مصادره دارایی به اتهام پولشویی با بیت کوین در نیوزلند

مصادره دارایی به اتهام پولشویی با بیت کوین در نیوزلند

به‌گزارش برات نیوز، به‌تازگی پلیس نیوزلند یک دارایی بزرگ به ارزش ۹۰/۶۸ میلیون دلار , متعلق به یک فرد روسی متهم به پولشویی میلیاردها دلار از طریق ارزهای دیجیتال را مصادره کرده است. در ادامه با نیک پرداخت همراه باشید تا خبر بزرگ‌ترین مصادره دارایی به اتهام پولشویی در نیوزلند را دنبال کنیم.

پلیس نیوزلند می‌گوید این دارایی‌ها به‌علت نگهداری در شرکتی که متعلق به «الکساندر وینیک» است، مصادره شده‌اند و دفتر این شرکت در نیوزلند مستقر است. وینیک به طراحی و مدیریت یک باند پولشویی بیت‌کوین متهم بوده و در کشورهای فرانسه و آمریکا تحت تعقیب است. همچنین او در کشور روسیه نیز با اتهاماتی کمتر تحت تعقیب است.

مصادره دارایی به خبر اتهام پولشویی با بیت کوین
به گفته پلیس نیوزیلند، این بزرگترین مصادره دارایی در تاریخ پلیس نیوزلند است.

پلیس نیوزیلند اعلام کرده است که این بزرگترین مصادره دارایی به اتهام پولشویی در تاریخ پلیس نیوزلند محسوب می‌شود. مقامات آمریکایی وینیک را به راه‌اندازی یک صرافی تجارت بیت کوین برای تسهیل جرایمی مانند هک کامپیوتری و قاچاق مواد مخدر متهم کرده‌اند. این اتهامات از سال ۲۰۱۱ تاکنون در جریان است.

وینیک در سال ۲۰۱۷ در یونان و به اتهام پولشویی بازداشت شد. سپس به فرانسه فرستاده شد و هم‌اکنون در حبس به سر می‌برد. به‌گفته رییس پلیس نیوزیلند، این مبلغ احتمالا سود حاصل از قربانی‌شدن هزاران نفر در سراسر جهان است.

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست