آغاز رشد مثبت اقتصاد ایران از سال آینده

آغاز رشد مثبت اقتصاد ایران از سال آینده

به‌گزارش بانک جهانی سال جاری اقتصاد ایران به علت شیوع کرونا با افت ۵.۲ درصدی مواجه شد. این آمار در سال گذشته رشد منفی ۸.۲ درصدی را برای اقتصاد کشورمان نشان می‌داد. اما تحلیلگران همواره به رشد اقتصاد ایران در سال آینده امیدوار هستند. در ادامه با نیک پرداخت همراه باشید.

براساس آمار منتشر شده از برات نیوز، چشم‌انداز اقتصادی جهان به علت شیوع کرونا همچنان ناامیدکننده است. آمار منتشر شده از بانک جهانی در گزارشی بازبینی شده نشان می‌دهد که متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان در سال جاری منفی ۵.۲ درصد خواهد بود که بیشترین رکود اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم تا به امروز به‌شمار می‌آید. این رشد برای کشورهای پیشرفته از این مقدار هم بیشتر بوده و همچنان پیش‌بینی می‌شود که متوسط رشد اقتصادی آن‌ها به منفی هفت درصد برسد.

رشد اقتصاد ایران در سال 99
بانک جهانی در رابطه با رشد اقتصاد ایران نظرات جالب‌توجهی ارائه می‌دهد. از نظر این بانک، با وجود شیوع کرونا و تعطیلی گسترده کسب‌و‌کارها، همچنین کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و وجود اختلال در زنجیره تأمین، وضعیت اقتصاد ایران در سال جاری بهتر از سال گذشته خواهد بود. همچنین معتقد است که امسال آخرین سال رشد منفی اقتصاد ایران بوده و پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده، با رشد ۲.۱ درصدی به رشد منفی خود پایان خواهد داد.

بانک جهانی معتقد است که کاهش مصارف داخلی و فشار وارد شده به بخش خدمات به دلیل شیوع کرونا اصلی‌ترین دلیل رشد اقتصادی ایران در سال جاری خواهد بود. بانک جهانی در ادامه گزارش خود به کاهش تورم در کشورهای منطقه خاورمیانه اشاره و اعلام کرد:

ایران یکی از کشورهایی است که نرخ تورم در آن روندی رو به کاهش داشته و در چند ماه اخیر در محدوده ۲۰ درصدی نوسان داشته است.

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست