هاست حرفه ای چه ویژگی‌هایی دارد

هاست حرفه ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

هاست حرفه ای از مهم‌ترین ملزومات برای راه‌اندازی وبسایت است. اگر شما هم می‌خواهید برای کسب و کار خود یک وبسایت ایجاد کنید، باید به دنبال تهیه یک هاست حرفه ای باشید. در ادامه بخوانید هاست حرفه ای چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه باید آن را تهیه کرد؟

وقتی به دنبال یک هاست حرفه ای میگردید ویژگیهایی وجود دارند که باید به آنها توجه داشته باشید:

هاست حرفه ای با دسترسی به FTP: در بعضی از هاستها فقط میتوانید با استفاده از Web form به وب سرور (Web server) دسترسی داشته باشید. اما این امر دسترسی و کنترل شما بر صفحات را محدود میسازد به علاوه، در این حالت برای بازگذاری محتوا روی وبسایت به انجام گامهای بیشتری نیاز خواهید داشت.

هاست حرفه ای با فضای ذخیره‌سازی کافی: مقدار فضای ذخیرهسازی مناسب و کافی، برای هر سایت متفاوت است اما اگر به دنبال یک هاست حرفه ای هستید اگر ارائهدهنده هاست شما بتواند در صورت لزوم به فضای ذخیرهسازی بیافزاید بهتر است. وقتی کار سایت را آغاز میکنید دقت کنید که چه فضایی را در هارد کامپیوترتان اشغال میکند و اطمینان حاصل کنید که فضای ذخیرهسازی در هاست بیشتر از آن خواهد بود.

هاست حرفه ای با پهنای باند معقول: پهنای باند معیاری است برای اندازهگیری مقدار داده و اطلاعاتی که در مدت زمان معینی در شبکه جریان مییابد. بنابراین اگر محتوای صفحات سایت شما ۱۰ مگابایت است و قرار است یک بار در ماه دیده شود، پهنای باند هاست شما باید ۱۰ مگابایت باشد. اگر بخواهید صفحات وبسایتتان بیش از یک بار دیده شوند، حداقل پهنای باند ماهانه یک هاست حرفه ای باید ۵ گیگابایت باشد.

ویژگی‌های توصیه‌شده برای هاست حرفه ای

اگر هاست شما ویژگیهای بالا را داشته باشد، استاندارد است اما ویژگیهای دیگری برای یک هاست حرفه ای وجود دارند که میتوانند کارها را سادهتر کنند:

دسترسی به SSH

این ویژگی به شما این امکان را میدهد تا از سرور به طور مستقیم به صفحات دسترسی داشته باشید به علاوه، این ویژگی راهی خوب برای آزمودن اسکریپتهای CGI است.

کنترل پنل

کنترل پنل هاست با ایجاد دسترسی به دستورهای کاربردی مثل سطح دسترسیها (permissions) و فایلهای مخفی (dot-files) به شما کمک میکند تا به صورت مؤثرتری وبسایت خود را مدیریت و نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ شرکت هاستینگ برتر دنیا و خدمات آن‌ها را بشناسید

PHP

این ویژگی به شما امکان اسکریپتنویسی سمت سرور (Server-side scripting) را میدهد.

پایگاه داده (Database)

با وجود پایگاه داده شما میتوانید سایتهای پویاتر و داینامیکتری داشته باشید.

اکانت ایمیل

این ویژگی به شما این امکان را میدهد که یک یا چند آدرس ایمیل با دامنه وبسایت خود ایجاد کنید.

هنگام انتخاب هاست حرفه ای در ایران، دیگر جای نگرانی برای پرداخت ارزی هزینه خدمات آن وجود ندارد. هاست حرفه ای وبسایت خود را انتخاب کرده و بقیه کار را به نیک پرداخت بسپارید.

هاستینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست