معرفی ۸ مورد از انواع خدمات وب هاستینگ

۸ مورد از محبوب ترین خدمات وب هاستینگ

تمیز قائل شدن بین خدمات مختلف وبسایت‌ها و وب هاستینگ‌ها برای بیشتر افراد گیج کننده است. این گیج کنندگی با وجود صدها و هزاران هاست خارجی مختلف که هر یک برای جذب مشتری با همدیگر در حال رقابت هستند قابل درک است. علاوه بر این‌ها مفاهیم پیچیده و تخصصی مانند پهنای باند، GB و DNS نیز صد راهی برای افرادی هستند که به دنبال کسب درآمد از طریق اینترنت هستند.

صاحبان کسب و کار اینترنتی برای پیشرفت کارشان همواره نیازمند خدمات وب هاستینگ هستند. هرچه کسب و کار اینترنتی گسترده‌تر شود این نیازها پیچیده‌تر خواهند شد. خدمات وب هاستینگ رایگان یا کم هزینه در ابتدای راه اندازی کسب و کار کافی به نظر می‌آیند. با این وجود افزایش تعداد کاربران کند شدن وبسایتتان را به دنبال دارد و ترافیک آن را افزایش می‌دهد. برای رفع این مشکلات باید خدمات وب هاستینگ مناسب‌تری را بکار گیرید.

در ادامه مطلب به معرفی ۸ مورد از انواع خدمات وب هاستینگ می‌پریدازیم. بعد از بررسی این خدمات رایج می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام سرویس برای کسب و کار شما مناسب‌تر است.

وب هاستینگ اشتراکی

وب هاستینگ اشتراکی یکی از ۸ مورد از انواع خدمات وب هاستینگ

بیشتر بخوانید: ۱۰ هاست برتر وردپرس را بشناسید

نوع خدمات وب هاستینگ اشتراکی از نام آن مشخص است. در این نوع خدمات وبسایت روی سروری راه اندازی می‌شود که توسط وبسایت‌های دیگر به اشتراک گذاشته شده‌ است. مزیت اصلی این سرویس هزینه پایین آن است. زیرا در این حالت هزینه سرور بین وبسایت‌ها تقسیم می‌شود و شما در نهایت باید مبلغ پایینی برای سرویس بپردازید. تنها با پرداخت مبلغ ۵ تا ۱۰ دلار این خدمات برایتان مهیا می‌شود. صدها تا هزاران وبسایت دیگر نیز با پرداخت این مبلغ همراه شما از این سرور استفاده می‌کنند.

ایراد اصلی این نوع خدمات تأثیر پذیری از سایت‌های دیگری است که همراه شما از یک سرور استفاده می‌کنند. افزایش کاربران این سایت‌ها می‌تواند روی وبسایت شما اثر بگذارد. با این وجود اگر اطمینان دارید که وبسایتتان پرطرفدار خواهد بود و کاربران زیادی خواهد داشت، خدمات اشتراکی انتخابی بسیار ارزان و اقتصادی است.

اغلب افراد این نوع خدمات را برای شروع کسب و کار اینترنتی برمی‌گزینند. این انتخاب منطقی به نظر می‌آید زیرا در ابتدای راه اندازی وبسایت به ترافیک زیادی نیاز ندارید و با استفاده از این خدمات در هزینه‌‌ها نیز صرفه‌جویی می‌کنید.

استفاده از وب هاستینگ‌های اشتراکی با هزینه ۵ تا ۲۰ دلار در ماه انتخاب مناسبی برای وب سایت‌های بروشوری و وبسایت‌های جدید است.

کمپانی Bluehost یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های وب‌هاستینگ اشتراکی است.

وب هاستینگ ریسلر (Reseller)

این نوع خدمات وب هاستینگ در اصل مشابه وب هاستینگ اشتراکی است با این تفاوت که امکان فروش فضاهای خالی را به فرد می‌دهد. وب هاستینگ ریسلر کنترل تکنیکی بهتری را توسط کنترل کننده وب هاست (WHM) فراهم می‌کند. همچنین نرم افزارهایی در اختیارتان قرار می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها بتوانید صدای خود را به مشتریان و کاربران وبسایتتان برسانید.

از دیگر مزایای این نوع خدمات می‌توان موارد زیر را نام برد.

به صورت رایگان الگوهای وبسایت ارائه می‌دهد.

پشتیبانی تکنیکی نوار سفید که توسط کمپانی هاستینگ ارائه می‌شود و به مشکلات تکنیکی مشتریان می‌پردازد.

سرورها نام‌های خصوصی دارند و این باعث می‌شود تا کسب و کار شما بزرگ‌تر به نظر آید.

هزینه‌ی استفاده از این نوع خدمات وب هاستینگ با توجه به مشخصات پکیجی که از کمپانی دریافت می‌کنید، بین ۱۵ تا ۵۰ دلار در ماه تخمین زده می‌شود.

خدمات وب هاستینگ ریسلر بهترین انتخاب برای وب سایت‌های فروش کالا ها محسوب می‌شود. اما اگر وبسایتتان کاربردهای دیگری دارد، بهتر است برای شروع از خدمات مشترک استفاده کنید.

وب هاستینگ ابری

وب هاستینگ ابری یکی از ۸ مورد از انواع خدمات وب هاستینگ

بیشتر بخوانید: تفاوت نام دامنه و هاست چیست و هر دو چه استفاده‌ای دارند؟

این سرویس بر اساس تکنولوژی‌های جدید فعالیت می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند تا صدها سرور به گونه‌ای باهم کار کنند که گویی یک سرور عظیم در حال فعالیت است. ایده کلی بر این پایه است که هرچه نیاز به ترافیک افزایش یابد، کمپانی میزبان شبکه یا ابر بزرگتری را فراهم می‌کند.

مزیت این نوع خدمات زمانی مشخص می‌شود که یک وبسایت بصورت غیر قابل پیش بینی افزایش ترافیک داشته باشد. زیرا در این حالت کمپانی میزبان می‌تواند هر مقدار ترافیک که لازم باشد در اختیار وبسایت قرار دهد.

اگر وبسایتتان در حال پیشرفت است و روز به روز به تعداد کاربرانتان افزوده می‌شود، خدمات وب هاستینگ ابری گزینه مناسبی است.

هزینه این نوع خدمات به مقدار ترافیک مصرفی بستگی دارد.

اگر علاقه‌مند به استفاده از این سرویس‌ها هستید به لینک iPage Web Hosting Review سر بزنید.

سرور خصوصی مجازی

سرور خصوصی مجازی به گونه‌ای عمل می‌کند که با وجود استفاده وبسایت‌ها از یک سرور، وبسایت‌ها مجزا به نظر می‌آیند. این نوع خدمات مابین سرورهای اشتراکی و سرورهای خصوصی قرار می‌گیرند. مزیت این نوع خدمات آن است که ترافیک بالای وبسایت‌های دیگر تأثیری روی سرعت وبسایت شما نمی‌گذارد. و در عین حال هزینه آن کمتر از استفاده از سرورهای خصوصی است. اگرچه سرورهای خصوصی مجازی یا VPS از سخت افزارهای یکسانی استفاده می‌کنند، به هر کدام منابع مجزا اختصاص یافته است.

هزینه‌ی بهره مندی از خدمات VPS در رنج ۵۰ تا ۲۰۰ دلار در ماه تخمین زده شده است. عواملی مانند نوع CPU و RAM استفاده شده برای خدماتی که دریافت می‌کنید قیمت نهایی را تعیین می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سرویس‌های VPS می‌توانید از Namecheap Web Hosting Review کمک بگیرید.

وب سرورهای اختصاصی

سرورهای اختصاصی از ۸ مورد از انواع خدمات وب هاستینگ

بیشتر بخوانید: خرید هاست از GoDaddy چه مزایا و معایبی دارد؟

استفاده از خدمات سرورهای اختصاصی به این معناست که وبسایت شما روی یک سرور مجزا پایه گذاری شده است. بنابراین ترافیک دیگر وبسایت‌ها تأثیری روی سرعت وبسایت شما نمی‌گذارد.

بهترین انتخاب برای وبسایت‌هایی که ترافیک بسیار بالایی داشته و به کسب و کارهای وسیع اختصاص دارند، استفاده از سرورهای اختصاصی است. پرداخت هزینه بالا این نوع خدمات برای کسب و کارهای اینترنتی که درآمد زیادی دارند انتخابی منطقی به نظر می‌رسد. اگرچه هزینه سرورهای اختصاصی بسیار بالاتر از سرویس‌های اشتراکی است، این اختلاف قیمت برای کسب و کارهای پردرآمد مبلغ زیادی نیست.

هزینه استفاده از خدمات سرورهای اختصاصی از ۱۰۰ دلار در ماه شروع می‌شود. در خاطر داشته باشید اگر از خدمات سرورهای اختصاصی استفاده می‌کنید باید یک سرپرست سیستم نیز برای سرورتان استخدام کنید. بنابراین هزینه استخدام سرپرست به لیست هزینه‌هایتان اضافه می‌شود.

وب هاستینگ ترکیبی

در این نوع خدمات شما در حقیقت یک فضای خالی را از مرکز داده‌ها اشغال می‌کنید. نوع فعالیت کمپانی‌های ارائه دهنده این خدمات متفاوت است. ابتدا باید سخت افزارهای سرور خودتان را در اختیار کمپانی قرار ‌دهید. سپس خدمات وب هاستینگ ترکیبی سیستم را برایتان راه اندازی می‌کند. بنابراین شما مسئول بخش نرم افزار، ذخیره اطلاعات و تهیه نسخه پشتیبان هستید. در صورت بروز مشکلات سخت افزاری نیز موظفید تا سخت افزارها را تهیه کرده و سیستم را دوباره راه اندازی کنید.

استفاده از این نوع سرویس‌ها تنها زمانی گزینه‌ی مناسبی است که مطمئن باشید اطلاعات کافی برای مدیریت سیستم دارید. اما اگر مهارت لازم در این زمینه ندارید، انتخاب این نوع خدمات تنها وقت و پولتان را هدر می‌دهد.

وب هاستینگ سلف سرویس

وب هاستینگ سلف سرویس یکی از ۸ مورد از انواع خدمات وب هاستینگ

بیشتر بخوانید: ۶ شرکت هاستینگ برتر دنیا و خدمات آن‌ها را بشناسید

در این نوع وب هاستینگ تمام کارها را خودتان باید انجام دهید. ابتدا باید سرور را بخرید و نرم افزار را اینستال کنید. سپس از قدرت سیستم و سیستم خنک کننده آن مطمئن شوید. باید حواستان به نکات زیر باشد.

  • فضای مرکز داده‌ها
  • سیستم خنک کننده
  • قدرت
  • پهنای باند
  • سخت افزار سرور
  • مدیریت سیستم
  • درستی داده‌ها و نسخه پشتیبان

همانند وب هاستینگ ترکیبی این نوع وب هاستینگ نیز نیاز به تخصص بالای فرد دارد. و معمولاً فراتر از مهارت‌های تکنیکی صاحبان کسب و کار است.

هاستینگ ورد پرس

استفاده از ورد پرس به عنوان ساختمان وبلاگ محبوبیت بالایی دارد. به همین علت بسیاری از سرورهای وب هاستینگ این سرویس را پیشنهاد می‌کنند. مزیت استفاده از این نوع سرویس این است که محیط وردپرس همواره وبسایت شما را به روز رسانی می‌کند. این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که امنیت وبسایت افزایش پیدا کرده و دسترسی آن برای هکرها کمتر می‌شود.

هزینه این نوع سرویس‌ها از خدمات وب هاستینگ مشترک بیشتر است. با این حال انتخاب مناسبی برای کسب و کارهای آنلاین چه در ابتدای راه اندازی و چه در ادامه کار به شمار می‌رود.

هاستینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست