محتوا در اینستاگرام

راه‌ های افزایش فالوور اینستاگرام – قسمت چهارم

در بخش قبلی این مقاله با انواع محتوا در اینستاگرام آشنا شدیم. در این بخش قصد داریم انواع سبک‌های محتوایی را معرفی و بررسی کنیم. برای آشنایی بیشتر با سبک‌های محتوا در اینستاگرام با نیک پرداخت همراه باشید.

در اینجا رایج‌ترین شیوه‌هایی که می‌توانید برای صفحه اینستاگرام خود محتوا ایجاد کنید، معرفی شده است. برای بالا بردن پست­‌های جدید در اینستاگرام به طریقه مناسب، شروع به ایجاد یک سبک حرفه‌ای و با کیفیت بالا برای پست­‌های جدید خود کنید و از الگوهای اینستاگرام استفاده کنید. شما قادر خواهید بود محتوای زیبا و سازگار را بدون نیاز به تخصص طراحی گرافیکی، پست کنید.

۱. محتوای انگیزشی

یکی از سبک‌های محتوا در اینستاگرام ، محتوای انگیزشی است. به نظر می‌رسد که مخاطبان اینستاگرام واقعا پست و محتوای انگیزشی را دوست داشته باشد. این انگیزه می­‌تواند مربوط به تناسب اندام باشد یا فقط در مورد تلاش برای بهبود سبک زندگی حرف بزند، همه این‌ها به طرز فوق‌العاده خوبی پذیرفته شده‌اند. در تمام مطالبی که تولید می‌کنید خلاق باشید.

محتوا در اینستاگرام - محتوای انگیزشی

اولین قدم برای ارسال این نوع محتوا، یافتن نقل‌قول‌های انگیزشی است و این امر به سادگی جستجوی سریع گوگل است. آن‌هایی را پیدا کنید که با لحن و حالتی که دوست دارید و همچنین پست و عکس‌هایی را تنظیم کنید که با تصویر و پیام برند شما همخوانی دارند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش استفاده از استوری‌ اینستاگرام برای کسب‌ و‌ کار تجارت الکترونیک

اگر شما یا همکارانتان، در استفاده از ابزارهای ویرایش مانند فتوشاپ (Adobe Photoshop) ماهر باشید، می‌توانید از برخی روش‌های خلاقانه برای تبدیل کلمات به یک تصویر جذاب یا ویدئو استفاده کنید. با این حال، اگر شما دانش فنی مورد نیاز را ندارید، می‌توانید از نرم‌افزارهای ویرایش ساده مانند Canva ،Candy Font  ،PicLab یا هر برنامه رایگان دیگری که به طور گسترده برای پلتفرم‌های موبایل و دسکتاپ به طور یکسان در دسترس باشد استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب طراحی دست یابید. زمانی که از این برنامه‌ها استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که توجه خود را به متن یا نقل‌قول جلب کنید و قوانین ساده را در ذهن داشته باشید؛ از رنگ‌های متضاد اجتناب کنید، پس‌زمینه را ساده نگاه دارید تا متن برجسته شود و از یک سبک فونت ساده و خوانا استفاده کنید.

چند نکته که هنگام انتخاب نوع مناسب از محتوای انگیزشی باید در نظر گرفته ‌شوند عبارتند از:

  • اجتناب از کلیشه­‌ها: از نقل‌قولی استفاده نکنید که در سرتاسر اینترنت چسبانده شده و به طریقی بیش از حد از آن استفاده شده است که همه معانی خود را از دست داده‌اند.
  • به دنبال نقل­‌قول­‌هایی باشید که با برند شما مرتبط باشد: قبل از ارسال یک نقل‌قول به صفحه اینستاگرام خود، از خودتان بپرسید که آیا این کار با صنعت شما ارتباطی دارد یا نه؟ آیا این پست، به مساله‌ای که افرادی که با برند شما ارتباط دارند با آن روبه‌رو هستند، می‌پردازد؟ در مورد نحوه درک آن توسط مخاطبین خود فکر کنید. آیا باید روی تعریف برند خود کار کنید؟
  • متن­‌تان را خوانا نگه دارید و فونت خود را با ملاحظه انتخاب کنید: علاوه بر پس‌زمینه, فونتی که شما در پیش‌زمینه استفاده می‌کنید، مهم است. فونت‌های سریف (Serif) سنتی در نظر گرفته می‌شوند در حالی که فونت‌های سنزسریف (Sans-serif) به عنوان هموار­کننده در نظر گرفته می‌شوند- چه احساسی دارید؟ کدام یک برای شخصیت برند شما بهتر است؟ در حالی که این‌ها ممکن است به نظر بی‌اهمیت به نظر برسند و اما ساختن یک تصویر از برند دقیقا به همان شیوه‌ای که شما تصور می‌کنید مستلزم توجه به جزئیات دقیقا همانند این است. انتخاب فونت مناسب مهم است، اما تمام وقت خود را صرف فونت‌ نکنید!

۲. داستان‌ سرایی

داستان‌سرایی، یک هنر و ابزار قوی درونی یک بازاریاب است. داستان سرایی جزو ابتدایی‌ترین ویژگی های انسان است طوری که حتی انسان‌های ابتدایی هم از این ویژگی برخوردار بودند. داستان‌سرایی را زمانی که یک قطعه محتوای تصویری در صفحه اینستاگرام خود ایجاد می‌کنید، به یاد داشته باشید. این کار باعث جذابیت محتوا در اینستاگرام شما می‌شود.

داستان‌سرایی، مخاطب شما را به کمک یک کاراکتر یا محصول از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می‌کند که آن‌ها می‌توانند به آن اشتیاق داشته باشند. این بدان معناست که اگر شما میزان امتیازات را افزایش دهید، واکنش قوی‌تر خواهد بود. این واکنش معیار کیفی مشارکت مخاطبین شما است و این چیزی است که آن‌ها را به داستان شما وصل می‌کند.

پایان دادن به روایت نیز به همان اندازه برای این که مخاطبین شما را راضی کند، مهم است. این پایان باید تاثیرگذار باشد، با این حال، سعی کنید از فروش با اصرار خودداری کنید چون تمرکز باید روی شخصیت‌ها یا داستانی باشد که شما زمان زیادی را صرف توسعه آن کرده‌اید.

بسیاری از برندهای بزرگ ورزشی، از جمله نایک، کار فوق‌العاده‌ای با محتوای داستان‌سرایی می‌کنند. درام، نمایش، هیجان و تاثیر همه در مقدار برابر، برای ایجاد یک داستان عالی وجود دارد! آن‌ها واقعا می‌دانند چطور مخاطبین خود را مجبور به پیگیری کنند وآن‌ها را با اشتیاق بیشتری نگه­دارند. همه اینها، به اضافه یک کپشن عالی بهترین محتوا در اینستاگرام شما خواهند شد.

۳. محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یک محتوای عالی و استراتژی تعاملی است که هر دو به هم پیچیده است. در این سبک نسبتا جدید از ایجاد محتوا و مدیریت، مخاطب یا مشتریان آن‌هایی هستند که محتوای برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی را ایجاد می‌کنند. در اغلب موارد، این بسیار مقرون‌به‌صرفه است و ساده‌ترین شکل تولید محتوا برای شما و تیم شما است. علاوه بر این، اثربخشی آن توسط این واقعیت ثابت شده‌است که ٪۹۲ از مصرف‌کنندگان بیان کرده‌اند که به UGC، بیشتر از محتوای ایجاد شده توسط شرکت اعتماد می‌کنند؛ صرفا به این دلیل که یک طرفه نیست و حقیقت بیشتری در آن وجود دارد.

محتوا در اینستاگرام - محتوای تولید شده توسط کاربر

هنگام پست ­گذاشتن محتوای تولید شده توسط کاربر، همیشه به سازنده پست رسانه اجتماعی اعتبار ‌دهید. تگ‌کردن آن‌ها و اضافه کردن نام کاربری آن‌ها در پست، هنگام ارسال تصاویر آن‌ها چند راه عالی برای افزایش محتوای تولید شده توسط کاربر در آینده است زیرا باعث می‌شود مشتریان از اعتباری که دریافت می‌کنند قدردان باشند و افراد بیشتری برای این کار تشویق شوند.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا به کمک محتوای تولید شده توسط کاربر

به یاد داشته باشید که روش صحیح این کار این است که قبل از انجام کار اجازه استفاده از محتوا را از فرد مربوط دریافت کنید؟ این کار نه ­تنها مودبانه است بلکه شما را از روش‌­های کثیف دزدی محتوا در اینستاگرام نجات می‌دهد. بر خلاف برخی از گفته‌ها، این کار بعث ایجاد شهرت خوب شما خواهد شد.

۴. نگاه اجمالی به فرهنگ محل کار یا سبک زندگی شما

مشتریان و مخاطبین شما به احتمال زیاد افراد زیادی هستند که در مورد فرهنگ کاری برند و سبک زندگی شما کنجکاو هستند.

دادن یک نگاه اجمالی به مخاطبین «پشت درهای بسته»، راهی خوب برای برقراری ارتباط با آن‌ها است، طوری که احساس کنند محرم چیزی هستند که همه از آن آگاه نیستند. برای این کار استفاده از استوری اینستاگرام بسیار مفید خواهد بود.

کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست