هاست سایت

۵ نکته مهم درباره هاست سایت که باید به آن ها توجه کنید

سال‌ها پیش راه‌اندازی و خرید هاست سایت، مخصوص کسانی بود که اطلاعات فراوانی از تکنولوژی داشتند. اما امروزه سرویس‌هایی که هاست سایت را ارائه می‌دهند تبدیل به تجارت‌هایی بزرگ شده‌اند. در دهه اخیر استفاده از این سرویس‌ها به شدت افزایش داشته است.

بسیاری از ما در دوران فعلی مشتری یکی از این سرویس‌ها هستیم و هاست خارجی سایت خود را داریم. این سرویس‌ها مسئولیت حضور آنلاین ما را دارند و باید رضایت ما را جلب کنند. اگر سرویسی که از آن استفاده می‌کنیم فعالیت خوبی نداشته باشد، این مسئله بر روی حضور آنلاین و تجارت ما تاثیر منفی خواهد داشت.

کسانی که یک تجارت خوب را مدیریت می‌کنند با سرویس مورد استفاده خود باید آشنایی کافی داشته باشند. اما اگر تازه شروع به کار کرده‌اید چندین نکته را باید در نظر بگیرید. با نیک‌ پرداخت همراه باشید تا نکات اصلی در مورد یک سرویس هاست سایت را با شما در میان بگذاریم.

۱. سرویس‌هایی که برای هاست سایت ارائه می‌شوند را بشناسید

امروزه ابزارهای اتوماسیونی همچون cPanel به شدت همه‌گیر و باعث پیشرفت روز افزون وب شده‌اند. یک شرکت خوب که در زمینه هاست سایت فعالیت دارد، باید بتواند اطلاعات ابتدایی لازم را به شما ارائه دهد. این شرکت باید شما را مطلع کند که چه راهی برای شما مناسب‌تر است و آیا نیاز به ابزار و سرویس‌هایی بهبود یافته دارید؟

هاست

در بسیاری از موارد می‌توانید با یک بسته ساده و ارزان شروع به کار کنید. با پیشرفت سایت و جذب ترافیک بیشتر، می‌توانید بسته خود را به روز کنید. بسیاری از سرویس‌ها امکان به روزرسانی بسته‌های مشتری را دارند. به عنوان مثال شما ابتدا از یک سرویس اشتراکی استفاده می‌کنید و طی مرور زمان به یک سرویس خصوصی مهاجرت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: هاست حرفه ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

۲. زیرساخت‌ های هاست سایت

اکثر شرکت‌ها برای هاست سایت شما سرورهای ویندوز یا لینوکس را ارائه خواهند داد. شما از این سرورها برای ذخیره فایل استفاده خواهید کرد. بسیاری از مصرف‌کنندگان این فضاها را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. البته انتخاب‌های دیگری همچون VPS، سرور اختصاصی و آی‌پی اختصاصی هم برای تجارت‌های بزرگ‌تر موجود است.

سرور هاست سایت

البته نیازی به درک تکنیکی این موارد نیست. تنها کار لازم این است که نیاز خود را درک و نسبت به آن نیاز یک بسته را انتخاب کنید. به نسبت تجارت یا سایتی که قرار است ایجاد کنید یک سرویس را در نظر بگیرید. هر چقدر تجارت کوچک‌تر باشد سرویس مورد نیاز نیز محدودتر خواهد بود. البته همانطور که گفتیم باید امکان ارتقا سرویس وجود داشته باشد تا طی مرور زمان این کار را انجام دهید.

همچنین لازم به ذکر است که نیاز نیست هاست سایت و دامنه سایت را از یک جا خریداری کنید. می‌توانید هاست را از یک شرکت تهیه و دامنه را در شرکتی جداگانه ثبت کنید.

۳. سرویس مشتریان شرکت ها

سرویس مشتریان و رفتار شرکت‌ها با مشتریان، یکی از نکاتی است که باید در انتخاب شما اهمیت بالایی داشته باشد. امکانات موجود در این شرکت‌ها و سرویس‌ها به یک استاندارد خاصی رسیده است. عموما همگی، محصولاتی شبیه به هم را ارائه می‌دهند. به همین خاطر یکی از مواردی که این شرکت‌ها در آن رقابت می‌کنند کیفیت سرویس مشتریان است. شما به عنوان یک خریدار باید خواستار یک سرویس و پشتیبانی خوب باشید. پشتیبانی که دانایی و اطلاعات کافی را به شما ارائه خواهد داد.

پشتیبانی هاست سایت

برخی شرکت‌ها همانند GoDaddy پشتیبانی ۲۴ ساعته دارند و چنین قابلیتی فوق‌العاده است. همچنین این شرکت دارای سیستم‌هایی نظیر دیتابیس قوی، فوروم برای صحبت کردن و امکان تیکت‌گذاری جهت پشتیبانی است. اما امکان چت آنلاین مستقیم و همچنین امکان تماس تلفنی وجود ندارد که غیر قابل تغییر و جایگزینی است. پس در انتخاب سرویس مناسب به این نکته توجه کنید.

همچنین در هنگام خرید مراقب باشید که سرویسی بزرگ‌تر از اندازه خود خریداری نکنید. پشتیبان ممکن است اطلاعات فراوانی در اختیار شما قرار دهد و یک سرویس را انتخاب کنید که امکانات نامحدودی دارد و قیمت بالاتری خواهد داشت. شاید نیاز خاصی به این سرویس نداشته باشید و بیش از حد خرید کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ مورد از محبوب ترین خدمات وب هاستینگ

۴. ساده شروع کنید و رشد کنید

بهترین راه برای شروع و همچنین یادگیری، خریداری یک بسته ساده و یک ساله است. یک سرور لینوکس قابلیت‌های کافی و مناسب را دارد، اما اگر نیازهای شما تنها با ویندوز برطرف می‌شود پس ویندوز خریداری کنید. یک بسته انتخاب کنید که امنیت کافی و همخوانی درستی با نیازهای تجاری شما داشته باشد. مثلا اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه را دارید، سرویسی انتخاب کنید که امکان ایجاد فروشگاه را داشته باشد.

به صورت کلی رشد احتمالی خود را در نظر بگیرید. به دنبال یک بسته باشید که امکان ارتقا را به شما بدهد و این ارتقا اگر درون بسته تنظیم شده باشد بهتر است. برخی بسته‌ها این قابلیت را دارند و مشخصا نیاز نیست که سریع یک بسته دیگر خریداری کنید. به همین خاطر این نکته را به تیم پشتیبانی شرکت‌ها اعلام کنید. اعلام کنید که برنامه شما چیست و آن‌ها مطمئنا به شما کمک خواهند کرد.

۵. اعتبار شرکت ارائه دهنده هاست سایت

هاست سایت و به صورت کلی هاست؛ در عین سادگی، پیچیده است. سرویس‌های زیادی هستند که امکان ارائه خدمات دارند. این سرویس‌ها عموما نیازهای شما را به صورت کامل یا کلی برطرف خواهند کرد. رقابت زیادی بین شرکت‌ها وجود دارد و بهتر است که به دنبال نظرات شخصی افراد مطمئن باشید. همچنین نقد و بررسی سرویس‌های شرکت‌ها را هم مطالعه کنید. تمام این موارد بر روی تصمیم شما تاثیرگذار خواهند بود.

هاست سایت

در آخر هم، بهتر است که از شرکت‌های کوچک که هاست سایت ارائه می‌دهند دوری کنید. بهتر است به دنبال شرکت‌هایی باشید که سرویس آن‌ها شناخته شده‌تر است و همچنین شرکت‌هایی که امکانات زیاد و پشتیبانی ۲۴ ساعته دارند. تمامی این موارد در پیشرفت تجارت شما تاثیرگذار خواهد بود.

اگر به دنبال خرید هاست خارجی قدرتمند برای سایت خود هستید اما در پیدا کردن و پرداخت هزینه آن مشکل دارید نیک پرداخت می‌تواند در این زمینه شما را یاری و همراهی کند.

 

هاستینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست