منع افزایش اجاره‌ بها بیش از ۲۵ درصد به دستور رئیس جمهور

به گزارش نیک پرداخت و به نقل از برات نیوز ، با توجه به افزایش بی سابقه قیمت مسکن و متعاقب آن افزایش اجاره بها، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، دستور داد تا از فردا، ۹ تیرماه، افزایش ‌اجاره ‌بها بیش از ۲۵ درصد، در تهران ممنوع شود. همچنین این افزایش در کلانشهرها بیش از ۲۰ درصد و در شهرهای دیگر بیش از ۱۵ درصد ممنوع خواهد بود.

چندی پیش رئیس جمهوری ایران طی گفتگو با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و پس از استماع گزارش وی درباره اقدامات و برنامه های این وزارتخانه، از او خواسته بود تا طرح‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای حل معضل و کنترل قیمت مسکن را برای بررسی، تصویب و تسریع در اجرا به جلسه ستاد اقتصادی دولت ارائه کند.

دولت به دنبال حل مشکل افزایش اجاره بها

رئیس جمهور در این راستا تاکید داشت: شایسته نیست که مردم در این شرایط دچار معضل مسکن و افزایش قیمت آن باشند؛ دولت مصمم است که با برنامه ریزی، این مشکل را به سرعت حل و فصل کند.

می‌توان گفت معین کردن حد مجاز افزایش اجاره بها در پی سخنان رئیس جمهوری صورت گرفته است. این تصمیم پس از آن گرفته شد که امسال به‌دنبال افزایش قیمت مسکن و همچنین افزایش نرخ ارز، نرخ اجاره بها به‌طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد و تا ۵۰ درصد هم رسید. این تورم تقریبا درحال تبدیل شدن به معضل بزرگی است.

افزایش اجاره بها باعث پدیده‌های عجیبی از جمله درخواست هم‌خانگی دو خانواده در یک واحد مسکونی، افزایش حاشیه‌نشینی و مشکلات دیگر شده است. افزایش ‌اجاره بها منجر به تورم خواهد شد.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست