بورسیه‌های تحصیلی آلمان

انواع بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان خارجی

راه‌های مختلفی برای فراهم کردن مخارج تحصیل در دانشگاه‌های آلمان وجود دارند. دانشجویانی که مقیم کشورهای اروپایی هستند می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی ارسموس+ (Erasmus+) بهره‌مند شوند. بانک اطلاعاتی بورسیه داد (DAAD’s Scholarship) به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید کدام بورسیه تحصیلی شامل حالتان می‌شود. در ادامه نیک‌پرداخت انواع بورسیه تحصیلی آلمان را به شما معرفی می‌کند.

تأمین‌ کننده‌های بورسیه تحصیلی آلمان

در آلمان مؤسسات گوناگونی برای دانشجویان خارجی بورسیه‌های تحصیلی ارائه می‌دهند. از این مؤسسات می‌توان سازمان داد، سازمان وابسته به فرقه‌ها‌، مؤسسات مذهبی و کسب و کارهای تجاری را مثال زد. بد نیست به فهرست کمک هزینه‌های تحصیلی که در کشور محل اقامتتان ارائه می‌شود نیز نگاهی بیاندازید.

انواع بورسیه تحصیلی آلمان

مؤسسه داد کمک هزینه‌های تحصیلی متعددی برای دانشجویان و محققان خارجی در کشور آلمان مهیا می‌کند. حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که مؤسسه داد و دیگر سازمان‌های اینچنینی مخارج تحصیلی دانشجو را برای تمام طول زمان تحصیل نمی‌پردازند. شرایط دریافت این بورسیه‌ها شامل حال همه افراد نمی‌شود و تا حدودی اخذ بورسیه کار دشواری محسوب می‌شود. برای مثال بورسیه‌ها معمولاً به دانشجویان سال اول تعلق نمی‌گیرد.

با استفاده از بانک اطلاعاتی داد می‌توانید اطلاعات موجود درباره (نه فقط بورسیه‌هایی که توسط داد ارائه می‌شوند بلکه) تمام بورسیه‌های تحصیلی را بررسی کنید.

بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان اروپایی

 

اگر دانشجو اهل یکی از ۲۸ کشور اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، لیختن‌اشتاین، ترکیه یا مقدونیه باشد، این منطقه‌ها برنامه‌های ویژه مختص دانشجویان این مناطق را درنظر داشته باشید. یکی از این برنامه‌ها اراسموس+ است.

بیشتر بخوانید: شرایط درخواست انواع ویزای تحصیلی آلمان

اراسموس+ برای برنامه‌های تحصیلی پژوهش محور، بورسیه‌های تحصیلی ۳ تا ۱۲ ماهه و برای برنامه‌های آموزش محور بورسیه‌های ۲ تا ۱۲ ماهه را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. این‌که مدت زمان این بورسیه تحصیلی در کدام رنج از بازه بالا باشد به موضوع تحصیلی و کار شما برمی‌گردد.

بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان اروپایی

اراسموس+ بصورت ماهیانه کمک هزینه را به حساب دانشجو واریز می‌کند. مبلغ این بورسیه توسط دانشگاه محل تحصیل تعیین شده و به اراسموس+ گزارش می‌شود. بنابراین به عنوان یک دانشجوی تحت حمایت اراسموس+ لازم نیست شهریه دانشگاه بپردازید.

شرایط و ملزومات تعویض دانشجویان طبق مذاکراتی بین دو دانشگاه مشخص می‌شود. در حقیقت اگر شما به عنوان دانشجوی تحت حمایت اراسموس+ به تحصیل در یکی از دانشگاه‌های آلمان بپردازید، دانشجویی نیز از همان دانشگاه جای شما را در دانشگاه کشور خودتان پر می‌کند. گاهی برنامه‌های بورسیه به کارآموزان که در یک کمپانی مشغول به کار می‌شوند نیز تعلق می‌گیرد.

دانشگاه

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست