فریلنسر

فریلنسر ایرانی هم می‌ تواند مانند فریلنسر بین المللی همیشه در سفر باشد؟

چه کسی دوست ندارد سفر کند و هم‌زمان درامد هم داشته باشد؟ خیلی‌ها فکر می‌کنند اگر یک فریلنسر ایرانی باشند و به صورت دورکاری فعالیت کنند نمی‌توانند مانند فریلنسر بین‌المللی همواره در سفر باشند و همزمان با سفر کردن درآمد هم داشته باشند. با نیک پرداخت همراه باشید تا در این مورد بیشتر صحبت کنیم.

ممکن است شما به عنوان یک فریلنسر ایرانی یا کسی که دوست دارید آزادکار شوید، به این عنوان شغلی فقط و فقط به خاطر ازادی عمل در انتخاب محل کار علاقه‌مند شده باشید. ویژگی دیگر یک فریلنسر روی برنامه‌ریزی قبلی کار کردن است تا بتواند پیشرفت کند و کارفرماها را راضی نگه دارد. اما نظر شما در مورد فریلنسرهایی که در مسافرت کار می‌کنند یا کسانی که دائم در حال مسافرت از شهری به شهر دیگر یا حتی کشور به کشور دیگر هستند، چیست؟ آیا می‌شود هم کار کرد و هم مسافرت رفت؟ حتی اگر یک فریلنسر باشید این کار کاملاً نشدنی به نظر می‌رسد. اما اگر یک حرفه‌ای در زمینه مدیریت زمان و وظایف باشید، این کار نه تنها شدنی است بلکه می‌تواند لایف استایل بی‌نظیری برای زندگی باشد.

امروز در نیک پرداخت همراه یکی از فریلنسرهای همیشه در سفر یا غیر وابسته به مکان برای کار کردن خواهیم بود تا بدانیم او چگونه می‌تواند همراه با سفر کردن، کار می‌کند. نظرات او را به عنوان یک پند و نصیحت عمومی بشنوید اما کپی‌برداری نکنید. آن‌ها را یاد بگیرید و برای زندگی خودتان تطبیق دهید.

سر و سامان دادن به امور مالی

شاید بزرگ‌ترین مشکلی که هر فریلنسر ایرانی در سفر کردن ممکن است دچار آن شود، دسترسی به حساب بانکی خود است. اگر در داخل ایران سفر می‌کنید مسلما هیچ مشکلی برای برداشت و واریز کردن پول به حساب شما توسط کارفرما وجود نخواهد داشت. دقت داشته باشید که اگر برای دیدن کارفرما مجبور به مسافرت یا اقامت در هتل شده باشید، می‌توانید هزینه آن را به عنوان پروسه‌ای از انجام کار به حساب آورید.

ممکن است برای اقامت در یک کشور و همچنین کار کردن در آن، نیاز به پرداخت مالیات داشته باشید. همچنین در نظر داشته باشید که با ویزای به ظاهر توریستی نمی‌توانید وارد کشور مقصد خود شوید و شروع به کار کنید. چرا که این ویزا مدت محدود دارد و ممکن است که بعد از چند روز شما با کسب و کاری که راه انداخته‌اید در دردسر بیفتید.

اگر می‌خواهید خارج از ایران کار کنید، می‌بایست اطلاعات جامعی در این مورد کسب کنید و سپس بار سفر ببندید. اما قصد کار کردن داخل ایران و مسافرت دارید، همین حالا وسایل خودتان را آماده کنید و فردا به جاده بزنید. برای دریافت و نقد کردن پول در داخل ایران از همه جای کشور کافی است که یک کارت بانکی یا شماره شبا داشته باشید. خوشبختانه همه جای ایران هم عابر بانک و خدمات بانکی وجود دارد و جای نگرانی نیست.

بیشتر بخوانید: آشنایی با فریلنسرهای در سفر و مسیر نقد کردن حساب دلاری

مدارک سفر به عنوان یک فریلنسر

فریلنسر ایرانی

بیایید کمی دقیق‌تر به بخش ویزا بپردازیم. درآمد یک فریلنسر در خارج از ایران وسوسه کننده است. آن قدر زیاد که ممکن است فکر کنید می‌توانید با سفر کردن و کار کردن خرج خودتان را هم زمان کسب کنید و راحت بگردید و یکی از آن گردشگران خارجی بی‌نظیر شوید  دوست ندارم رشته افکار شما را پاره کنم، ولی به عنوان یک فریلنسر ایرانی باید بدانید پاسپورت ایرانی شما برای چندین کشور محدود اعتبار دارد و نمی‌توانید با آن سراسر دنیا را بگردید. همچنین زمانی که قصد خروج از کشور دارید، می‌بایست بلیط برگشت داشته باشید، مگر اینکه توانسته باشید ویزا تجاری دریافت کنید که کار عمدتا سخت و دشواری است.

ویزا تجاری به شما اجازه می‌دهد که مدت بیشتری در کشور مقصد بمانید و نیازی هم به اجازه برای کار کردن ندارید چرا که کشور مقصد به شما از همان ابتدا اجاره را صادر کرده است.

اما اگر شما با ویزای مسافرتی و توریستی شروع به کار کردن کنید، می‌بایست خودتان را آماده هر مشکلی کنید. چرا که کارفرما می‌تواند از شما شکایت کند و با یک خاطره بد شما از کشورش خارج کند. یا ممکن است هزینه‌هایی که در نظر دارید را به بهانه غیرقانونی بودن شما، پرداخت نکند. کار کردن بیرون از ایران برای یک فریلنسر ایرانی ممکن است سخت‌تر از یک فریلنسر ترکیه‌ای باشد. پس هیچ وقت نظراتی که دیگر فریلنسرهای دنیا در مورد مسافرت و کار کردن مداوم در پست‌های خود منتشر می‌کنند را بی چون و چرا قبول نکنید.

بیشتر بخوانید: مشکلات مالی فریلنسر و راه‌های مقابله با آنها چیست؟

زمان کار کردن در سفر

به عنوان یک فریلنسر قطعاً می‌دانید که بهینه زمان کار کردن خودتان چه زمانی است؟ یک خواب گریز هستید یا جغد شبانه؟ صبح کار کردن خوب است یا شب؟ این سؤالات برای چه هست؟ خب زمانی که شما در سفر هستید، می‌بایست گردش، تفریح و دیگر کارهایی که مسافران انجام می‌دهند را هم انجام دهید و اگر می‌خواستید فقط کار کنید که همان خانه خودتان می‌ماندید و این همه دردسر هم تحمل نمی‌کردید. پس باید بهترین زمان برای کار کردن خود را بدانید.

برای مثال من دوست دارم که صبح زود بیدار شوم و تا زمانی که آفتاب به میانه اسمان رسیده باشد بسیاری از کارهای خودم را انجام داده باشم. باقی زمان خودم را به گردش بپردازم. اما دوستانی دارم که صبح ساعت ۱۰ بیدار می‌شوند اما از عصر تا پاسی از شب کار می‌کنند چرا که اعتقاد دارند کار در شب برای آن‌ها آرامش‌بخش است. شما کدام یک هستید؟

نکته‌ای در اینجا هست که باید بدانید. وقتی سفر می‌کنید، زندگی شما روی گردونه سرعت می‌افتد و زمان برای انجام کارهایتان به سرعت از دستتان خارج می‌شود. پس باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید.

مدیریت کار کردن در سفر

فریلنسر

امیدوارم بدانید که کار کردن در سفر به میزان زیادی به روحیات شما بستگی دارد. شاید بتوانید حساب بانکی، زمان کار کردن و مشکلات دیگر را حل کنید اما نمی‌توانید روحیات خودتان را عوض کنید. کار کردن در سفر نیاز به روحیه انعطاف‌پذیر بسیار قوی دارد. چرا که ممکن است ساعت‌ها در فرودگاه یا ایستگاه قطار یا اتوبوس منتظر وسیله بمانید. این ساعت‌ها را نباید از دست بدهید چرا که هر ثانیه برای شما به منزله ریال ریال پول است. در این شرایط تنها کسانی دست به کار می‌زنند که روحیه منعطف کافی برای باز کردن لپ‌تاپ، گذاشتن هدفون و بی‌توجهی به عوامل محیطی را داشته باشند. اما از کجا باید بدانید که این روحیه را دارید یا نه؟

ساده است، نگاهی به خودتان بیندازید. اگر با شلوغ شدت اتاقتان از کوره در می‌روید یا روال کارتان را از دست می‌دهید، شما آدم مناسبی برای سفر و کار کردن نیستید. اما اگر با وجود همه شلوغی‌هایی که در اطرافتان هست دوباره کار می‌کنید و خوشحال هستید، نگران روحیه خودتان نباشید.

موارد ساده اما مهم جزئی هستند که نیاز است به آن‌ها دقت کنید. کار کردن به صورت فریلنسری نیاز به مراقبت کردن از وسایل گران قیمت به مانند لپ‌تاپ، دوربین و وسایل طراحی همانند قلم نوری است. پس کاری نکنید که بعد از سفر نیاز باشد دوباره همه وسایل را از تو خریداری کنید.

قبل از سفر تلاش کنید که یک اینترنت دیتا و مودم همراه خریداری کنید. چرا که اکثر موارد در ایران شما به جز داخل هتل‌ها در وارد دیگر دسترسی به وای فای و اینترنت پر سرعت ندارید. به سادگی مودم خودتان را در این مواقع به راه بیندازید و از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۴ رویکرد برای مدیریت زمان فریلنسر

تعادل میان کار و زندگی

این قسمت هم برای مسافرت و هم برای خانه‌نشین‌ها مناسب است. دوست عزیز فریلنسر ایرانی که این مطلب را می‌خوانی می‌دانم که شاید روزها است که از خانه خارج نشده‌ای و همیشه پشت مانیتور و لپ‌تاپ با دوستان خودت صحبت می‌کنی. بارها شده است که مادر یا همسرتان شما را به خاطر کار زیادی که دارید، سرزنش می‌کند. وقت آن رسیده است که به این سرزنش‌ها پایان دهید. اما چگونه؟ ساده است، با برنامه‌ریزی.

اکنون که مسافرت می‌کنید باید بیشتر به تعادل میان کار و زندگی توجه کنید. یادتان هست در مورد زمان فعالیت بهینه صحبت کردیم. همان زمان‌هایی که احساس می‌کنید بمب انرژی هستید و می‌توانید کوه را جابجا کنید. در این مواقع می‌بایست انرژی خودتان را صرف کار کردن کنید. چرا که در مدت کم می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید و تمرکز قوی دارید. علاوه بر این زمانی که کمی احساس خستگی کردید شانس این را دارید که در خانه به دامان خانواده خود بروید و اگر در سفر باشید، سری به شهر غریبه‌ای که در آن میهمان هستید بزنید.

در مواقع سفر، باید بتوانید کارفرماهایی پیدا کنید که شما را درک کنند. آن‌ها کسانی هستند که به شما فشار زیادی برای انجام دادن کار با هزینه کم وارد نمی‌کنند و بیشتر شما را تشویق به سفر و کار کردن می‌کنند. بدانید که کارفرمای خوب نعمت بهشتی است.

پیشنهاد من به عنوان کسی که سال‌ها است آزادکاری می‌کند، توسعه یک برنامه روزانه است. ابتدا ساعت‌هایی که لازم است صرف کار کردن کنید را مشخص کنید و باقی زمان را برای خواب، استراحت و همچنین گردش در هنگام مسافرت بگذارید. استراحت شما نباید خسته کننده شود تا زمان کارتان مختل شود.

فریلنسر

سخن آخر با فریلنسر ایرانی

اینکه شما همیشه در خانه کار می‌کنید، باعث سرافکندگی شما نیست. در واقع اندک دورکاری‌هایی هستند که شانس سفر کردن به کشورهای مختلف و همچنین شهرهای ایران را به دست می‌آورند. به جای سرزنش کردن، برنامه‌ریزی کردن، روحیه منعطف و همچنین پیدا کردن کارفرماهای مناسب را سرلوحه کار خودتان قرار دهید تا در سال‌های آینده بتوانید به عنوان یک فریلنسر ایرانی موفق شناخته شوید.

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش مسترکارتفروش وب مانیفروش ویزاکارتکسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست