کد بورسی

صدور چهار میلیون کد بورسی در سال جاری

حسین فهیمی، از صدور چهار میلیون کد بورسی در سال جاری خبر داد و به این موضوع اشاره کرده که کدهای بورسی در ۴ ماه اول سال افزایش یافته است.

به گزارش نیک پرداخت و به نقل از برات نیوز، حسین فهیمی رییس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در مراسم رونمایی رسمی از احراز هویت الکترونیکی بازار سرمایه، ضمن تشریح آخرین وضعیت فروش سهام عدالت اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیون کد بورسی جدید صادر شده، این درحالی است که میزان کدهای بورسی صادر شده در سال ۱۳۹۷ معادل ۱۰۰ هزار و در سال ۱۳۹۸ نیز ۹۰۰ هزار کد بوده است.

عملیات تسویه معاملات ۲.۵ برابر بودجه سالانه

وی با تاکید بر اینکه اقدامات حقوقی سهام در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نسبت به سال‌های قبل افزایش ۱۰ برابری داشته است، اظهار کرد: عملیات تسویه معاملات شرکت در سال گذشته ۲.۵ برابر بودجه سالانه کل کشور و به میزان هزار هزار میلیارد تومان بود. رییس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در ادامه با اشاره به راه‌اندازی ETF گفت: این موضوع آغاز همکاری بازار سرمایه با نظام بانکی بود و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به عنوان واسطه بانک‌ها و کارگزاری‌ها عمل کرد.

بیشتر بخوانید: ۳ راه شناسایی و اجتناب از دستکاری بازار ارزهای دیجیتال توسط وال‌ها

طرح آزادسازی سهام عدالت

فهیمی در خصوص طرح آزادسازی سهام عدالت در نهم اردیبهشت سال جاری اظهار کرد: این طرح بزرگ‌ترین طرحی بود که از ابتدای تاسیس بازار سرمایه تاکنون اجرا شده است. با اقداماتی که در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام شد، از مراجعه حضوری ۵۰ میلیون نفر به دفاتر پیشخوان دولت، کارگزاری جلوگیری شد. در تاریخ دهم خرداد ماه از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، ۱۳میلیون و ۶۰۰ هزار نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند.

مراجعه ۱۸۰۰ نفر برای فروش سهام عدالت

رییس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای فروش سهام عدالت خود به بانک‌ها و کارگزاری‌ها مراجعه کردند، گفت: از این تعداد سفارش یک میلیون و ۷۶هزار نفر اجرا شده و ۲۷۳۷ میلیارد تومان سهام عدالت به فروش رفته که از این میزان ۲۷۳۱ میلیارد تومان به حساب مشمولین واریز شده است. در ادامه این مراسم علیرضا ماهیار معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه درحال حاضر امکان صدور روزانه یک میلیون کد بورسی وجود دارد، گفت: تاکنون ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سجام ثبت‌نام کرده‌اند. ماهیار همچنین از بررسی و در دستور کار قرارگرفتن موضوع برگزاری مجامع به صورت الکترونیکی و توزیع سود الکترونیکی خبر داد.
منبع: برات نیوز

 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست