بیت کوین کش چیست

همه چیز درباره بیت کوین کش

به تازگی، بیت کوین به عنوان پول نقد الکترونیک به واحدهای ارزی اضافه شده است. در حال حاضر دو نوع بیت کوین وجود دارد، بیت کوین کش و بیت کوین اصلی. سایت بیت کوین در واقع با هدف گسترش پرداخت‌های الکترونیک با واحد مالی متفاوتی به اسم بیت کوین راه‌اندازی شد اما پس از مدتی به علت ضعف در سرعت و کیفیت تراکنش‌های مالی، بیت کوین به عنوان یک واحد مالی مفید قابل استفاده نبود.

ماموریت اصلی بیت کوین به عنوان یک واحد ارزی، ارتقا در تراکنش‌های مالی است، به همین علت بیت کوین کش با این هدف به پول‌های دیجیتالی اضافه شده است تا این هدف را قابل اجرا کند.

بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش نسخه ارتقا یافته بیت کوین است که در اول آگوست سال ۲۰۱۷ عرضه شده است. یکی از مواردی که در بیت کوین کش ارتقا داده شد، افزایش اندازه هر بلوک تا ۸ مگابایت است. پیش از این، برای انجام تراکنش‌های مالی هر بیت کوین تنها ظرفیت ۱ مگابایت را داشت. این فضا چیزی در حدود اندازه یک فلاپی برای ذخیره فایل است. افزایش اندازه هر بلوک در بیت کوین کش به این معنی است که هر فرد می‌تواند تعداد تراکنش‌های بیشتری را با سرعت بالاتری انجام دهد.

چرا بیت کوین کش خلق شد؟

بیت کوین کش خلق شد تا کیفیتی که مد نظر کاربران بود را به آن‌ها برگرداند، اتفاقی که برای بیت کوین نیفتاد. بعد از گذشت سال‌ها از عرضه بیت کوین، کیفیت مورد نظر برای این ارز دیجیتال توسط کاربران مختلف، شرکت‌های بزرگ و سازمان‌هایی که تراکنش‌های مالی خود را از طریق بیت کوین انجام می‌دادند از بین رفت. ظرفیت بلوک‌های هر بیت کوین کمتر از تراکنش‌هایی بود که انجام می‌شد و در حال حاضر بیت کوین به خاطر طولانی بودن زمان هر تراکنش بدون استفاده است.

همه چیز درباره بیت کوین کش

بیت کوین با این قابلیت خلق شد تا برای هر تراکنش یک بلوک در نظر گرفته شود و این تراکنش در طول مدت ۱۰ دقیقه انجام گیرد. به این معنی که در هر ساعت تنها ۶ تراکنش قابل انجام بود. میزان تراکنش‌هایی که انجام می‌شد به مرور زمان افزایش یافت و این میزان از تراکنش‌های مالی، خارج از ظرفیتی بود که برای سرور بیت کوین در نظر گرفته شده بود.

به مرور، بلاک چین برای هر بلاک، ظرفیتی در حدود ۲۵۰ تراکنش در نظر گرفت و در سال ۲۰۱۴ این رقم را به ۵۰۰ تراکنش رساند. در حال حاضر سرورهای بلاک چین قادر هستند ۲۵۰۰ تراکنش انجام دهند.

در ابتدا تراکم تراکنش‌ها و امکان پرداخت مبلغ بیشتر برای انجام هر تراکنش‌، باعث شد بسیاری از افراد برای هر تراکنش زمانی در حدود ۲۴ ساعت یا بیشتر نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: با بیت کوین چه کالا یا خدماتی را می‌توانیم بخریم؟

برای انجام هر تراکنش یک بلاک لازم بود و اگر آن بلاک در حال انجام تراکنش بود، تراکنش فرد به بلاک بعدی منتقل می‌شد اما این امکان هم وجود داشت که افراد با پرداخت هزینه بیشتر، خارج از صف بتوانند تراکنش‌های خود را انجام دهند. بعد از مدتی این ازدحام با نام ممپول (Mempool) معروف شد. در آن زمان چیزی در حدود ۲۸۰۰۰۰ تراکنش تایید نشده برای بیت کوین وجود داشت.

خالقان بیت کوین هم قادر به افزایش فضا برای انجام تراکنش‌ها نبودند و زمان انتظار برای انجام تراکنش‌ها بیشتر و بیشتر می‌شد. پس از مدتی کاربران بیت کوین کاهش یافت و سهم بازار آن از ۱۰۰ درصد به ۵۰ درصد افت کرد. پس از آن، مدیران ارشد بیت کوین مجبور شدند با افزایش حجم هر بلوک تا ۸ مگابایت، بیت کوین کش را وارد بازار کنند.

اندازه هر بلاک

برای این که اندازه هر بلاک قابل درک شود، نیاز است بدانیم هر بلاک با فضای محدودش چگونه بر سرعت و اندازه تراکنش تاثیر می‌گذارد.

تصور کنید در زمان نزدیک به تعطیلات، هر هواپیما برای پرواز یک میزان ظرفیت محدودی دارد. وقتی این میزان در حال پر شدن است و تقاضای افراد برای خرید بلیط هواپیما زیاد باشد، آژانس‌های هواپیمایی با افزایش قیمت بلیط، خریداران را فیلتر می‌کنند و در نهایت بلیط هواپیما نصیب افرادی می‌شود که بتوانند هزینه بالاتری برای سفر پرداخت کنند. افراد دیگر هم باید منتظر پروازهای بعدی باشند و ممکن است این زمان بیش از اندازه طولانی شود و تعطیلات به پایان برسد.

اندازه بلوک بیت کوین کش

به عبارت دیگر هنگام انجام تراکنش‌ها در بلاک چین، ممپول در واقع نفرات در انتظار بلیط هواپیما هستند. افرادی از این صف که قادر به پرداخت هزینه بالاتر برای انجام تراکنش خود هستند، همان افرادی هستند که هزینه بیشتری برای خرید بلیط می‌پردازند و به تعطیلات می‌روند اما افراد دیگر نیاز دارند همچنان در صف بمانند تا پروازهای دیگر خالی شود و بتوانند به تعطیلات بروند.

آیا قیمت بیت کوین کش ارزان‌تر از بیت کوین است؟

بله زیرا هزینه هر تراکنش در هر دو نوع بیت کوین به ازای هر بایت یک «ساتوشی» (Satoshi) محاسبه می‌شود. در واقع هر بیت کوین کش قابل تقسیم بر هشت خواهد بود و به عنوان هشت واحد یعنی هشت ساتوشی ارزش خواهد داشت. اندازه محاسبه قیمت بیت کوین بر اساس دلار نیست بلکه بر اساس واحد ساتوشی محاسبه می‌شود.

از آنجا که بلوک‌های بیت کوین برای انجام تراکنش محدودتر بود، تعداد افراد در صف انتظار هم بیشتر بود. بلاک چین برای هر بایت خالی ۹۰۰ ساتوشی هزینه دریافت می‌کرد تا افراد بتوانند در زمان کمتری تراکنش خود را خارج از صف انتظار انجام دهند. در آن زمان این رقم چیزی در حدود بیش از ۳۰ دلار برای هر بایت خالی و انجام هر تراکنش هزینه داشت.

حال در مقایسه با بیت کوین کش این رقم ۱۹ ساتوشی برای هر بایت خالی و انجام تراکنش است. همچنین افزایش فضا باعث شده است تا هر فرد بتواند در ازای هر بایت ۲ ساتوشی هزینه کند و باقی تراکنش را به بلوک بعدی منتقل کند.

آیا بیت کوین همچنان قابل استفاده است؟

بسیاری از حامیان بیت کوین همچنان معتقد هستند بیت کوین از ابتدا هم به عنوان یک سپرده محسوب می‌شد و مانند طلا بود که به صورت آنلاین ذخیره می‌شد. در صورتی که سوال مهم اینجا است: اگر نتوان از این طلا استفاده کرد و آن را به کار برد همچنان با ارزش خواهد ماند؟ پرداخت هزینه‌ای در حدود ۳۰ دلار برای هر بیت کوین نمی‌تواند سرمایه‌گذاری عاقلانه‌ای باشد. از سال ۲۰۱۷ به این طرف می‌توان گفت بیت کوین سرمایه‌ای است که به مرور جای خود را به بیت کوین کش می‌دهد.

بیت کوین کش و بیت کوین

آیا بیت کوین کش یک آلت کوین (Altcoin) است؟

پاسخ این سوال منفی است. بیت کوین کش نه آلت کوین است نه هیچ کدام از تراکنش‌های مالی آنلاین بر اساس ارزهای دیگر را شامل می‌شود. می‌توان گفت بیت کوین کش نسخه ارتقا یافته بیت کوین است. همانطور که سیستم به بیت کوین اجازه می‌داد برای تراکنش‌های مالی از فضایی آنلاین استفاده کند، بیت کوین کش هم همان امکانات را در فضایی وسیع‌تر و سرعتی بیشتر دارا است.

بیشتر بخوانید: استخراج بیت کوین چیست و چه اصولی دارد؟

بیت کوین و بیت کوین کش با هم تفاوت‌هایی دارند، از سرورهای مختلف استفاده می‌کنند، ظرفیت و قیمت متفاوتی دارند اما هدفی که بیت کوین در ابتدا دنبال می‌کرد به بهترین نحو توسط بیت کوین کش قابل اجرا است. با استفاده از بیت کوین کش تراکنش‌های مالی در سراسر دنیا بدون تبدیل نرخ ارز از واحدهای مختلف قابل انجام و تحت نرخ ثابت بیت کوین کش انجام‌پذیر است.

فواید بیت کوین کش چیست؟

به طور میانگین با استفاده بیت کوین کش هزینه ناچیزی برای هر تراکنش پرداخت می‌شود و با توجه به بلاک‌های خالی که برای هر تراکنش فضای کافی ایجاد می‌کند، تراکنش‌ها در زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می‌شوند. این امر به این معنی است که تبادلات انجام شده از طریق بیت کوین کش مانند جابه‌جایی پول نقد در حساب افراد با سرعت و امنیت بالاتری برخوردار است.

از کجا باید بیت کوین کش خرید؟

سایت‌های بسیاری اقدام به فروش بیت کوین کش می‌کنند. برای مشاهده این سایت‌ها می‌توان با مراجعه به وب‌سایت www.bitcoincash.org از سایر فروشندگان معتبر بیت کوین کش مطلع شد. علاوه بر این، برای تبدیل بیت کوین به بیت کوین کش هم از سال ۲۰۱۸ کیف پول بیت کوین امکاناتی را برای کاربران فراهم کرده است.

مردم با بیت کوین کش چه می‌کنند؟

بیت کوین کش برای پرداخت آنلاین و انجام تراکنش‌های مالی در بسیاری از وب سایت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی کاربرد دارد. با خرید بیت کوین کش، قسمتی از پول افراد از هر واحد ارزی به صورت دیجیتال در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و امکان خرید از واحدهای دیگر ارزی بدون تبدیل نرخ ارز برای کاربران فراهم می‌شود.

بسیاری از افراد به جای استفاده از نام بیت کوین کش از واژه بی کش (Bcach) استفاده می‌کنند اما باید توجه داشت که نام این واحد ارزی بیت کوین کش است و باید از خریداری آن تحت نام بی کش صرف نظر کرد تا درگیر کلاهبرداری‌های اینترنتی نشد.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست