آمادگی برای امتحان تافل در یک ماه

آمادگی برای امتحان تافل در یک ماه (قسمت چهارم)

امروزه بسیاری در پی برنامه‌ای مناسب هستند تا با استفاده از آن بتوانند در مدت زمان کوتاهی آمادگی برای امتحان تافل کسب کنند. مگوش برنامه‌ای دقیق را برای چنین افرادی تهیه کرده که یک ماه برای آمادگی برای امتحان تافل فرصت دارند.

در سه قسمت قبلی این مطلب برنامه آمادگی برای امتحان تافل را در هفته‌های اول، دوم و سوم شرح دادیم. در این قسمت از مقاله نیز برنامه هفته چهارم یعنی هفته آخر را در اختیارتان قرار خواهیم داد. برای پیاده کردن این برنامه باید چند ساعت از روز را در این روزهای سرنوشت ساز پایانی به مطالعه و تمرین بپردازید.

هفته چهارم

هفته چهارم، روز اول

هفته چهارم روز اول از برنامه آمادگی برای امتحان تافل

مطالعه

– سه فایل تصویری مگوش را در بخش رایتینگ از «ساختار بدنه رایتینگ مستقل A» و «نمونه نتیجه‌گیری رایتینگ مستقل» ببینید.

– چهار فایل تصویری مگوش را در بخش لیسنینگ از «سوال نوع گرایشی» تا «بیش از حد جلو نروید» مشاهده کنید.

تمرین مگوش

– از منوی اصلی مگوش وارد بخش رایتینگ شده و به‌صورت کامل روی دو متن کار کنید. سپس توضیحات مربوط به آن را در فایل تصویری ببینید.

تمرین اصلی

– چگونگی پاسخ‌دهی خود را در آزمون کاملی که هفته گذشته گذراندید به‌طور کامل مرور کنید. به سوالاتی از بخش‌های ریدینگ و لیسنینگ که به آن‌ها پاسخ غلط داده‌اید دقت بیشتری بکنید. اشتباهات خود را شناسایی کرده از آن‌ها درس بگیرید. با مقایسه پاسخ‌های خود در بخش اسپیکینگ و رایتینگ با نمونه پاسخ‌های موجود نمره خود را در این قسمت‌ها تخمین بزنید.

هفته چهارم، روز دوم

مطالعه

– دو فایل تصویری آخر مربوط به بخش اسپیکینگ را با نام‌های «سوال ششم – سخنرانی» و «سوال ششم – نموه پاسخ» ببینید.

– آخرین فایل تصویری موجود در بخش ریدینگ مگوش را تحت عنوان «دسته بندی» مشاهده کنید. آخرین فایل‌های تصویری در بخش لیسنینگ به نام‌های «سوال نوع پر کردن جدول» و «از آسان به سخت» را نیز ببینید.

تمرین مگوش

– از صفحه اصلی مگوش وارد بخش تمرین ریدینگ شوید. به ۱۴ سوال پاسخ دهید تا به متن ریدینگ بعدی برسید. توضیحات مربوط به هر سوالی که به آن پاسخ غلط داده‌اید را بررسی کنید.

تمرین اصلی

– بخش لیسنینگ آزمون تمرینی دوم را از سی‌دی همراه کتاب راهنمای رسمی تافل انجام دهید. با استفاده از نمودار انتهای کتاب (صفحه ۴۱۵) نمره خود را محاسبه کنید. با دقت سوالاتی را که به آن پاسخ اشتباه داده‌اید بررسی کنید.

هفته چهارم، روز سوم

هفته چهارم روز سوم از برنامه آمادگی برای امتحان تافل

تمرین مگوش

– از منوی اصلی مگوش وارد بخش تمرین لیسنینگ شوید. تمامی سوالات مربوط به ۴ فایل صوتی را پاسخ دهید (حدود ۲۳ سوال). فایل تصویری مربوط به توضیحات هر سوالی که به آن پاسخ غلط داده‌اید را مشاهده کنید.

تمرین اصلی

– بخش رایتینگ آزمون تمرینی دوم را از سی‌دی همراه کتاب راهنمای رسمی تافل انجام دهید. با مقایسه متنی که نوشته‌اید با نمونه رایتینگ که در سی‌دی آمده است، نمره خود را تخمین بزنید.

هفته چهارم، روز چهارم

تمرین مگوش

– تمامی فلش کارت‌های لغات مگوش را مرور کنید.

– از منوی اصلی مگوش وارد تمرین اسپیکینگ شده و به شش سوال پاسخ دهید. فایل‌های تصویری توضیحات مربوط به هر یک از سوالات را مشاهده کنید.

تمرین اصلی

– فایل‌های صوتی پاسخ‌های اسپیکینگ خود را که در روز پنجم هفته سوم ضبط کرده‌اید بررسی کنید. بار دیگر همان سوالات را پاسخ داده و این بار تلاش کنید تا کیفیت اسپیکینگ خود را افزایش دهید.

– متنی را که روز پیش نوشته‌اید بخوانید و آن را ویرایش کنید. تمامی تلاش خود را بکنید تا کیفیت آن را تا حد ممکن ارتقا دهید.

هفته چهارم، روز پنجم

هفته چهارم روز پنجم از برنامه آمادگی برای امتحان تافل

تمرین مگوش

– از صفحه اصلی مگوش وارد تمرین رایتینگ شده و دو متن را به‌طور کامل انجام دهید. سپس توضیحات مربوط به هر یک را بررسی کنید.

تمرین اصلی

– سه تمرین آخر ریدینگ را در کتاب راهنمای رسمی تافل (صفحه ۹۰) انجام دهید. هر یک از ریدینگ‌ها را به همراه سوالاتش در ۲۰ دقیقه انجام دهید. با دقت سوالاتی را که به آنٰها پاسخ اشتباه داده‌اید را بررسی کنید. نقاط ضعف خود را شناخته و آن‌ها را به خاطر بسپارید.

هفته چهارم، روز ششم

هفته چهارم روز ششم از برنامه آمادگی برای امتحان تافل

تمرین مگوش

– از منوی اصلی مگوش وارد تمرین ریدینگ شده و ۱۴ سوال مربوط به یک ریدینگ را پاسخ دهید. فایل تصویری مربوط به هر سوالی که به آن پاسخ اشتباه داده‌اید را با دقت بررسی کنید.

تمرین اصلی

– پنج تمرین لیسنینگ باقی مانده را در کتاب راهنمای رسمی تافل (صفحه ۱۴۳) انجام دهید. سوالاتی که به آن‌ها پاسخ غلط داده‌اید را به دقت بررسی کنید.

سخنرانی امی کادی را در مجموعه TED Show در مورد وضعیت ببینید و توجه کنید که این اطلاعات چگونه می‌توانند در طول آزمون به شما کمک کنند.

تمرینات اضافی

اگر فرصت بیشتری دارید می‌توانید برای آمادگی برای امتحان تافل تمریناتی که در ادامه آمده را نیز انجام دهید.

– به‌صورت روزانه فایل‌های تصویری و سوالات تمرینی مگوش را بررسی کنید.

– لغاتی را که قبلا آموخته‌اید مرور کنید.

– بر اساس سوالاتی که در صفحات ۲۱۶ تا ۲۳۰ کتاب راهنمای رسمی تافل آمده‌است، ۱۰ متن انتخاب کنید. یک یا دو تا از آن‌ها را بنویسید. بعد از چند روز دوباره به آن‌ها مراجعه کرده و متنی را که نوشته‌اید بررسی و ویرایش کنید.

– سوالاتی که در فهرست صفحات ۲۳۰ تا ۲۶۰ کتاب آمده است را بصورت سوال دوم اسپیکینگ پاسخ دهید.

بیشتر بخوانید: موضوع سوالات بخش اسپیکینگ آزمون تافل (قسمت اول)

جلد دوم آمادگی سریع تافل را به‌طور کامل انجام دهید.

– اگر سیستم عاملتان ویندوز باشد، می‌توانید از تمرینات رایگانی مانند «نمونه سوالات» و «نمونه تافل» استفاده کنید.

– اگر فرصت کافی دارید به‌طور منظم سخنرانی‌های TED Show را ببینید. همچنین می‌توانید مقالات نیویورک تایمز و خبرهای هفتگی را دنبال کنید. بعد از هر مقاله یا سخنرانی سعی کنید مطالب آن را به خاطر آورده و خلاصه نویسی کنید. اگر دوست دارید می‌توانید مطالب خلاصه شده را بازگو کرده و در این حین صدای خود را نیز ضبط کنید.

روز پیش از آزمون

پیش از آزمون آمادگی برای امتحان تافل

به خود اطمینان دهید که در حین آزمون بهترین عملکرد خود را خواهیدداشت و در نهایت نمره مناسبی کسب خواهیدکرد. روز پیش از آزمون را به مطالعه نپردازید زیرا فقط باعث افزایش استرس خواهدشد. تا به این روز هر کاری که لازم بوده برای کسب آمادگی برای امتحان تافل انجام داده‌اید و دیگر وقت بازدهی فرا رسیده. بجای آن وقت خود را به تحقیق در مورد شرایط آزمون اختصاص دهید. برای مثال می‌توانید مقالاتی از جمله «چه چیزهایی در آزمون باید به همراه داشته باشید» و «نکات مهم در روز آزمون» را از سایت ETS مطالعه کنید.

اگر برنامه آمادگی برای امتحان تافل یک ماهه مگوش را عینا اجرا کرده باشید جای هیچ نگرانی نیست. مطمئن باشید که می‌توانید نتیجه مورد نظرتان را به دست آورید. شب پیش از آزمون خوب بخوابید. صبح نیز قبل از حرکت به سمت محل برگزاری آزمون صبحانه‌ای سالم و مقوی بخورید. موفق باشید.

آزمون های بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست