آمادگی برای تافل در یک ماه

آمادگی برای تافل در یک ماه با وبسایت مگوش (قسمت اول)

آمادگی برای تافل در یک ماه چگونه ممکن است؟ این برنامه یک ماهه برای اشخاصی طراحی شده که قصد دارند در یک ماه به صورت خودآموز برای آزمون تافل آماده شوند. بهتر است در کنار پیاده کردن برنامه آمادگی برای تافل تمرین‌های دیگری نیز انجام دهید. برای مثال مکالمه با انگلیسی زبانان کمک بسیاری می‌تواند به آمادگی برای تافل بکند. در ادامه با نیک پرداخت قسمت اول آمادگی برای تافل در یک ماه با وبسایت مگوش را بخوانید. 

شکل کلی برنامه

در هر هفته ۶ روز را به آمادگی برای تافل اختصاص دهید. یکی از روزهای هفته نیز به عنوان روز استراحت در نظر گرفته شده است. بنابراین برنامه هر هفته برای شش روز طراحی شده. اگر زمان بیشتری برای تمرین داشته باشید می‌توانید کتاب رسمی آزمون تافل iBT را تهیه کرده و تمرینات آن را نیز انجام دهید. پیش از شروع مطالعه و پیدا کردن آمادگی برای تافل باید در این آزمون ثبت نام کنید. در مرحله پرداخت هزینه تافل روی نیک پرداخت حساب کنید.

منابع آمادگی برای تافل

منابع آمادگی برای تافل

برای پیاده کردن برنامه آمادگی آزمون در یک ماه باید منابعی را که در زیر آمده است تهیه کنید:

  • کامپیوتر مجهز به اسپیکر و سی‌دی درایو که به اینترنت دسترسی داشته باشد
  •  آمادگی برای تافل مگوش
  • چاپ چهارم راهنمای رسمی آزمون تافل iBT به همراه سی‌دی
  • برنامه زمانی مگوش برای تنظیم زمان آزمون (این برنامه برای آیفون و آیپد ساخته شده است و از طریق iTunes می‌توانید آن را دانلود کنید.)

سعی کنید تا برای پیاده کردن برنامه آمادگی آزمون یک تا دو ساعت از روز را به تمرین بپردازید. البته در نظر داشته باشید که مدت زمان تمرین برخی روزها بیشتر و روزهای دیگر کمتر زمان خواهند برد.

بیشتر بخوانید: تمرین بخش اسپیکینگ و رایتینگ برای موفقیت در آزمون تافل

هفته اول آمادگی برای تافل

۱. روز اول

مطالعه

  • ۴ فایل تصویری اول مگوش را از بخش معرفی آزمون تافل از «مروری بر تافل» تا «بخش لیسنینگ» ببینید.
  • فایل تصویری «استفاده از گرامر» را از بخش معرفی آزمون تافل ببینید.
  • ۴ تا ۵ فایل تصویری را از بخش گرامر به انتخاب خود و با توجه به نقاط ضعفتان در گرامر انتخاب کرده و ببینید.

تمرین مگوش

کار روی فلش‌کارت‌های مگوش را آغاز کنید. ابتدا از دسته «معمولی» شروع کنید. حداقل ۲۰ لغت را فراگیرید. اگر این دسته به نظرتان زیادی ساده می‌آید کل آن را در روز اول تمام کنید. روی فلش کارت‌هایی که برایتان بیشتر ناآشنا است وقت بیشتری  بگذارید. طوری برنامه ریزی کنید که تمامی فلش کارت‌ها در دو هفته اول تمام شوند. سپس در دو هفته دوم آن‌ها را مرور کنید.

تمرین اصلی

تمامی سوالات ریدینگ و لیسنینگ جلد چهارم آمادگی سریع ETS را انجام دهید. هدف اصلی این است که با نوع سوالات آشنا شوید. پس نگران تعداد پاسخ‌های صحیح و غلط خود نباشید.

۲. روز دوم

هفته اول‌،‌ روز دوم برنامه آمادگی برای تافل

مطالعه

سه فایل تصویری بعدی مگوش را در بخش معرفی آزمون تافل از «بخش اسپیکینگ» تا «مطالعه برای آزمون تافل» ببینید.

تمرین مگوش

در صفحه اصلی روی دکمه «تمرین ریدینگ» کلیک کرده و ۱۴ سوال اول را پاسخ دهید. بعد از سوال چهاردهم به متن ریدینگ بعدی می‌رسید. با رسیدن به متن بعدی روی دکمه مگوش در قسمت چپ و بالا به صفحه اصلی بازگردید. سپس فایل تصویری مربوط به هر سوالی که به آن پاسخ اشتباه داده‌اید را ببینید.

در صفحه اصلی روی دکمه «تمرین لیسنینگ» کلیلک کنید. سوالات مربوط به چهار فایل صوتی را پاسخ دهید (حدود ۲۳ سوال). فایل تصویری مربوط به هر سوالی که به آن پاسخ اشتباه داده‌اید را ببینید.

تمرین اصلی

تمامی سوالات اسپیکینگ و رایتینگ جلد چهارم آمادگی سریع ETS را انجام دهید. هدف اصلی این است که با نوع سوالات و زمان بندی آزمون آشنا شوید. پس اگر به سوالی پاسخ مناسب ندادید نگران نباشید.

۳. روز سوم

مطالعه

  • دو فایل تصویری اول در بخش ریدینگ را تحت عناوین «تمرین در حال خواندن» و «متن نمونه: Clonal Colonies» ببینید.
  • ۳ تا ۴ فایل تصویری را از بخش گرامر ببینید.

تمرین اصلی

بخش ریدینگ آزمون نخست را از سی‌دی کتاب راهنمای رسمی آزمون انجام دهید. نمی‌توان گفت نوع سوالات کاملا مشابه iBT است. با این حال نسبت به تمرینات کتاب کمک بیشتری به آمادگی برای تافل خواهد کرد. با استفاده از نمودار نمره دهی در انتهای کتاب (صفحه ۲۸۵) نمره خود را تخمین بزنید. سوالاتی را که به آن‌ها پاسخ اشتباه داده‌اید به دقت بررسی کنید تا نقاط ضعف خود را بشناسید.

۴. روز چهارم

هفته اول‌، روز دوم برنامه آمادگی برای تافل

مطالعه

۲ فایل تصویری مگوش را در بخش اسپیکینگ تحت عناوین «سوال اول- انتخاب یک از کل» و «سوال اول- نمونه پاسخ» ببینید.

تمرین مگوش

  • در صفحه اصلی روی دکمه «تمرین اسپیکینگ» کلیک کرده و شش سوال را پاسخ دهید. فایل تصویری مربوط به هر سوال را مشاهده کنید.
  • حداقل ۲۰ لغت دیگر را از فلش کارت‌های تافل مگوش کار کنید. اگر احساس می‌کنید لغات برایتان ساده است تمام فلش کارت‌ها را بخوانید.

تمرین اصلی

بخش اسپیکینگ آزمون نخست را از سی‌دی کتاب راهنمای رسمی آزمون تافل انجام دهید. با استفاده از تلفن همراه یا برنامه ضبط صدای آنلاین صدای خود را ضبط کنید. نگران نمره دهی پاسخ‌های اسپیکینگ خود نباشید. در روز ششم تمام این فایل‌های ضبط شده را بررسی خواهید کرد.

تمامی سوالات ریدینگ را در جلد سوم آمادگی سریع ETS پاسخ دهید. با دقت سوالاتی که به آن‌ها پاسخ غلط داده‌اید را بررسی کنید. اشتباهات خود را به خاطر بسپارید و نقاط ضعف خود را بشناسید.

بیشتر بخوانید: موضوع سوالات بخش اسپیکینگ آزمون تافل (قسمت اول)

۵. روز پنجم

مطالعه

  • ۳ فایل تصویری اول را در بخش لیسنینگ مگوش با عنوان «نمونه‌‌های ضبط شده» ببینید.
  • ۳ تا ۴ فایل تصویری را از بخش گرامر به انتخاب خود ببینید.

تمرین مگوش

در صفحه اصلی مگوش روی گزینه تمرین رایتینگ کلیلک کرده و یک بخش را به‌طور کامل پاسخ دهید. سپس فایل تصویری مربوط به آن را ببینید.

تمرین اصلی

بخش لیسنینگ آزمون نخست را از سی‌دی کتاب راهنمای رسمی آزمون تافل انجام دهید. با استفاده از نمودار نمره دهی در پایان کتاب (صفحه ۳۰۱) نمره خود را در این بخش محاسبه کنید. سوالاتی را که به آن‌ها پاسخ اشتباه داده‌اید مرور کنید و نقاط ضعف خود را شناسایی کنید.

۶. روز ششم

هفته اول‌،‌ روز ششم برنامه آمادگی برای تافل

مطالعه

شش فایل تصویری اول را در بخش رایتینگ از «متن ۵ پاراگرافی» تا «معرفی نمونه رایتینگ وابسته» را مشاهده کنید.

تمرین مگوش

در صفحه اصلی مگوش روی گزینه تمرین ریدینگ کلیک کنید. به ۱۴ سوال پاسخ دهید تا به متن ریدینگ بعدی برسید. فایل تصویری مربوط به هر سوالی که به آن پاسخ غلط داده‌اید را مشاهده کنید.

تمرین اصلی

  • به سوالات رایتینگ آزمون نخست از سی‌دی همراه کتاب راهنمای رسمی آزمون تافل پاسخ دهید.
  • به پاسخ‌های اسپیکینگ ضبط شده‌ خود در روز چهارم گوش دهید. آن‌ها را با نمونه پاسخ‌هایی که در سی‌دی آمده و همچنین توضیحاتی که در صفحه ۳۲۰ تا ۳۳۰ کتاب نوشته شده مقایسه کنید.

در این بخش از مقاله به ارائه برنامه هفته اول از برنامه آمادگی تافل در یک ماه پرداختیم. اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید و می‌خواهید هر چه سریع‌تر مهارت‌های خود را ارتقا داده و نمره خوبی در آزمون کسب کنید ادامه مطلب را دنبال کنید. در بخش‌های بعدی این مقاله برنامه هفته‌های دوم، سوم و چهارم را برایتان شرح خواهیم داد. ضمنا فراموش نکنید با استفاده از خدمات نیک پرداخت هیچ مشکلی برای پرداخت هزینه آزمون تافل نخواهید داشت.

آزمون های بین المللیدوره های بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست