آزمون تافل

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل از مشهورترین آزمون‌های دانش انگلیسی است و وبسایت‌های گوناگون مطالب مختلفی در مورد آزمون تافل منتشر می‌کنند. اما کمتر می‌بینیم که مطلبی به پرسش اصلی در این زمینه پاسخ دهد: آزمون تافل چیست؟ امتحان تافل انواع مختلفی دارد و جواب دادن به این سؤال آنقدرها که به نظر می‌رسد هم ساده نیست. در ادامه این مطلب بیشتر به توصیف تافل iBT یا آزمون اینترنتی می‌پردازیم.

آزمون تافل

امتحان تافل برای آزمودن مهارت‌های زبان افرادی طراحی شده که زبان اصلی آن‌ها انگلیسی نیست. در کل هدف تافل آزمودن چهار مهارت اصلی زبان یعنی خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن است. علاوه بر این‌ها مهارت درک مطلب، پردازش اطلاعات و تفسیر فرد از مطالب ارائه شده به زبان انگلیسی تخمین زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: آزمون آیلتس ؛ انواع کاربردها و نحوه‌ی رتبه‌بندی هر آزمون

آزمون تافل به چهار بخش کلی تقسیم می‌شود و امتحان حداقل چهار ساعت و نیم زمان می‌برد. هزینه تافل بسته به محل زندگی فرد بین ۱۵۰ تا ۲۲۵ دلار است. نمره این آزمون نیز از ۱۲۰ محاسبه می‌شود.

 برگزارکننده آزمون تافل کدام سازمان است؟

آزمون تافل را کجا برگزار می‌کند

برگزار کننده آزمون تافل ETS یا آزمون خدمات تحصیلی است. این سازمان همچنین مسئولیت برگزاری آزمون‌های زبان دیگری مانند GRE را دارد.

تمرکز تافل حول درک مطالب آکادمیک به زبان انگلیسی است. بنابراین درصد بالایی از آزمون دهندگان دانشجویانی هستند که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا در دانشگاه‌های انگلیسی زبان دارند. افراد دیگری از جمله کسانی که به دنبال اخذ کمک هزینه تحصیلی یا ویزای کاری هستند نیز در این آزمون شرکت می‌کنند.

محل برگزاری آزمون تافل

آزمون تافل iBT در بسیاری از کشورها برگزار می‌شود. توسط سایت ETS می‌توانید نزدیک‌ترین مکان برگزاری امتحان به محل زندگیتان را بیابید. اگر در کشوری زندگی می‌کنید که دسترسی ضعیفی به اینترنت دارد، در امتحان تافل PBT یا آزمون کاغذی شرکت کنید. فهرست کشورهایی که در آن‌ها فقط امتحان تافل کاغذی برگزار می‌شود را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید. بهتر است پیش از شرکت در آزمون اصلی مهارت خود را در آزمون آزمایشی تافل بسنجید.

انواع امتحان تافل

انواع آزمون تافل

 

اگرچه امتحان تافل در چند نوع مختلف ارائه می‌شود، همواره بیشتر شرکت کنندگان تافل iBT را ترجیح می‌دهند. از دیگر نوع‌های آزمون تافل می‌توان تافل PBT یا آزمون کاغذی، تافل CBT یا آزمون کامپیوتری  و همچنین تافل ITP را نام برد. ویدئوها و مطالب بسیاری در زمینه انواع گوناگون تافل منتشر شده‌اند.

مطالب بالا هر آنچه باید در مورد تافل بدانید در اختیارتان قرار داد. اگر مایل به شرکت و پرداخت هزینه امتحان تافل هستید، نیک پرداخت در خدمت شما است.

آزمون های بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست