تونل عشق اوکراین

تونل عشق اوکراین ، مقصدی بی‌نظیر برای سفر عاشقانه

تونل عشق اوکراین ، یکی از زیباترین مقصدها برای سفری عاشقانه است. هر ساله زوج‌های جوان زیادی برای بازدید از این تونل زیبا به کشور اوکراین سفر می‌کنند. برای آشنایی با این مکان زیبا با ما همراه باشید.

در سال ۲۰۱۱، وب سایت Amusing Planet تصاویری از یک تونل سبز و اسرارآمیز که با درختان انبوه پوشیده شده بود را به عنوان بخشی از راه‌آهن اوکراین منتشر کرد که به «تونل عشق» معروف شد. تونل عشق اوکراین در نزدیکی شهر کلوان (Klevan) واقع شده است. در آن زمان، هیچ اطلاعاتی درباره این تونل در اینترنت وجود نداشت و مکان دقیق آن نیز مشخص نبود. از کاربران اینترنت خواسته شد تا اگر اطلاعاتی درباره این مکان دارند اعلام کنند. با گذشت چند سال و با انتشار این تصاویر در رسانه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها، اطلاعات بیشتری درباره این مکان بدست آمد. نهایتا، آموس چاپل (Amos Chapple) عکاس و روزنامه‌نگار اروپایی پس از بازدید از این مکان، اطلاعات معتبری را منتشر کرد.

راز درختان تونل عشق اوکراین

تونل عشق اوکراین بین شهر کلوان و روستای اُرژیو (Orzhiv) و در ۷ کیلومتری خط راه‌آهن کوول-ریون (Kovel-Rivne) واقع شده است. نزدیک اُرژیو، خط راه‌آهن به دو مسیر تقسیم می‌شود. یکی از آن‌ها به کلوان و دیگری به یک پایگاه نظامی مخفی در جنگل که مربوط به دوران جنگ سرد است، منتهی می‌شود. درختان این تونل، در آن زمان عمدا در کنار مسیر راه‌آهن کاشته شده‌اند تا حمل تجهیزات نظامی با قطار مخفی بماند. این پایگاه نظامی ممکن است همچنان فعال باشد، زیرا نقشه‌های گوگل، وسایل نقلیه نظامی بسیاری را در این منطقه نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کایاکوی ترکیه یا روستای سنگی، منطقه ارواح یونانی

راز درختان تونل عشق

نگهداری از تونل عشق اوکراین

کارخانه چوب اودک (Odek) در روستای اُرژیو جهت حمل محصولات خود به طور منظم از تونل عشق نگهداری می‌کند. کامیون‌ها درختان توس را از سراسر اوکراین به این کارخانه می‌آورند تا به پانل‌های سه لایه تبدیل شوند. سپس این کارخانه پانل‌ها را در کانتینرهای بزرگ می‌گذارد و با قطار به محل اتصال راه‌آهن کلوان می‌برند تا از آنجا به بازارهای سراسر اروپا فرستاده شوند.

نگهداری از تونل عشق توسط کارخانه اودک

قطارهای کارخانه بسته به اینکه چه مقدار تولید داشته باشند، در طول روز بارها از تونل عشق عبور می‌کنند. تونل عشق چند متر بعد از کارخانه شروع می‌شود. طول این تونل مشخص نیست ولی طبق اطلاعات ارائه شده توسط ویکی پدیا و ویکی پدیا روسیه تونل عشق اوکراین بین ۳ تا ۴ کیلومتر طول دارد.

بیشتر بخوانید: با ۵ قنات به جا مانده از امپراتوری روم باستان آشنا شوید

محبوبیت تونل عشق اوکراین

تونل عشق اوکراین بسیار محبوب است. زوج‌های جوان معمولا به این تونل می‌روند و در آنجا عکس می‌گیرند. گاهی کم توجهی برخی از گردشگران، اپراتور‌های قطار را به دردسر می‌اندازد. سال گذشته یک زن ۳۸ ساله‌ی ژاپنی با قطار برخورد کرد و لگن او شکست. البته این اتفاق تنها همین یک بار رخ داد. تونل هیچ سرپرستی ندارد و از آن محفاظت رسمی نمی‌شود. چند سال پیش، کارخانه تعدادی از درختان را برای کمک به عبور قطار قطع کرد و با اعتراض و هیاهوی مردم روبه‌رو شد. از آن به بعد دیگر کارخانه دست به درختان نزد.

محبوبیت تونل عشق اوکراین

اگر شما هم به بازدید از این تونل زیبا علاقه‌مندید برای خرید بلیت پرواز خارجی یا پرداخت هزینه رزرو هتل در این کشور، می‌توانید روی خدمات نیک پرداخت حساب کنید.

خرید بلیطرزرو هتلسفارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست