بخش اسپیکینگ تافل

سوالات بخش اسپیکینگ آزمون تافل (قسمت دوم)

در قسمت اول سوالات بخش اسپیکینگ آزمون تافل به برخی از نکات پرداخته شد. همچنین موضوعات سوأل اول بررسی شده و مثال‌های مشابه آزمون آورده شد. در این قسمت به دومین سوال بخش اسپیکینگ تافل می‌پردازیم. سپس راهکارهایی برای کسب آمادگی برای بخش اسپیکینگ تافل ارائه خواهیم داد.

دومین سوال بخش اسپیکینگ تافل

بخش اسپیکینگ تافل سوأل دوم

در این سوال از شما خواسته می‌شود تا بین دو نظر مختلف یکی را انتخاب کنید و دلیل انتخاب خود را شرح دهید. بسیاری از مواقع در بخش رایتینگ نیز با این نوع از سوال‌ها برخورد می‌کنیم.

ETS در گذشته فهرست مقاله‌های آماده را بصورت رایگان در سایت خود قرار داده بود اما بعداً آن را حذف کرد. اگر می‌خواهید به این فهرست دسترسی داشته باشید، به راهنمایی رسمی تافل سر بزنید.

در این سوال نیز مانند بخش اول سرعت عمل اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. بعد از طرح شدن سوال شما ۱۵ ثانیه فرصت دارید تا جواب خود را آماده کرده و سپس آن را در ۳۰ ثانیه بیان کنید. بنابراین باید سریع عمل کنید و زمان را از دست ندهید. پس بین دو گزینه‌ای که به شما ارائه می‌شود سریع یکی را انتخاب کنید و بعد به دنبال ذکر دلایلی برای انتخاب خود باشید. مهم‌ترین بخش این سوال توضیح دادن دلیل انتخابتان است. پس باید توضیح دهید که چرا با یک مسئله موافقت یا مخالفت دارید.

سازمان ETS که برگزار کننده‌ی آزمون‌های زبان معتبری مانند Toefl و GRE است تلاش می‌کند تا تمرکز آزمون‌ها را حول مسائل آکادمیک نگهدارد. بنابراین اگر برای آزمون تافل آماده می‌شوید بهتر است تمرین کنید تا در مورد این مسائل روان صحبت کنید.

برای تمرین می‌توانید سوالاتی مانند مقابل طرح کنید و به آن‌ها جواب دهید. «دوست دارید در کجا تحصیل کنید؟» «ویژگی‌های یک استاد خوب چیست؟» «دوست دارید تا بصورت فردی فعالیت کنید یا در گروه؟» «کدام مباحث برای شما جذاب‌تر هستند؟» و غیره. با کسب آمادگی برای جواب دادن به چنین سوالاتی می‌توانید از بخش اسپیکینگ نمره بالایی کسب کنید.

بیشتر بخوانید: آزمون اینترنتی تافل چه مزیت هایی دارد؟

نمونه سوال‌ های بخش دوم

نمونه سوألات دوم بخش اسپیکینگ تافل

۱.برخی افراد ترجیح می‌دهند در محیط بیرون کار کنند در حالی که دیگران طرفدار کار کردن در فضای بسته هستند. شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ چرا؟

۲.آیا با جمله زیر موافق هستید یا خیر؟ دلیل بیاورید.

«والدین موظفند هر کتابی که فرزندشان می‌خواهد برایش تهیه کنند.»

۳.بعضی از افراد معتقدند که اگر برای انجام کارشان زمان مشخصی داشته باشند در نهایت نتیجه بهتری می‌گیرند. برخی دیگر نیز تحت فشار زمان نمی‌توانند وظایفشان را درست انجام دهند. شما از کدام دسته هستید؟ توضیح دهید.

۴. آیا با جمله زیر موافق هستید یا خیر؟ دلیل بیاورید.

«مار نباید به عنوان حیوان خانگی نگهداری شود.»

۵. آیا با جمله زیر موافق هستید یا خیر؟ دلیل بیاورید.

«دانش‌آموزان باید بیشتر از زمانی که در کلاس هستند در خارج از کلاس صرف مطالعه کنند.»

۶. در بعضی از نقاط جهان روزها در فصل تابستان طولانی‌تر و در زمستان کوتاه‌تر هستند. در برخی دیگر از مناطق طول روز در تمام سال ثابت است. از نظر شما کدام بهتر است؟ چرا؟

۷. آیا با جمله زیر موافق هستید یا خیر؟ دلیل بیاورید.

«فیلم‌های سینمایی طولانی‌تر از ۳ ساعت باید با حذف کردن بخش‌هایی از فیلم کوتاه‌ شوند.»

۸. آیا با جمله زیر موافق هستید یا خیر؟ دلیل بیاورید.

«والدینی که عادت به ورزش کردن ندارند برای تربیت فرزندشان باید ورزش را وارد برنامه روزانه خود کنند.»

۹. بعضی افراد به محض دریافت پیام، تماس تلفنی یا ایمیل به آن جواب می‌دهند در حالی که برخی دیگر پاسخ دادن را به تعویق می‌اندازند. شما از کدام دسته هستید؟ با مثال توضیح دهید.

۱۰. آیا با جمله زیر موافق هستید یا خیر؟ دلیل بیاورید.

«ارائه مزایا مانند عضویت در باشگاه ورزشی یا دادن هدیه برای تشویق کارمندان بهتر از افزایش حقوق است.»

بیشتر بخوانید: تفاوت تافل و آیلتس چیست؟

تقویت اسپیکینگ برای آزمون تافل

تقوین مهارت برای بخش اسپیکینگ تافل

موضوعات اسپیکینگ تافل مباحث گسترده‌ای را پوشش می‌دهند. بنابراین بجای اینکه به دنبال بررسی موضوعات اسپیکینگ باشید بهتر است راه سریع و درست برای پاسخ دادن به سوأل‌ها را فرا گیرید. از آنجایی که در امتحان باید تحت فشار و در زمان کم پاسخ مناسب بدهید، تمرین کردن کمک بزرگی می‌کند تا برای آزمون آماده شوید. بهترین کاری که می‌توانید بکنید شرکت در آزمون‌های تمرینی تافل و استفاده از خدمات رایگان افزایش آمادگی برای آزمون است.

همچنین می‌توانید با دانلود اپلیکیشن رایگان اسپیکینگ تافل (سازگار برای سیستم‌های اندروید و ios) قدم بزرگی در این راه بردارید.  این اپلیکیشن در حالت آفلاین نیز قابل استفاده است و کمک بزرگی به ایجاد آمادگی برای بخش اسپیکینگ تافل می‌کند.

آزمون تافل مشتاقان زیادی در سراسر جهان دارد و بسیاری تلاش می‌کنند نمره بالاتری در این آزمون کسب کنند. نیک پرداخت تلاش می‌کند ضمن فراهم کردن امکان پرداخت هزینه آزمون تافل به داوطلبان این آزمون کمک کند تا نمرات بهتری دست پیدا کنند. با نیک پرداخت همراه باشید.

آزمون های بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست