استارتاپ های برتر

استارتاپ های برتر را بشناسید؛ کریپتو و بلاک چین در مسیر رشد

لینکدین شبکه‌ای اجتماعی در زمینه مشاغل حرفه‌ای و کسب و کار است. این شبکه اجتماعی در پی معرفی استارتاپ های برتر به سازمان‌هایی با محوریت کریپتو (Crypto) و بلاک چین (Blockchain) رسیده است. در بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته توسط لینکدین، لیستی شامل استارتاپ های برتر منتشر شد. این لیست به کمک شاخص‌هایی نظیر میل افراد به کار کردن در زمینه تخصصی، رشد تعداد نیروهای کار، میزان مشارکت کارکنان با سازمان و شیوه استفاده استارتاپ‌ها از استعداد نیروهای کار تهیه شده است. این بررسی‌ها روی شرکت‌هایی که حداقل ۵۰ نیروی کار و حداکثر ۷ سال سابقه‌ی کاری داشتند، صورت گرفته است.

شرکت‌های کریپتو در مسیر رشد

استارتاپ های برتر - بلاک چین

رشد و توسعه شرکت‌های فعال در زمینه کریپتو کارنسی و بلاک چین، در برابر استارتاپ های فعال در زمینه فناوری‌ و نرم‌افزار بسیار جالب‌ توجه است. در رتبه‌بندی استارتاپ های برتر، شرکت کوین‌بیس (Coinbase) بعد از شرکت اوبر (Uber) و هالو‌تاپ کرمی (Halo Top Creamery) در جایگاه سوم قرار دارد. این شرکت با سابقه‌ای ۶ ساله در زمینه فروش کریپتو و کیف پول‌های دیجیتالی فعالیت می‌کند. به گزارش لینکدین، خدمات کوین‌بیس بیش از ۲۰ میلیون کاربر دارد که دارای حساب‌هایی شخصی و مشخص هستند.

این شرکت در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۱۸ تعداد نیروهای کاری خود را به ۲ برابر عدد فعلی برساند. یکی دیگر از استارتاپ های برتر که از سوی لینکدین معرفی شده و در جایگاه ششم قرار گرفته است؛ شرکت خدمات تجاری رابین‌هود نام دارد. رابین‌هود هم در زمینه تجارت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی فعال است. این پلتفرم مبتنی بر بلاک چین، بیش از ۱۰۰ مشتری دارد و خدماتش را به شرکت‌های بزرگی مانند: Standler، American Express و RBC ارائه می‌دهد. در حال حاضر، این شرکت ۲۵۰ نیروی کار دارد که در سال ۲۰۱۹ به ۳۲۵ نفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست؟

کریپتو و حضور در ابتدا و انتهای فهرست استارتاپ های برتر

استارتاپ های برتر - کریپتو

شرکت‌هایی که با محوریت ارزهای دیجیتالی و شبکه بلاک چین فعالیت می‌کنند، هم در رتبه‌های نخست استارتاپ های برتر لینکدین حضور دارند و هم در جایگاه‌های پایین‌تر می‌توان شاهد حضور آنها بود. برای مثال، جمینی (Gemini) در رده ۲۵ام دیده می‌شود. این شرکت در تلاش برای شکل دادن به بازاری برای تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک با ارزهای دیجیتالی است. تلاش های مذبوحانه این شرکت در راه‌اندازی صندوق و همچنین رهبری یک سازمان خودتنظیم(SRO) برای تبادلات کریپتوکارنسی از جمله اقداماتی بوده است که این سازمان تا کنون انجام داده اما نتایج چندانی در پِی نداشته است. از میان ۱۵۰ نیروی کار جمینی، بیشتر برنامه‌های تازه‌ای که نام برده شد از ایده‌های مدیر جدید بخش اطلاعات این شرکت یعنی رابرت کُرنیش بوده است که در ایده‌پردازی‌های خود نیم‌نگاهی هم به بازار بورس نیویورک داشته است.

انکوباتور اتریوم یعنی شرکت کانسِنسیس (ConsenSys) هم با ۹۶۵ نیروی کار در رده استارتاپ های برتر قرار دارد. این انکوباتور به تحقیق و توسعه، مشاوره و سرمایه‌گذاری در زمینه کریپتوکارنسی‌ها می‌پردازد. اخیرا این شرکت با آمازون هم در طراحی نرم‌افزاری برای ارائه خدمت به مشتریان همکاری‌هایی داشته است. در جایگاه ۴۷ام فهرست هم شرکت آکسونی (Axoni) دیده می‌شود که شرکتی در زمینه فین‌تِک با تمرکز بر بلاک چین و فناوری لِجِر است. سرمایه‌گذاران بزرگ و معروفی برای راه‌اندازی این استارتاپ همکاری کرده‌اند. مبلغ سرمایه‌گذاری ۳۲ میلیون دلار و شرکت دارای ۵۰ نفر کارمند است. از جمله سرمایه‌گذاران مهم استارتاپ مذکور می‌توان به گُلدمن ساکس، شرکای NYCA و آندره‌سین هوراویتز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: با بیت کوین چه کالا یا خدماتی را می‌توانیم بخریم؟

حرف آخر

استارتاپ های برتر - لینکدین

شاخص‌هایی که لینکدین برای سنجش استارتاپ‌ها در نظر گرفته بود، شامل این موارد بوده است: رشد تعداد نیروهای کار، میزان مشارکت کارکنان در فعالیت‌های شرکت، جذابیت‌های شغلی و جلب نیروهای زبده برای کار در سازمان. میزان رشد کارکنان در طی یک سال و به میزان حداقل ۱۵ درصد برآورد شده است. یعنی هر استارتاپ برای اینکه بتواند در این سنجش لینکدین وارد شود باید در طی ۱ سال، حداقل ۱۵ درصد رشد در تعداد نیروی کار را تجربه کرده باشد. حداقل ۵۰ نیروی کار و داشتن سابقه ۷ ساله حضور درصنعت از دیگر شروط ورود استارتاپ‌ها به این رده‌بندی بوده است.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست