بورس تحصیلی دولت سوئیس در سال ۲۰۱۹

بورسیه تحصیلی دولت سوئیس در سال ۲۰۱۹

هر ساله کنفدراسیون سوئیس (Swiss Confederation) بورسیه تحصیلی دولتی را برای ترویج تبادل بین المللی و همکاری تحقیقاتی بین سوئیس و بیش از ۱۸۰ کشور دیگر اعطا می‌کند. دریافت کنندگان به وسیله هیئت داوری، کمیسیون فدرال برای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی (FCS) انتخاب می شوند.

بورسیه تحصیلی دولت سوئیس که توسط کنفدراسیون سوئیس اعطا می‌شود، بورسیه پژوهشی، دکتری و فوق دکتری را به‌طور کامل، تأمین مالی می‌نماید. بورسیه کامل تحصیلی هزینه‌های دوره‌ی تحصیل، مخارج ماهانه‌ی زندگی، بیمه‌ی درمانی، هزینه‌های سفر، کمک هزینه‌ی مسکن  و … را پوشش می‌دهد.

شرایط درخواست بورسیه تحصیلی دولت سوئیس

شرایط پذیرش بورس تحصیلی دولت سوئیس

کنفدراسیون سوئیس، به دانشجویان بین‌المللی واجد شرایطی که نمی‌توانند هزینه‌ی تحصیل خود را در دانشگاه‌های منتخب سوئیس پرداخت کنند، بورسیه تحصیلی اهدا می‌کند. هدف بورسیه های تحصیلی، افزایش همکاری‌های تحقیقاتی و تبادل ایده‌ها بین سوئیس و کشورهای بین‌المللی است که شهروندان آن‌ها واجد شرایط دریافت این بورسیه ها هستند.

انواع بورسیه تحصیلی

۱. بورسیه تحصیلی پژوهشی، به محققانی که در‌ حال‌ حاضر مدرک کارشناسی‌ ارشد دارند، برای رفتن به مقاطع کارشناسی‌ ارشد و دکترا اعطا می‌شود. بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه‌ها و موسسات پیش‌دانشگاهی سوئیس ارائه می‌گردد.

۲. بورسیه تحصیلی هنری، که برای دانشجویان هنری که در سوئیس قصد ادامه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی‌ ارشد را دارند، در‌نظر گرفته شده است. نامزدهای منتخب باید دارای مدرک کارشناسی باشند. لطفا توجه داشته باشید که این نوع بورسیه تحصیلی تنها برای دانش‌آموزان برخی از ملیت‌ها در دسترس است.

خدمات تحت پوشش بورسیه تحصیلی

خدمات تحت ئوشش بورس تحصیلی دولت سوئیس

این بورسیه تحصیلی موارد زیر را تحت پوشش قرار می‌دهد:

  • هزینه‌های کامل تحصیل برای دوره‌ی انتخاب شده
  • مخارج ماهانه‌ی زندگی
  • بیمه‌ی سلامت
  • هزینه‌ی سفر / بلیت هواپیما
  • کمک هزینه‌ی مسکن

لطفا برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد خدمات تحت پوشش بورسیه های تحصیلی، صفحات مربوط به کشور خود را (صفحه‌ی اول اطلاعات و صفحه‌ی دوم  اطلاعات) بررسی کنید.

معیارهای واجد شرایط بودن در بورسیه تحصیلی

معیارهای بورس تحصیلی دولت سوئیس

کمیسیون فدرال برای اهداء بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی (FCS)، براساس معیارهای زیر عمل می‌کند:

  • مشخصات داوطلب (سابقه‌ی تحصیلی و تجربه‌ی کار حرفه‌ای)
  • کیفیت طرح تحقیقاتی پیشنهادی برای پروژه یا نمونه‌کار‌ هنری داوطلب‌ها
  • بررسی قدرت رهبری و پتانسیل پژوهشی داوطلب برای همکاری‌ در تیم

نحوه‌ی درخواست بورسیه تحصیلی

تمام داوطلبانی که علاقه‌مند به درخواست بورسیه تحصیلی هستند باید صفحه‌ی اطلاعاتی مربوط به کشور خود را که در وب سایت بورسیه تحصیلی ارائه شده است، بررسی کنند. اطلاعات مربوط به معیارهای واجد شرایط بودن، نحوه‌ی درخواست، مهلت درخواست و اطلاعات تماس برای هر کشور در این صفحات ارائه شده است.
متقاضیانی که فکر می‌کنند واجد شرایط درخواست بورسیه هستند باید با سفارت‌خانه‌ی سوئیس در کشور خود تماس بگیرند تا علاقه‌مندی خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی نشان‌ دهند و فرم‌های درخواست و مدارک مورد نیاز را دریافت کنند. نیک پرداخت امکان پرداخت هزینه وقت سفارت سوئیس را برای دانشجویان علاقه‌مند به دریافت بورسیه تحصیلی فراهم کرده است.

لطفا توجه داشته باشید که سفارت‌خانه‌های مختلف سوئیس مهلت درخواست تعیین شده‌ی متفاوتی دارند که معمولا از سپتامبر تا دسامبر ۲۰۱۸ است. بنابراین برای ثبت نام در مهلت مقرر باید روند ثبت نام را در اسرع وقت آغاز کنید. برای رفتن به وب سایت رسمی بورسیه تحصیلی اینجا کلیک کنید.

فراموش نکنید اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور و استفاده از بورسیه های تحصیلی را دارید نیک پرداخت می‌تواند در پرداخت هزینه ژورنال ها و کنفرانس ‌های بین ‌المللی پرداخت هزینه‌های مربوط به ورود به دانشگاه‌های خارجی مثل Application Fee و پرداخت هزینه ثبت نام در ‌آزمون‌های بین‌المللی مثل هزینه IELTS و TOEFL به شما کمک کند.

 

 

دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست