تحصیل در استونی

تحصیل در استونی ، انتخابی مناسب برای ادامه تحصیل در اروپا

انتخاب کشور و شهر مناسب برای ادامه‌ی تحصیل، دغدغه‌ی این روزهای بسیاری از جوانان و حتی خانواده‌های آن‌ها است. در انتخاب مقصد درست برای ادامه‌ی تحصیل یا زندگی، عوامل مختلفی نظیر شرایط اقتصادی، سطح علمی و آموزشی، امکانات رفاهی، آینده شغلی و … نقش دارند.  تحصیل در استونی به عنوان یک کشور اروپایی، انتخاب مناسبی جهت ادامه تحصیل است. شاید روی نقشه‌ی وسیع اروپا یافتن کشور استونی چندان آسان نباشد؛ اما طبق نظرسنجی صورت گرفته، این کشور یکی از محبوب‌ترین و زیباترین کشورهای اروپایی برای ادامه‌ی تحصیل است. در ادامه، اطلاعاتی در مورد روش درخواست پذیرش تحصیلی در استونی و موقعیت جغرافیایی آن ارائه می‌شود. همچنین دلیل محبوبیت این کشور را به عنوان مقصدی برای ادامه‌ی تحصیل بررسی می‌کنیم.

تحصیل در استونی

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این کشور آن است که تمام کارهای اداری به صورت اینترنتی انجام می‌شود؛ به همین دلیل می‌توانید تمام مراحل درخواست تحصیلی خود را، به آسانی و به صورت اینترنتی انجام دهید.

دانشگاه‌های برتر کشور استونی را بشناسید.

در صورتی که تصمیم دارید با دانشگاه‌ها‌ی موجود و رشته‌های ارائه شده در کشور استونی آشنا شوید و مراحل درخواست تحصیلی را آغاز کنید، می‌توانید به وب‌سایت estonia.dreamapply.com مراجعه کنید. در این وب‌سایت، می‌توانید برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا‌ی ارائه شده در این کشور را مشاهده کنید؛ کافی است یک حساب کاربری در این وب‌سایت بسازید. با وارد کردن اطلاعات فردی و کشور محل زندگی خود، می‌توانید پاسخ تمام سوالات مربوط به جزئیات برنامه‌های تحصیلی در این کشور را دریافت کنید. درخواست پذیرش دوره کارشناسی ارشد در این کشور، به قدری آسان است که هر شخصی را برای ادامه تحصیل در این کشور وسوسه می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین مقاصد سال ۲۰۱۸ برای تحصیل در خارج از کشور

دانشگاه صنعتی تالین تحصیل در استونی

اگر چه استونی کشور کوچکی است اما دانشگاه‌های زیادی دارد. در ادامه می‌توانید فهرستی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های بین‌المللی استونی را مشاهده کنید.

  • دانشگاه تارتو (University of Tartuاین دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی جهانی سال ۲۰۱۸، مقام ۳۰۱ را داراست
  • دانشگاه تالین (Tallinn Universityبزرگترین دانشگاه علوم انسانی و علوم اجتماعی و نیز سومین دانشگاه بزرگ استونی است
  • دانشگاه صنعتی تالین (Tallinn University of Technologyاین دانشگاه نیز در رتبه‌بندی جهانی سال ۲۰۱۸، مقام ۶۰۱ را دارد

از آنجایی که انتخاب رشته تحصیلی نسبت به انتخاب دانشگاه محل تحصیل ارجحیت دارد، در زیر فهرستی از غنی‌ترین رشته‌های تحصیلی در استونی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: آزمون اینترنتی تافل چه مزیت هایی دارد؟

برای درخواست پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های استونی به چه مدارکی نیاز داریم؟

بعد از انتخاب رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه مقصد، کافی است وارد سایت دانشگاه مورد نظر خود شوید و مدارک مورد نیاز را مطالعه و آن‌ها را فراهم کنید. جهت اثبات دارا بودن صلاحیت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، مدارک اولیه‌ی زیر مورد نیاز است.

  • مدرک کارشناسی
  • پر کردن فرم درخواست پذیرش در رشته مورد نظر
  • عکس
  • کپی گذرنامه

مدارک مورد نیاز تحصیل در استونی

از آن جایی که تحصیل خود را به زبان انگلیسی ادامه می‌دهید؛ مسلم است که نیاز به ارائه مدرک زبان، جهت اثبات توانایی در درک زبان انگلیسی دارید. به این منظور، ارائه مدارک زیر کافی است.

بیشتر بخوانید:۷ قدم برای گرفتن مدرک آیلتس
  • مدرک IELTS با حداقل نمره ۵/۵
  • مدرک Toefl با حداقل نمره ۷۰

 

با این حال، به دلیل آن که حداقل نمره مدرک زبان در برخی دانشگاه‌ها بالاتر از رقم‌های ذکر شده است؛ پیش از هر چیز وب‌سایت دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید. علاوه بر این، بعضی دانشگاه‌ها به مدارک زبان معتبر بسنده نمی‌کنند و از شما می‌خواهند امتحان‌ زبان طراحی شده خودشان را بگذرانید.

علاوه بر مدرک کارشناسی و زبان، باید مدارک دیگری نیز برای ارائه به دانشگاه آماده کنید.

  • مصاحبه (برای موفقیت در این مرحله کافی است ۶ تکنیک موثر برای مصاحبه را بیاموزید)
  • نوشتن یک مقاله
  • رزومه

هزینه تحصیل در استونی چقدر است؟

مبلغی که بابت شهریه دانشگاه باید پرداخت شود، به عوامل مختلفی مانند دانشگاه و رشته تحصیلی بستگی دارد. با این حال ما رنج کلی هزینه‌ها را برای شما محاسبه کردیم که به صورت زیر است.

  • شهریه ثابت دانشگاه‌ها در بازه‌ی ۱۶۶۰ تا ۷۵۰۰ یورو در سال است
  • شهریه برای رشته‌های پزشکی در حدود ۱۱۰۰۰ یورو در سال است

هزینه تحصیل در استونی

به طور کلی، پرهزینه‌ترین رشته‌ها در کشور استونی عبارتند از: پزشکی، حقوق، مدیریت بازرگانی و علوم اجتماعی. البته در نظر داشته باشید که تمام اطلاعات ذکر شده، کلی هستند و مبلغ هزینه‌های تحصیلی شما به عوامل دیگری نیز وابسته است. برخی از این عوامل در زیر بیان شده‌اند.

  • ملیت فرد اروپایی یا غیر اروپایی است
  • دانشگاه مورد نظر، برنامه‌های آموزشی رایگان ارائه می‌دهد یا خیر
  • دانشگاه، کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌کند یا خیر

اگر به دریافت کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه محل تحصیل خود علاقه دارید، به فهرست مهم‌ترین برنامه‌های کمک هزینه‌ که در ادامه بیان می‌کنیم نگاهی بیاندازید.

۱. کمک هزینه تحصیلی ملی استونی برای دانشجویان، محققان و فرهنگیان بین‌المللی

تمام دانشجویان خارجی می‌توانند برای دریافت این کمک هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد درخواست بدهند. مهلت ارسال درخواست‌ها در سال ۲۰۱۷ بین یکم ماه آپریل تا می بوده‌ است.

۲. کمک هزینه تحصیلی برای رشته فناوری اطلاعات در استونی

همان‌طور که از نام این کمک هزینه پیدا است، تنها به دانشجویان کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات تعلق می‌گیرد. می‌توانید درخواست خود را بعد از اتمام مراحل ثبت نام در دانشگاه ارسال کنید. برای ارسال مدارک و درخواست خود تا ماه اکتبر فرصت دارید.

۳. کمک هزینه تحصیلی دانشگاه

هر یک از دانشگاه‌های استونی کمک هزینه‌های اختصاصی خود را نیز دارند. بنابراین فرصت مناسبی برای دانشجویان فراهم می‌شود تا بتوانند از کمک هزینه‌های تحصیلی استفاده کنند. برای دریافت اطلاعات مربوط به مهلت ارسال درخواست‌ و مدارک مورد نیاز و جزئیات هر برنامه به سایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید.

حتی اگر درخواست کمک هزینه تحصیلی ندادید جایی برای نگرانی نیست. زیرا هزینه زندگی در این کشور بسیار ارزان است. برای مثال در شهر تالین، پایتخت استونی؛ هزینه زندگی دانشجویی در ماه، حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ یورو است.

تا چه تاریخی می‌توانیم درخواست پذیرش را ارسال کنیم؟

مهلت پایانی برای ارسال درخواست پذیرش بسته به دانشگاه محل تحصیل، برنامه‌ی آموزشی و ملیت دانشجو متفاوت است.

در ادامه فهرستی از مهلت ارسال درخواست برای دانشگاه‌های برتر استونی بیان شده است.

  • دانشگاه تالین: اول آپریل
  • دانشگاه تارتو: پانزدهم مارس
  • دانشگاه صنعتی تالین: دهم آپریل

دانشگاه استونی

سخن آخر

بعد از این که دانشگاه مورد نظرتان با درخواست پذیرش شما موافقت کرد، هنوز کارهایی هست که باید انجام دهید. قدم بعدی اقدام برای دریافت ویزای دانشجویی است. مراحل را قدم به قدم و بدون استرس پشت سر بگذارید و ما هم برای شما آرزوی موفقیت می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطمینان از انتخاب خود، می‌توانید تجربه دانشجویانی که در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کرده‌اند را مطالعه کنید.

دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست