طرح تامین برق استخراج رمز ارز قانونی نیست

طرح تامین برق استخراج رمز ارز قانونی و قابل اجرا نیست

در خبرهای هفته پیش خواندیم که شرکت توانیر طرحی را مبنی بر تامین برق استخراج رمز ارز ارائه کرد. اما حالا رئیس کارگروه استخراج رمز ارز انجمن بلاکچین ایران می‌گوید این طرح قابل اجرا نخواهد بود و فقط یک نمایش رسانه‌ای‌ست. با نیک پرداخت همراه باشید.

شرکت توانیر به‌منظور جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در طرح‌های بهینه سازی، موظف شده بود سازوکار خرید و اختصاص میزان برق صرفه‌جویی‌شده را برای مصرف نهایی به هر یک از کاربردهای رایج از جمله استخراج رمز ارزها فراهم کند.

به گزارش برات نیوز ، محمدرضا شرفی، رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاکچین ایران می‌گوید:

این مجوز عملا قابل اجرا نیست و بیشتر یک نمایش رسانه‌ای است چرا که هزینه‌ای که صنعت‌‎گران این حوزه برای ایجاد یک صرفه‌جویی انجام می‌دهند با برق خریداری شده در بورس همخوانی ندارد.

او ادامه می‌دهد:

صنعت‌گران حوزه بلاکچین در وهله نخست باید طرحی را برای صرفه جویی انرژی تعریف کنند؛ به طور مثال تعویض کولرهای غیراستاندارد گازی جنوب کشور؛ در عمل هزینه اجرای چنین کاری مطابق میزان برق خریداری شده از بورس نیست و این نمی‌تواند معیار خوبی برای خریداری برق از بورس انرژی باشد.

رئیس کارگروه استخراج رمزارز به این نکته اشاره می‌کند که اگر بورس انرژی به معنی واقعی کلمه شرایط بورس را داشته باشد و عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت برق باشد، باید این امکان وجود داشته باشد تا هر خریداری با مراجعه به این بورس تحت قوانین حاکم به رفع نیاز خود بپردازد.

شرفی در آخر نیز اضافه کرد:

با توجه به طرح تامین برق استخراج رمز ارز، فعالان صنعت رمز ارز هر جا امکان تعریف پروژه برای صرفه جویی وجود داشته باشد می‌توانند ورود کنند. جزئیات این طرح خلاف قانون است و بیشتر شبیه سنگ‌اندازی در مسیر متقاضیان فعالیت در این صنعت است.

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست