مدیریت درآمد فریلنسینگ

روش‌های مدیریت درآمد فریلنسینگ را بشناسیم

مدیریت درآمد فریلنسینگ کار دشواری به نظر می‌رسد. در کار تمام وقت، نیازی نیست نگران مدیریت درآمد خود باشید و هر ماه یک مبلغ مشخص به حساب شما واریز می‌شود. به این ترتیب در درازمدت می‌توانید هزینه‌ها را نسبت به درآمد خود مدیریت کنید. فریلنسینگ اجازه کسب درآمد بیشتری را به شما می‌دهد، اما جمع کردن و همچنین مدیریت این درآمد نسبتاً دشوار است. با رعایت نکات ساده برای مدیریت درآمد فریلنسینگ می‌توانید به سادگی درآمد و هزینه‌های خود را در دست بگیرید. در ادامه با روش‌های مدیریت درآمد فریلنسینگ آشنا شوید.

آمارهای منتشر شده چندان امید بخش نیست. ۴۰ درصد از فریلنسرها با دریافت درآمد مشکل دارند و باید به صورت میانگین، ۵۲ روز منتظر دریافت حقوق خود باشند.

در این زمینه باید فکر کرد و تمهیداتی اندیشید. اگر قرار است پروژه‌ای را انجام دهید حتماً درخواست پیش‌پرداخت کنید. تصور کنید یک پروژه سه ماهه در دست کار دارید، نمی‌توانید در طول این سه ماه، با یک پرداخت امرار معاش کنید و بسیاری از سفارش‌دهندگان نیز به این مهم واقف هستند.

بیشتر بخوانید: فریلنسینگ چیست؟

با کارفرمای خود صادق باشید و مطمئن شوید تمامی مراحل پرداخت هزینه شما طی یک قرارداد، به صورت قانونی مشخص شده باشد. این کار می‌بایست پیش از شروع پروژه انجام شود.

مشخصات صورتحساب

مدیریت درآمد فریلنسینگ با تهیه صورت‌حساب

قبل دریافت پول، باید یک سری قوانین مشخص کنید. این قوانین باید در قرارداد فریلنس اولیه و همچنین صورتحساب شما ذکر شوند و مشخص کننده نحوه دریافت حقوق، زمان دریافت حقوق و همچنین جریمه دیر کرد در پرداخت باشد.

باید یک صورتحساب جمع و جور داشته باشید. برای این کار می‌توانید یک نرم‌افزار مناسب تهیه کرده و از طریق آن صورتحساب‌های مختلف را ایجاد کنید. برنامه‌های مایکروسافت و گوگل کارایی بالایی دارند اما کاملاً حرفه‌ای نیستند.

در صورت عدم پرداخت چه کنیم؟

اگر پرداخت حقوق شما دیر شد، می‌توان کمی صبر کرد. اما اگر این پرداخت هیچوقت انجام نشود باید چه کاری کرد؟ اگر کار شما در حال پیشرفت است، اما کارفرما هنوز هیچکدام از پرداخت‌ها را انجام نداده، کار خود را متوقف کنید. مودبانه به کارفرما اطلاع دهید برای دریافت بخش بعدی کار باید هزینه کارهای قبل را تسویه کند. اگر کارفرمای شما پاسخگو نیست، از طریق روش‌های قانونی یا مدیریت وبسایت‌های فریلنسینگ به او اخطار دهید.

بیشتر بخوانید: قیمت‌ گذاری فریلنسینگ به چند روش انجام می‌شود؟

در آخر، اگر کارفرمای شما از این طریق هم پرداختی انجام نداد، باید از او در دادگاه شکایت کنید. قرارداد دقیق بخش قبلی در این مرحله بسیار مهم است. اما پیش از مراجعه به دادگاه از هزینه‌های روند قانونی مطلع شوید. اگر احساس می‌کنید هزینه‌های اقدامات قانونی بالا هستند،  باید به فکر تعادل هزینه و سود باشید. این قسمت یک بخش مهم از مدیریت درآمد فریلنسینگ است.

مدیریت درآمد فریلنسینگ در صورت عدم پرداخت

حال به بخش دوم از مدیریت درآمد فریلنسینگ می‌پردازیم: چگونه درآمد خود را به گونه‌ای تقسیم کنیم که به مشکلی برخورد نکنیم؟ فریلنسینگ به شما امکان کسب درآمد بیشتر می‌دهد، اما در عین حال، باید در هزینه‌های شخصی و تجاری خود مسئولیت بیشتری به خرج دهید.

اگر کسب و کار شخصی دارید، باید برنامه‌ریزی مشخصی برای هزینه داشته باشید. بهتر است برای این کار، یک حساب پس‌انداز داشته باشید و تمامی درآمد خود را در یک حساب جمع نکنید. ۶۰ درصد از فریلنسرهای جهان از کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند و ۷۸٪ از میان آنها تنها یک حساب بانکی برای تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌های خود دارند.

مدیریت درآمد فریلنسینگ و هزینه‌ها

اولین نکته در مورد مدیریت درآمد فریلنسینگ جمع‌آوری یا ثبت رسیدهای خرید است. باید در نظر داشته باشید که دیگر درآمد ماهانه و ثابتی ندارید و باید به ثبت خریدها و تدوین بودجه‌بندی ماهیانه عادت کنید.

اگر چنین ملاحظاتی را انجام ندهید، تصمیم‌گیری در مورد نحوه درآمد تقریباً غیرممکن خواهد شد. علاوه بر این، ممکن است موفق نشوید بخشی از پول خود را برای مواقع ضروری، بیمه یا مالیات کنار بگذارید.

مدیریت درآمد فریلنسینگ و هزینه‌ها

اپلیکیشن‌های مدیریتی بسیاری وجود دارند که می‌توانید اطلاعات حساب بانکی و شرح دریافت و پرداخت خود را در آنها وارد کرده تا بتوانید یک نمای کلی از هزینه‌های خود پیدا کنید. بهتر است یکی از این اپلیکیشن‌ها را پیدا و انتخاب کنید تا بتوانید کاملاً روی حساب‌های خود کنترل داشته باشید.

برنامه‌ریزی برای آینده

در سال اول شروع کار و برای مدیریت درآمد فریلنسینگ بهتر است برای خود بودجه‌ای تنظیم کنید. سه فاکتور اصلی برای برنامه‌ریزی، میزان درآمد، هزینه‌های شخصی و سود خالص هستند که باید در بودجه‌بندی اعمال شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه پروژه دورکاری در داخل یا خارج کشور پیدا کنیم؟

می‌توانید به سادگی بر اساس درآمد شش ماهه ابتدایی خود، پیش‌بینی نسبتاً دقیقی برای درآمد سال آینده خود داشته باشید. برای این کار، پایین‌ترین میزان درآمد خود در شش ماه ابتدایی را انتخاب کرده و آن را به عنوان محدوده‌ای برای درآمد سال آینده در نظر بگیرید. البته این بدترین سناریو است، ولی بدین ترتیب برای شرایط بد آماده خواهید بود. همچنین اگر درآمد شما بیشتر از میزان پیش‌بینی شده بود، پس انداز بیشتری خواهید داشت.

برنامه‌ریزی برای آینده در مدیریت درآمد فریلنسینگ

با برنامه‌ریزی به این شکل، برای اتفاقات ضروری و دور از ذهن نیز آماده خواهید بود. مثلاً اگر پس از پایان کار، برای کارفرما صورتحساب ارسال کردید، اما مبلغی دریافت نکردید، از نظر مالی به مشکل برنخواهید خورد. با توجه به تجربه‌های فریلنسینگ، رخ دادن چنین اتفاقی دور از ذهن نیست و باید با مدیریت درآمد فریلنسینگ از پس آن برآیید.

دو حساب جداگانه

شاید ترکیب هزینه‌های شخصی و تجاری در یک حساب، هزینه و کاغذبازی کمتری داشته باشد، اما مشکل بزرگتری به همراه دارد. این کار مستعد سردرگمی بسیاری برای شما بوده و ممکن است در نهایت موفق نشوید آمار دقیق هزینه‌های تجاری و شخصی را از هم جدا کنید.

مدیریت درآمد فریلنسینگ با دو حساب بانکی

فریلنسرها باید یک حساب تجاری به عنوان حساب اصلی درآمد خود داشته باشند. میزان موجودی این حساب نشانگر درآمد شما خواهد بود. از این حساب می‌توانید مبلغی را برای هزینه‌های روزمره خود در ماه برداشت کرده و به حساب شخصی خود بریزید.

همچنین از حساب شخصی خود برای خریدهای تجاری استفاده نکنید. در این صورت، ریز حساب شما به هم خواهد خورد و روند مدیریت درآمد فریلنسینگ با مشکل مواجه می‌شود.

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش مسترکارتفروش وب مانیفروش ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست