آزمون GMAT کامپیوتری

آزمون GMAT کامپیوتری چه فرقی با آزمون کاغذی دارد؟

از سال ۲۰۱۶ آزمون‌های GMAT دیگر به صورت کاغذی برگزار نمی‌شوند. بر اساس کتابچه راهنمای GMAT که توسط شورای مدیریت پذیرش فارغ‌التحصیلان یا (GMAC) منتشر شده، آزمون بخاطر اطمینان از صحت و عدالت تنها به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود. دسترسی آسان، نمره دهی بهتر و ذخیره سازی اطلاعات، دلایل دیگری هستند که برای جایگزینی آزمون GMAT کامپیوتری ارائه شدند.

 فواید آزمون GMAT کامپیوتری

امکان برگزاری آزمون GMAT کامپیوتری در تمام روزهای سال و همچنین در مکان‌های بیشتری مهیا است. این در حالی است که برای برگزاری آزمون کاغذی حضور ناظر و دیگر سمت‌های قانونی الزامی است. این امر در نتیجه باعث محدودیت در برگزاری آن می‌شوند.

در آزمون GMAT کاغذی شرکت‌کنندگان نه تنها می‌توانند کارکرد خود را در طول آزمون بسنجند، بلکه نتایج خام آزمون را نیز می‌توانند در پایان امتحان مشاهده کنند. هیچ کدام از این شرایط در آزمون کاغذی فراهم نیست. طراحی سبک انطباق کامپیوتری در آزمون GMAT به گونه‌ای است که عدالت در نمره دهی شرکت کنندگان بیشتر رعایت می‌شود. لازم به ذکر نیست که جابجایی و نگهداری از کاغذهای آزمون‌ دشوار است. همچنین ممکن است در این حین اوراق آزمون گم شده یا از بین بروند.

البته باید در نظر داشت که آزمون GMAT کامپیوتری هم مشکلات مخصوص خود را به همراه دارد. برای مثال سرقت دیجیتالی محتوای آزمون تهدیدی جدی برای آزمون کامپیوتری به شمار می‌رود. با این وجود امنیت بالای سیستم آزمون GMAT کامپیوتری چنین تهدیدهایی را بی اثر می‌کنند.

در صورتی که قصد دارید در آزمون GMAT شرکت کنید، برای پرداخت هزینه آزمون GMAT روی نیک پرداخت حساب کنید.

بیشتر بخوانید: با قالب آزمون GMAT آشنا شوید

تفاوت بین آزمون GMAT کامپیوتری و کاغذی

تفاوت بین آزمون کامپیوتری GMAT و کاغذی

در آزمون GMAT کاغذی بارم بندی برای تمام سوالات یکسان است. اما در آزمون GMAT کامپیوتری بارم بندی سوالات توسط یک الگوریتم پیچیده محاسبه می‌شود. بنابراین بارم هر سوال متفاوت است و بر اساس صحت پاسخگویی شرکت کننده در امتحان تعیین می‌شود. در طول آزمون GMAT کامپیوتری شرکت کنندگان اجازه ندارند به سوالات قبلی بازگردند و بعد از پاسخ دادن به هر سوال به پرسش بعدی می‌رسند. در حقیقت این سیستم انطباقی کامپیوتری است که از این امر ممانعت می‌کند. این در حالی است که در آزمون کاغذی GMAT شرکت کنندگان می‌توانند به هر ترتیبی که مایلند به سوالات پاسخ داده یا جواب‌های قبلی را تصحیح کنند. در آزمون کامپیوتری GMAT  سوالات برای هر شرکت کننده متفاوت است. در نتیجه هیچ دو شرکت‌کننده‌ای سوالات مشابه هم ندارند حتی اگر در یک سنتر و در یک زمان آزمون بدهند. این در حالی است که آزمون کاغذی تنها ترتیب سوالات افرادی که در یک زمان امتحان می‌دهند با هم متفاوت است.

آزمون کاغذی به عنوان نمونه سوال تمرینی

آزمون GMAT

نمونه سوالات رسمی آزمون‌های GMAT کاغذی از فروشگاه‌های آنلاین روی وبسایت GMAC قابل خریداری هستند. قیمت هر بسته از سوالات آزمون شامل سه آزمون کاغذی ۲۹/۹۹ $ است. تاریخ زمان این آزمون‌ها از سال ۱۹۹۰ آغاز می‌شود با این وجود برای آمادگی آزمون کمک بزرگی هستند. فرد با بررسی این نمونه سوالات با فرمت انطباق کامپیوتری که در آزمون اصلی در جریان است آشنا نمی‌شود. با این حال نمونه سوالات مشابه آزمون اصلی بوده و بسیاری از آن‌ها ممکن است باز در امتحانات جدید تکرار شوند.

در هر بسته نمونه سوالات دستورالعملی برای توضیح چگونگی نمره دهی آمده است. البته این سیستم بارم بندی از آن جا که منسوخ شده و جای خود را به سیستم جدید نمره دهی کامپیوتری داده چندان کمکی به فرد نمی‌کند. افرادی که قصد آماده شدن برای شرکت در آزمون GMAT را دارند باید در نظر داشته باشند که نمونه سوالات کاغذی بخش اجتماع استدلال‌ها را شامل نمی‌شوند. در حقیقت زمانی که آزمون GMAT به صورت کاغذی برگزار می‌شد، این سبک از سوالات هنوز شکل نگرفته بودند. در کل می‌توان گفت نمونه سوالات GMAT کاغذی منبع خوبی برای آماده سازی آزمون است اما باید در کنار ابزار دیگر به کار گرفته شود. استفاده از این نمونه سوالات به عنوان تنها منبع درس خواندن فکر خوبی نیست زیرا تا جایی که باید شما را با آزمون GMAT کامپیوتری آشنا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: آزمون اینترنتی تافل چه مزیت هایی دارد؟

آزمون کامپیوتری و افزایش نمره‌ های GMAT

افزایش نمره‌ها در آزمون کامپیوتری GMAT

نخستین آزمون GMAT کامپیوتری در سال ۱۹۹۷ برگزار شد و GMAT اولین سازمانی بود که سبک انطباق کامپیوتری را در آزمون‌ها خود به کار گرفت. استفاده از آزمون کامپیوتری مرتبط با تمایل کلی به افزایش نمره‌ها بوده است. آزمون GMAT در ابتدای امر برای نتیجه میانگین نمره ۵۰۰ طراحی شده بود. با این وجود طی ۳۰ سال برگزاری آزمون این میانگین نمره افت کرده و در نیمه دهه ۱۹۸۰ به ۴۶۰ رسید. پس از اینکه آزمون‌های کامپیوتری طی سالیان آتی برگزار شدند در سال ۲۰۰۵ این میانگین به رقم ۵۳۵ افزایش پیدا کرد. همچنین در سال ۲۰۱۶ این افزایش ادامه پیدا کرده و به ۵۵۲ رسید. در سال ۲۰۰۱ کسی که نمره ۶۸۰ را در آزمون کسب می‌کرد درصد نمره‌اش به ۹۰ درصد می‌رسید. اما در سال ۲۰۰۸ برای به دست آوردن همان درصد فرد باید نمره ۷۰۰ را کسی می‌کرد. به طور کل می‌توان گفت پس از ظهور سیستم انطباق کامپیوتری کارکرد شرکت کنندگان در بخش ارزیابی کمی بسیار بهبود یافته است. در سال ۲۰۰۱ کسب نمره ۴۷ در بخش کمی درصد ۸۰ را در پیش داشت اما در سال ۲۰۱۶ همان نمره متناظر با ۶۵ درصد شد.

افزایش نمره‌ ها و پذیرش دانشگاه‌ های بازرگانی

آزمون GMAT کامپیوتری

با افزایش سطح نمره‌ها در آزمون GMAT کامپیوتری میزان انتظار انستیتوها و مراکز آموزشی نیز ارتقا یافت. نمره مورد قبول آزمون GMAT در دانشگاه بازرگانی NYU از رقم ۶۱۰ در سال ۱۹۹۰ تنها در یک دهه به ۶۸۶ افزایش یافت. در سال ۲۰۱۶ میانگین نمره‌های GMAT افرادی که از این دانشگاه پذیرش گرفتند ۷۱۰ بود. همچنین آمار نشان داد که در این سال ۸۰ درصد نمره‌های GMAT در این دانشگاه در رنج ۶۵۰ تا ۷۶۰ قرار گرفته بودند. نمره مورد قبول دانشگاه مدیریت Binghamton نیز از ۵۴۹ در سال ۱۹۹۸ به ۵۴۹ در ۲۰۰۲ ارتقا پیدا کرد. در سال ۲۰۱۶ میانگین نمره‌های GMAT دانشجویان دانشگاه مدیریت Binghamton ۶۲۰ بود. همچنین ۸۰ درصد نمره‌ها در رنج ۵۸۰ تا ۶۷۰ قرار گرفته بودند.

فراموش نکنید نیک پرداخت توانایی انجام پرداخت مربوط به ثبت نام آزمون GMAT در کمترین زمان ممکن را دارد. اگر برای ثبت نام در این آزمون نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتری دارید حتما با نیک پرداخت تماس بگیرید.

آزمون های بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست