نوسانات بازار سکه و ارز

نوسانات بازار سکه و ارز تحت تاثیر انتخابات آمریکا

به نظر می رسد انتخابات آمریکا بر جنبه های مختلف اقتصاد کشورها و حوزه هایی مانند مسکن و ارز تاثیر می گذارند. با این حال برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که نتیجه این انتخابات تاثیری در قیمت ارز و بازار سکه و طلا در ایران نخواهد گذاشت. این درحالی‌ست که به عقیده برخی دیگر از کارشناسان کوچک‌ترین تغییرات در قیمت ارز و سکه و طلا به انتخابات آمریکا مرتبط است.

نوسانات بازار سکه ربطی به مسائل خارجی ندارد

به گزارش نیک پرداخت حسین راغفر، اقتصاددان اصلاح طلب تاثیرات انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران را غیر ممکن دانست و در اظهارات جدید خود اعلام کرد: پیروزی بایدن یا ترامپ تاثیر مهمی بر اقتصاد ایران نخواهد گذاشت. قیمت ارز در داخل کشور تعیین می‌شود و اصلا به مسائل خارجی ربطی ندارد.

وی بر نمایان بودن این رویه عمدی که اقتصاد ایران تحت تاثیر تحریمات است اشاره کرد و گفت: عده‌ای قصد دارد تا فشار غرب بر اقتصاد ایران را برجسته‌تر کنند تا از این طریق نشان دهند کشورمان شکننده است.

فعال کردن بخش خصوصی

راغفر در رابطه با فعالیت بخش خصوصی نیز گفت: دولت باید بخش خصوصی را فعال کند. از طرفی رابطه امریکا با ایران توسط منافع تامین نمی‌شود، بلکه منافع دولت اسرائیل تامین کننده این مسئله است و موضع هر دو رقیب انتخاباتی در امریکا، یکسان است.

راغفر ادامه داد: هر دو نماینده آمریکا موضع گیری‌هایی خصمانه دارند و شاید اگر اقتصاد ایران تا حدی از فضای رقابتی نشأت بگیرد، حضور بایدن بر سر کار، این روزنه‌ها را خواهد بست.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ صرافی جدید ارز دیجیتال و بررسی ویژگی‌های آن‌ها

سیاست های داخلی عامل شکنندگی اقتصاد ایران

وی معتقد است که شکنندگی اقتصاد ایران تنها به سیاست‌های داخلی مربوط است . اگر این سیاست‌ها مناسب باشد می‌تواند اثرات تحریم را به شدت کاهش دهد. همین موضوع سبب می‌شود تا دیگران نیز روش برخورد خود با ایران را تغییر دهند.

راغفر در ادامه سخنان خود در رابطه با تاثیرات انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران افزود: ما باید بدانیم چه کسانی صاحب چه منافعی هستند. عده‌ای می‌خواهند ترامپ پیروز میدان باشند چون منافع گروهی و طبقاتی آنان توسط این مسئله تامین می‌شود.

فعالان بازار سکه و ارز به اعلام برنده انتخابات چشم دوخته اند؛ انتخاباتی که نتایج نظرسنجی ها نشان می دهند یکی از نفس گیرترین انتخابات معاصر این کشور است و با توجه به دیدگاه کاملا متفاوت دو نامزد اصلی، پیامدهای مختلفی را برای اقتصاد جهان خواهد داشت.

صعودی شدن شاخص های بورس جهانی

در همین راستا روز چهارشنبه نیز همه شاخص های بورس جهانی در وال استریت، صعودی بودند، به طوری که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۲.۰۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و  ۴۸۰.۰۳ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۷۸ درصد صعود تا سطح ۳۳۶۹.۰۲ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۸۵ درصد صعود در سطح ۱۱ هزار و ۱۶۰.۵۷ واحدی بسته شد.

منبع: برات نیوز

خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید. 

 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست