس از الگوریتم Ethash برای ماینینگ اتریوم استفاده می‌کند. در حقیقت دو گزینه پیش روی شما وجود دارد. می‌توانید با حالت PPLNS کار کنید و در یک روند کاری با تمامی ماینرها شریک شوید. و همچنین اگر اعتماد کافی به خود را دارید، به صورت تنهایی ماین کنید.

چه الزاماتی برای ماینینگ اتریوم وجود دارد؟

خب در ابتدا همانطور که گفتیم، یک کامپیوتر خوب را انتخاب کنید. سپس وارد یک استخر استخراج خود شوید. حال برای ماینینگ اتریوم به یک سری چیزهای دیگر نیاز دارید. الزامات دیگر ماینینگ اتریوم از این قرار است:

  • کیف پول اتریوم برای نگه‌داری ارز جمع‌آوری شده
  • یک درایور گرافیکی جوابگو
  • یک اپلیکیشن ماینینگ. می‌توانید یکی از گزینه‌هایی که به شکل Claymore است را انتخاب کنید.
  • آدرس یک استخر استخراج
  • یک سیستم‌عامل که جوابگو نیاز شما خواهد بود. ویندوز ۷ و ۱۰ با معماری ۶۴ بیت جوابگو خواهد بود.
  • همچنین مطمئن شوید که درایور گرافیکی شما سالم و جوابگو است. در این صورت به مشکلی برنخواهید خورد.

آپدیت Casper

ماینینگ اتریوم

اتریوم با آپدیت Casper تلاش می‌کند تا از POS یا گواه بر سهام استفاده کند. اتریوم به تازگی این آپدیت را منتشر کرده و تلاش دارد تا روند ماینینگ را سریع‌تر از پیش بکند. هنگامی که این آپدیت به صورت کامل وارد شود، ارز اتریوم نایاب‌تر خواهد شد. این آپدیت ترکیبی از POW و POS است. بعد از مدتی سیستم تماما بر پایه POS خواهد بود. با این کار، هر بلوک تنها ۰/۸۲ اتریوم کارمزد دارد. این عدد پیش از این ۳ اتریوم بوده است.

اما Casper چیست؟

آپدیت Casper FFG در اکتبر ۲۰۱۷ منتشر شد. هدف اصلی این بود که مشکلات عمده استخراج ارز دیجیتال از طریق این آپدیت برطرف شود. اتریوم یک برنامه طولانی مدت برای انتقال از POW به POS داشته است. POW میزان مشخصی از انرژی را مصرف می‌کند و به صورت کلی ارزشی در سیستم مالی ندارد.

اگر بخواهیم وظیفه Casper را به صورت ساده و کلی تعریف کنیم، این آپدیت تلاش می‌کند تا بلوک‌ها را سخت‌تر چک کند. Casper بر روی سیستم POW وارد می‌شود و یک سری پیش‌نیازها را به این سیستم وارد می‌کند.

دلیل انتقال به گواه بر سهام (POS) چیست؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل، مصرف انرژی بالا است. همچنین، این انتقال تلاش می‌کند تا امکان دسترسی به تجهیزات ماینینگ اتریوم را یکسان و مساوی کند. استخرهای استخراج کنترل شده خواهند بود و ماینرهایی که از سیستم ASIC استفاده می‌کنند هم مدیریت خواهند شد. بعد از مدتی ماینینگ اتریوم هزینه بالایی خواهد داشت و برای برخی صرف نخواهد کرد.

سیستم POS از شبکه کلی محافظت خواهد کرد و بیشتر بر روی قدرت پردازش کاربران تمرکز خواهد کرد. گرچه مصرف انرژی کمتر خواهد بود و فشار کمتری به کاربر وارد می‌شود.

راه‌حل‌ها فعلا بر روی حل اساسی‌ترین مشکلات اتریوم تمرکز دارند. آپدیت Casper، Sharding و Plasma با هدف بهبود شبکه و کارایی آن وارد بازار شده‌اند. اتریوم یک سری مشکلات جدی دارد. دسامبر سال گذشته این مشکلات به شدت مشخص شد. سیستم اتریوم در سال گذشته به خاطر فشاری که بازی CryptoKitties به سیستم وارد کرده بود تا مرز بسته شدن پیش رفت.

نتیجه گیری پایانی بر روی آپدیت Casper

توسعه دهندگان Casper ریسک تغییرات پیش رو را به خوبی می‌شناسند و با آن آشنا هستند. برای مقابله با این مشکلات، Casper یک برنامه اقتصادی خوب در نظر گرفته است. هر شخصی که بخواهد به شبکه و سیستم ضربه‌ای وارد کند، دچار جریمه سنگینی خواهد شد.

همچنان فعالیت زیادی باید بر روی Casper صورت بگیرد. این آپدیت به صورت کلی به نظر آینده‌دار است. این آپدیت باعث امنیت و همچنین کارایی بیشتر اتریوم خواهد شد. به زبان دیگر، این آپدیت یک موفقیت بزرگ برای توسعه اتریوم است.

Vitalik Buterin یکی از بنیانگذاران اتریوم، چندی پیش آزمایشی از Casper را به نمایش گذاشت. او اشاره کرد که محصول پایانی بین ۲ تا ۴ دیگر عرضه خواهد شد. همچنین اون اشاره کرد که این محصول، سادگی فراوانی برای کاربر به همراه خواهد داشت و روند پایانی به سادگی کلیک موس خواهد بود.

نتیجه گیری کلی

ماینینگ اتریوم یک راه خوب برای دریافت کارمزد و پاداش هست. این نوع از ماینینگ بر اساس تجربه نشان داده که ارزش امتحان را دارد. بازار هم واکنش خوبی به ماینینگ اتریوم نشان داده است. افراد زیادی به سمت ماینینگ اتریوم می‌روند و زیرساخت خوبی برای این کار تهیه دیده شده، بدین ترتیب ما آینده روشنی را برای این مفهوم در نظر می‌گیریم.

در نیک پرداخت به ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت و شما را از اخبار این ارزها باخیر خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

 

 

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست