مسترکارت

تاثیر استفاده از هوش مصنوعی در مستر کارت چیست؟

آیا تا‌کنون برای شما هم پیش آمده‌است که هنگام استفاده از کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت یا مستر کارت با خطا مواجه شده و پرداخت‌تان انجام نشده باشد؟ بر اساس گزارشی که کمپانی مستر کارت اخیرا ارائه کرده است، چیزی حدود یک سوم از مشتریان، به دلیل آن که هنگام استفاده از این کارت با خطاهای مختلف رو‌به‌رو شده‌اند، تصمیم گرفته‌اند که دیگر از این کارت استفاده نکنند. به همین دلیل تیم پشتیبانی کمپانی مستر کارت در تلاش است تا به کمک هوش مصنوعی این مشکل را برطرف کند. در این مقاله از نیک پرداخت همراه ما باشید تا با تاثیر هوش مصنوعی در مستر کارت و از بین رفتن مشکلات این چنینی آشنا شوید.

دلیل خطا هنگام استفاده از مستر کارت چیست؟

همان‌طور که می‌دانید معاملات جعلی زیادی با استفاده از این کارت‌های اعتباری توسط افراد انجام می‌شود. به همین دلیل الگوریتم‌های بررسی معاملات بسیار حساس است، به اندازه‌ای که گاهی اوقات اشتباه می‌کنند! در نتیجه زمانی که الگوریتم‌ها، تراکنش مستر کارت شما را به نوعی جعلی تلقی کنند، جهت جلوگیری از انتقال پرداخت ها، پیام عدم پرداخت ارسال می‌کنند‌.

هوش مصنوعی در مستر کارت

دلیل استفاده از هوش مصنوعی در مستر کارت چیست؟

بر اساس برآوردی که این کمپانی انجام داده‌است، خسارتی که به این کمپانی به علت تشخیص اشتباه وارد می‌شود، چیزی حدود ۱۱۸ بیلیون دلار است که تقریبا ۱۳ برابر مقدار واقعی معاملات جعلی است! بنابراین برای بهبود ۷۵ میلیارد تراکنش مالی که توسط مستر کارت هر سال در ۴۵ میلیون از نقاط جهان انجام می‌شود، استفاده از هوش مصنوعی بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: کارت اعتباری بین المللی چه مزایایی دارد؟

اما خوشبختانه با استفاده از ابزارهای مختلفی که هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ در اختیار مستر کارت قرار می‌دهد، به زودی قرار است که این میزان خسارت و تشخیص اشتباه به ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

هوش مصنوعی چگونه در شیوه کاری مستر کارت تاثیر می گذارد؟

یکی از مزیت‌های اصلی که باعث می‌شود بسیاری از کمپانی‌ها برای بهبود عملکرد و بهره‌وری خود از هوش مصنوعی استفاده کنند، تحلیل داده در زمان واقعی است. فن‌آوری توسعه یافته با Brighterion به این کمپانی این امکان را می‌دهد تا با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارد تحلیل اطلاعات انجام داده و پیش بینی لازم را بکند.

تاثیر هوش مصنوعی در مستر کارت زمانی مشخص می‌شود که تصمیم گیری‌ها در مورد انجام تراکنش به جای استفاده از قوانین و داده‌های ایستا، با استفاده از جریان دائمی داده‌ها و الگوریتم‌های خودآموز انجام شود. بنابراین با توجه به این که الگوریتم‌های هوش مصنوعی خودآموز هستند، همواره از داده‌های در لحظه استفاده کرده و در نتیجه تصمیم بهتری خواهندگرفت.

برای استفاده از این الگوریتم‌ها از معیارهای ویژه‌ای استفاده می‌شود. با توجه به داده‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، جعلی بودن یا نبودن معاملات را تشخیص می‌دهند و از انجام معاملات جعلی جلوگیری می‌کنند. داده‌های زمان واقعی، اطلاعات مشتری، موقعیت جغرافیایی، زمان انجام معامله و … از جمله پارامترهایی است که برای کارایی الگوریتم باید در اختیارش قرار داده شود.

بیشتر بخوانید: خرید گیفت کارت گوگل چه کاربردی دارد؟

اگر برای شما هم این سوال مطرح شده‌است که چرا باید از اطلاعات منطقه جغرافیایی استفاده کرد. باید بگوییم که در سیستم مستر کارت، هر منطقه‌ای تقریبا به یک اندازه مشخص با استفاده از مستر کارت معاملات اینترنتی خود را انجام می‌دهند. بنابراین زمانی که این تراکنش‌ها از یک حد معمولی فراتر روند، احتمال جعلی بودنشان وجود دارد.

الگوریتم دیگری که برای بهبود ارتباط با کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد، الگوریتم پردازش زبان طبیعی NLP است که با استفاده از آن می‌توان متوجه رفتار کاربر شد و رابطه کلامی و نوشتاری با آن‌ها برقرار کرد. بنابراین این الگوریتم می‌تواند نام‌های اصلی و جعلی را شناسایی کرده و به درست عمل کردن الگوریتم هوش مصنوعی کمک کند.

آیا استفاده از هوش مصنوعی در مستر کارت تاثیر مثبت دارد؟

با توجه به این که این الگوریتم‌ها، تراکنش‌های جعلی را از غیر جعلی تشخیص می‌دهند، می‌توان نتیجه گرفت که سرعت انجام سایر تراکنش‌ها افزایش می‌یابد.

چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی در مستر کارت چیست؟

یکی از زمینه‌هایی که استفاده از هوش مصنوعی در آن می‌تواند بسیار مفید باشد، توقف عملکردهایی مانند ضد پولشویی است. با استفاده از الگوهایی که توسط این الگوریتم تعیین می‌شود، می‌توان تشخیص داد که چه زمانی گروهی از افراد برای مخفی کردن برخی تراکنش‌های مالی از این کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند.

اما فراموش نکنید که تصمیم‌گیری برای توقف تراکنش توسط یک ماشین انجام می‌شود. بنابراین اگر اطلاعات نادرست در اختیارش قرار بگیرد، احتمال این که نتیجه منفی به همراه داشته باشد، افزایش می‌یابد.

مسئله بعدی که هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای کمپانی‌های مختلف از جمله مستر کارت وجود دارد، هزینه‌هایی است که برای دست‌یابی به اطلاعات زمان واقعی باید در نظر گرفت! بنابراین اگر هدف اصلی، ارائه خدمات در سطح بالا و بهبود تجربه کاربری باشد، باید این سرمایه‌گذاری را انجام داد؛ چرا که به احتمال زیاد در دراز مدت نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

کلام نهایی

با توجه به این که هر روز میزان انجام تراکنش‌های مالی از طریق اینترنت رو به افزایش است، می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از هوش مصنوعی برای همه سیستم‌ها ضروری است؛ چرا که در غیر این صورت، نه تنها زمان انجام تراکنش‌ها افزایش پیدا می‌کند، بلکه افزایش میزان اشتباهات نیز به طرز فاجعه آوری مشکل می‌آفریند.

از طرف دیگر چون زندگی به سمت استفاده از فناوری اینترنت اشیا در امور مختلف زندگی، در حال حرکت است، استفاده از کارت‌های اعتباری برای خرید اینترنتی نیز افزایش می‌یابد. بنابراین باید هوش مصنوعی در مستر کارت دارای تاثیر مثبت همراه با افزایش سرعت باشد تا این کمپانی از سایر پیشرفت‌های حوزه فناوری عقب نماند.

خرید مسترکارتفروش مسترکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست