کسب درآمد از طریق اینترنت برای فریلنسرها

۱۲ گام کسب درآمد از طریق اینترنت برای فریلنسرها (قسمت اول)

راه‌های زیادی برای کسب درآمد از طریق اینترنت برای فریلنسرها وجود دارد. در ادامه مطلب می‌توانید راه‌کارهای یک فریلنسر حرفه‌ای را برای موفقیت در فریلنسینگ و کسب درآمد از طریق اینترنت به زبان خودش بخوانید.

از سال پیش که وارد کار فریلنسینگ شدم این فرصت را داشتم تا با بسیاری از افراد و استارتاپ‌های حرفه‌ای همکاری کنم. علاوه بر آن دیگر هیچوقت مجبور نشدم تا در مورد دستمزدم با مشتری سر و کله بزنم. از ابتدا تمام تلاشم را کردم تا کارهایم را به بهترین نحو انجام دهم تا خود را به عنوان یک حرفه‌ای در بازار معرفی کنم. به لطف تلاش‌های اولیه توانستم مشتری‌های زیادی جذب کنم به صورتی که وقتم همیشه برای ۳ تا ۶ ماه آینده پر است. مسلم است که این‌ها یک شبه رخ نداده‌اند و حاصل تلاش‌های بی وقفه، برنامه ریزی‌های دقیق و سختکوشی بسیار هستند.

اگر به دنبال آغاز کسب و کار شخصیتان به عنوان یک فریلنسر هستید، من ۱۲ راهکار به شما پیشنهاد می‌کنم که موفقیتتان را تضمین می‌کنند.

گام های کسب درآمد از طریق اینترنت

اول از همه کتاب راه‌کار نهایی برای فریلنسینگ را به صورت رایگان دانلود کنید. در این کتاب مهارت‌های تکنولوژی مورد نیاز برای آغازکار آموزش داده شده است. همچنین مطالبی که در مورد روش‌های مدیریت درآمد فریلنسینگ ارائه شده که بهتر است پیش از استعفا دادن از شغل فعلی خود آن‌ها را مطالعه کنید.

۱. تخصصتان را انتخاب کنید

برای کسب درآمد از طریق اینترنت تخصصتان را انتخاب کنید

معمولاً افراد تازه کار در فریلنسینگ هر پرو‌ژه‌ای که به دستشان می‌رسد را حتی با قیمت‌های پایین می‌پذیرند. اما رفته رفته باید محدودیتی برای نوع کارها و مشتری‌هایی که انتخاب می‌کنید قائل شوید.

ممکن است با خود فکر کنید که نپذیرفتن کارهایی که به شما پیشنهاد می‌شود چگونه می‌تواند برایتان درآمد بیشتری به همراه داشته باشد. جواب این است که اگر در یک زمینه مخصوص مهارت زیادی داشته باشید می‌توانید بابت آن پول بیشتری بگیرید. از نظر من تصمیم گرفتن در  این مورد که می‌خواهید به عنوان متخصص در زمینه خاص فعالیت کنید یا نه جواب کاملاً واضحی دارد. کافی است خودتان را بجای مشتری بگذارید. اگر بخواهید فردی را برای انجام کاری استخدام کنید ترجیح می‌دهید که آن فرد در زمینه مورد نظر تخصص داشته باشد یا نه.

در مورد تجربه شخصی خود می‌توانم بگویم که انتخاب فعالیت به عنوان متخصص در زمینه مشاور تبلیغات (که در بازار کار زیاد مورد توجه قرار نگرفته است) بسیار موفق بوده‌ام. و همواره این تصمیم را از بهترین انتخاب‌های کاری خودم به حساب می‌آورم. از همان ابتدا در میان مشتریان خود را به عنوان یک متخصص مشاور تبلیغات معرفی کردم و با شناساندن خودم از طریق شبکه‌های اجتماعی توانستم در مدت زمان کوتاهی موقعیت مناسبی برای خودم ایجاد کنم. بنابراین این نکته را یکی از مؤثرترین موارد برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق می‌دانم.

بسیاری از مشتری‌های جدید من را از طریق وبلاگ شخصی‌ و ارجاعات مشتریان پیشینم پیدا می‌کنند. در کنار این موارد گوگل و شبکه‌های اجتماعی مانند تویتر همواره کمک بزرگی برای جذب مشتری‌‌هایم بوده‌اند. زیرا بسیاری افراد از طریق آن‌ها به دنبال استخدام متخصصان هستند.

برای مثال اگر دوست دارید به عنوان توسعه دهنده وب کار کنید بهتر است فعالیت خود را به بخش خاصی مانند پیاده کردن وب در محیط ورد پرس محدود کنید. به این ترتیب اگر کسی توسط جستجوگرها یا شبکه‌های اجتماعی به دنبال استخدام فردی با این تخصص باشد، شما را پیدا می‌کند.

زمانی که موفق شدید حوزه تخصص مناسب خود را انتخاب کنید، مطمئن باشید که در آینده نتایج مثبت آن را می‌بینید.

بیشتر بخوانید: چگونه پروژه دورکاری در داخل یا خارج کشور پیدا کنیم؟

۲. هدف اصلیتان را مشخص کنید

یکی دیگر از تصمیم‌های مهم دیگری که در آغاز فعالیت به عنوان فریلنسر باید بگیرید این است که چه کارهایی را می‌خواهید یا نمی‌خواهید انجام دهید.

در این زمینه هرچه نظرتان صریح‌تر باشد بهتر است. به این ترتیب می‌توانید برند شخصی خود را داشته و روی دید مشتری نسبت به خود تاثیر مستقیم بگذارید. بنابراین مشتری‌های مناسب با استخدام شما باعث می‌شوند تا نمونه کارهایتان از الگویی که خودتان دوست دارید پیروی کند.

در صورتی که هدف اصلیتان کارهای پر درآمدی مانند توسعه دهنده Ruby on Rails باشد، نباید پروژه‌های کوچکی مانند طراحی تجربه کاربران برای یک اپلیکیشن جدید را قبول کنید. اگرچه منافع کوتاه مدت کارهای اینچنینی وسوسه انگیز هستند، قرار گرفتن در هر موقعیتی خارج از مسیر اصلیتان شما را از هدف دور می‌کند.

۳. ویژگی مشتری‌های ایده‌آلتان را مشخص کنید

برای کسب درآمد از طریق اینترنت ویژگی‌های مشتری‌ ایده‌آلتان را مشخص کنید

پیش از آنکه به دنبال یافتن مشتری بروید باید یک تصویر کلی از کسی که دنبالش هستید در ذهنتان ترسیم کنید. آیا می‌خواهید با کسب و کارهای کوچک همکاری کنید یا با استارتاپ‌های در حال رشد؟ یا شاید هم ترجیح می‌دهید با کمپانی‌های بزرگ قراردادهای طولانی مدت ببندید. گرفتن این تصمیم برای آینده شغلیتان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و به شما امکان می‌دهد تا به طور موثرتری خدمات خود را  ارائه کنید.

با پاسخ دادن به پرسش‌های زیر می‌توانید تصویری کلی از مشتری‌ ایده‌آلتان ترسیم کنید.

کدام کسب و کارها  به خدمات من نیاز دارند؟

آیا آن کسب و کار توان پرداخت دستمزد من را دارد؟

تمایل دارم افرادی که برایشان کار می‌کنم چه ویژگی‌هایی (از لحاظ سن، جنسیت، مکان جغرافیایی یا علایق شخصی) داشته باشند؟

در مورد خودم می‌توانم بگویم که ترجیح می‌دهم با استارتاپ‌های کوچکی کار کنم که در حوزه تخصص من هستند. به همین علت فهرست مشتریان خودم را به این کسب و کارها محدود می‌کنم. به این ترتیب در بین  استارتاپ‌های کوچک دیگر شناخته می‌شوم و در نتیجه مشتریان احتمالی بیشتری را در حوزه تخصص خود جلب می‌کنم.

بیشتر بخوانید: سایت های فریلنسر و یافتن شغلی که آرزویش را دارید

۴. یک سایت حرفه‌ای از نمونه کارهایتان بسازید

یکی از مهم‌ترین عوامل که به کسب درآمد از طریق اینترنت برای فریلنسرها کمک بسیاری می‌کند، داشتن سایت نمونه کار حرفه‌ای (Portfolio) است. یک سایت نمونه کار حرفه‌ای نشان دهنده مهارت‌های بالای فرد است. پس اگر می‌خواهید به عنوان یک فریلنسر، جدی گرفته شوید باید در سایت نمونه کار خود موارد زیر را بگنجانید.

نام بردن حوزه‌هایی که در آن تخصص دارید.

تجربه‌های پیشین مرتبط را بنویسید.

اطلاعاتی در مورد خودتان به خواننده بدهید.

اطلاعات تماس خود را مانند ایمیل یا شماره تلفن ذکر کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی با شما تماس بگیرند.

داشتن یک سایت نمونه کار حرفه‌ای برای افرادی که سابقه کاری چندانی ندارند بسیار مهم است. زیرا تنها از این طریق می‌توانند مهارت و تخصص خود را اثبات کنند.

در حقیقت هدف اصلی یک سایت نمونه کار جذب کردن مشتری و متقاعد کردن آن‌ها برای استخدام شما است. به همین علت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ارزش زمانی را که برای آن صرف می‌کنید دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید ۲۵ نکته مهم در ساختن سایت نمونه کار را مطالعه کنید.

۵. از شغل قبلیتان استعفا ندهید

برای کسب درآمد از طریق اینترنت از شغل قبلیتان استعفا ندهید

من پیشنهاد می‌کنم که در آغاز راه اندازی فریلنسینگ درشغل قبلی خود باقی بمانید. باقی ماندن در شغل قبلی برای مدتی به شما کمک می‌کند تا حوزه فعالیت خود را در بازار تثبیت کنید و این برای آینده کاریتان به عنوان یک فریلنسر حرفه‌ای بسیار مهم است. زیرا پیدا کردن بازار کار و مشتری‌های احتمالی و همچنین راه اندازی سایت نمونه کارمدتی زمان می‌برد. فکر نکنید که تا تصمیم به آغاز فریلنسینگ گرفتید و اولین قدم را برداشتید، درآمد قابل توجهی نسیبتان می‌شود. کسب درآمد از طریق اینترنت برای فریلنسرها به زمان نیاز دارد. بنابراین بهتر است تا در این زمان از طریقی درآمدی کسب کنید. اگر نظر مرا می‌خواهید تا زمانی که درآمد حاصل از کار فریلنسینگتان به ۵۰ تا ۷۵ درصد از حقوق فعلیتان نرسیده، از شغلتان استعفا ندهید.

راضی نگهداشتن مشتریانتان در حالی که هنوز باید سر شغل روزانه خود حاضر شوید سخت کوشی بسیاری می‌طلبد. اما نگران این فشارهای اولیه نباشید. زیرا همین فشارها شما را آماده می‌کند تا کسب و کار خودتان را به بهترین نحو اداره کنید.
باقی ماندن در شغل پیشینتان در ابتدای کار فریلنسینگ مزیت دیگری نیز به همراه دارد. همانطور که در موارد قبل ذکر شد بهتر است که حوزه فعالیت خود را در محدوده خاصی نگهدارید. در جایی که درآمد پیشین خود را حفظ کرده باشید، نیاز مالی نمی‌تواند شما را مجبور کند تا هر پروژه‌ای را بپذید.

۶. مهارت‌های خود را ارتقا دهید

برای کسب درآمد از طریق اینترنت مهارت‌های خود را ارتقا دهید

مهم‌ترین عامل موفقیت در فریلنسینگ به میزان مهارت فرد بستگی دارد. پس تلاش کنید تا مهارت‌های خود را در حوزه فعالیتتان تا جایی که می‌شود افزایش دهید. تخصص و مهارت با میزان کسب درآمد از طریق اینترنت برای فریلنسرها رابطه مستقیم دارد. سعی کنید مهارت شما با نیازهای بازار تناسب داشته باشد. تخصص شما چه در زمینه طراحی وبسایت باشد و چه در ساخت اپلیکیشنهای موبایل، هرچه تبحرتان بالاتر باشد، نسبت به رقیبان خود شانس بیشتری در بازار کار دارید. به خاطر داشته باشید برای افزایش مهارت‌های خود لزومی ندارد به تحصیلات آکادمیک بپردازید. کلاس‌های آنلاین نظیر کلاس مهارت چاپ آبی هم می‌توانند با صرف هزینه و زمان کمتر همان نتیجه را برایتان داشته باشند.

در این قسمت از مطلب ۶ راه‌کار برای موفقیت در فریلنسینگ شرح داده شدند. دیگر راه‌کارهای کسب درآمد از طریق اینترنت برای فریلنسرها را می‌توانید در قسمت دوم راه‌کارهای کسب درآمد از طریق اینترنت دنبال کنید.

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش مسترکارتفروش وب مانیفروش ویزاکارت

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست