درخت هیتاچی هاوایی

درخت هیتاچی هاوایی، الهام بخش نام شرکت هیتاچی

درخت هیتاچی هاوایی، درختی ۱۳۰ ساله در باغ موآنالوا هاوایی است. این باغ هر ساله محل برگزاری جشنواره سالانه پرنس لوت هولا است. مسئولین شهر هونولولو این درخت را به واسطه اهمیت تاریخی که دارد، به شدت محافظت می‌کنند. همچنین ژاپنی‌ها این درخت را به عنوان یکی از نمادهای محبوب خود می‌شناسند. با نیک پرداخت همراه باشید تا بیشتر با درخت هیتاچی آشنا شویم.

در ۸ کیلومتری شمال‌غربی مرکز شهر هونولولو (Honolulu) واقع در مرکز ایالت هاوایی، باغ موآنالوا به وسعت نزدیک به ۱۰ هکتار، که بیشتر به عنوان محل برگزاری جشنواره سالانه پرنس لوت هولا (Prince Lot Hula) شناخته می‌شود، قرار دارد. جشنواره‌ای که در آن مردم محلی به دور هم جمع می‌شوند و از غرفه‌های فرهنگی، غذایی، فروشندگان صنایع دستی و برنامه‌های مخصوص که در جشنواره لوت هولا اجرا می‌شود، بازدید می‌کنند.

نام و عنوان جشنواره از پادشاه کامه‌هامه‌ها (Kamehameha) که مقر خود را در نزدیکی هونولولو قرار داد و برای سرگرم کردن میهمانان خود از رقصنده‌های بومی ملقب به هولا استفاده کرد، برگرفته شده است. مراسم رقص برپا شده به کامه‌هامه‌ها زمانی بود که اغلب مبلغان دینی در این منطقه تلاش می‌کردند رقص هولا را نوعی سرگرمی مبتذل و پست جلوه دهند. باغ موآنالوا خانه کودکی پادشاه بود و امروزه هم در خود ساختمان‌های تاریخی همانند کلبه پادشاه، معبد و برکه‌های مقصد ماهیان طلایی و قرمز، گیاهان و درختان نادر جای داده است.

درخت هیتاچی هاوایی

بازدید از باغ برای عموم آزاد است و بازدیدکنندگان با پرداخت هزینه اندک می‌توانند وارد آن شوند و شکوه آن را نظاره کنند. درآمد به دست آمده از فروش بلیط‌ها صرف تعمیرات و نگهداری از پارک می‌شود. اما بیشترین هزینه‌های تعمیرات، از شرکت ژاپنی قطعات الکترونیکی هیتاچی تأمین می‌شود، دلیل این کار وجود درخت هیتاچی در این باغ است.

بیشتر بخوانید: مقاصد گردشگری اروپا و آمریکا برای مراسم عروسی

سرگذشت درخت هیتاچی هاوایی

درخت هیتاچی هاوایی از خانواده درخت باران، با چتری از برگ و شاخه، در وسط پارک و دشت سرسبز آن خودنمایی می‌کند. تخمین زده شده است که این درخت حدود ۱۳۰ سال عمر کرده و قطر سایه سایبان آن در نیمه‌روز، ۴۰ مترمربع است. مسئولین شهر هونولولو این درخت را به واسطه اهمیت تاریخی که دارد، به شدت محافظت می‌کنند. همچنین ژاپنی‌ها این درخت را به عنوان یکی از نمادهای محبوب خود می‌شناسند.

درخت هیتاچی هاوایی

در سال ۱۹۷۳، شرکت ژاپنی هیتاچی از تصاویر و نماد این درخت استفاده گسترده‌ای کرد و به واسطه همین نام درخت به «درخت هیتاچی» معروف شده است. بر اساس گفته‌های شرکت هیتاچی، درخت نمادی از «فعالیت گسترده و جامع» و «طیف وسیعی از کسب و کار» در گروه صنایع هیتاچی است.

شرکت هیتاچی در وب‌سایت خود آورده است که:

این تصویر هنوز هم به عنوان نمادی از تلاش گروه هیتاچی برای پیشرفت در تکنولوژی و ظرفیت‌هایش و روح جاری در فردیت واحدهای سازنده گروه هیتاچی است. این درخت به طور گسترده در داخل و خارج از ژاپن شناخته شده و اکنون به نمادی از اطمینان به شرکت هیتاچی و دوستدار محیط زیست بودن آن تبدیل شده است. همچنین به عنوان یک نماد بصری از شعار گروه هیتاچی «الهام بخشیدن به آیندگان» باعث شده است که ارزش برند هیتاچی بهبود پیدا کند.

هیتاچی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ژاپنی هست و اعتباری قوی میان مردم ژاپن و جهان کسب کرده است. با توجه به گستردگی محصولات شرکت هیتاچی از وسایل خانه تا ماشین‌آلات سنگین، درخت هیتاچی نیز با استقبال شدید طرفداران این برند مواجه شده است. هر روز گردشگران ژاپنی برای دیدن این درخت بزرگ به باغ موآنالوا می‌آیند تا عکسی که درخت هیتاچی در پس زمینه آن باشد، بگیرند و به یادگار روی یخچال‌های هیتاچی خود در خانه نصب کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۴ سرگرمی‌ رایگان کودکان و خانواده‌ ها

درآمد سالانه ۶۰۰ هزار دلاری درخت هیتاچی

شرکت هیتاچی در ابتدای هر سال مبلغ ۲۰ هزار دلار به ساموئل میلز دیمن به عنوان حق استفاده از این درخت در تبلیغات شرکت هیتاچی پرداخت کرد. پس از مرگ ساموئل میلز دیمن، در سال ۲۰۰۴، اداره باغ به یک شرکت محلی واگذاری شد و قرار داد با شرکت هیتاچی به ۴۰۰ هزار دلار در سال افزایش پیدا کرد. بر اساس گزارش‌های شرکت اداره کننده پارک، درخت هیتاچی به تنهایی سالانه ۶۰۰ هزار دلار برای پارک درامد زایی دارد.

خرید بلیطرزرو هتل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست